Kukaan ei tue minua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Lapsella alkaa ensi viikolla koulu, ekalle menee.. Olen itse eronnut ja huolehdin lapsesta viikot yksin. Isä ei asu ihan lähellä, eikä kukaan muukaan. Minulla itselläni on vuorotyö, enkä tiedä miten tulee onnistumaan kun lapsi aloittaa koulun. Aamu- ja iltapäiväkerhot on 7-16.30, eli sopivasti "kahdeksasta neljään" -ihmisille. Miten meidät yksinäiset vuorotyöläiset huomioidaan?! Ei mitenkään. Kaikki, joille kerron huolestani sanoo vain jonkun sanan, mutta ei osaa neuvoa mitenkään. Oma äitinikään ei edes vastannut viestiin, jonka hänelle kirjoitin ja jossa ilmaisin olevani huolissani. Tuntuu pahalta näin iso vastuu yksin ja enhän minä siihen taida pystyä!

[QUOTE="...";24322587]hankala tilanne..oletko kysynyt vuoropäiväkotiin?joissakin kunnissa ekaluokkalaiset
pääsevät.[/QUOTE]

no semmosessa on ollut tähän asti.. mutta eikai sinne enää koululaiset pääse? ei ainakaan tuolla hoitaja osannut sanoa mitä voisin tehdä :( entä sitten koulussa, aletaanko siellä kiusaamaan jos koululainen on vielä päiväkodissa? miten se edes onnistuis, koulu loppuu esim 13.00 ja lapsi itse siirtyisi sieltä päiväkotiin? hiukan monimutkasta...

Kaverillani oli aikoinaan viikonlopputyö ja lapset oli "sijaiskodissa" Siis viikonloppuhoidossa, jotenkin oli kaupungin kautta sinne järjestyny, jotta äiti voi tehdä töitä! Kannattaa pikapikaa olla kaupunkiin yhteydessä!?

[QUOTE="Miima";24322721]Puhu työnantajasi kanssa jos voisit tehdä vain yhtä vuoroa- päivävuoroa. Miten olet jättänyt asian näin viimetinkaan? Tai sit haet päivätyön?[/QUOTE]

en oikeastaan ole jättänyt viime tinkaan. elo-syyskuun käyn muutaman illan viikossa koulussa, töitä siis ei ole, lapsen voin ottaa vaikka mukaan tai ehkä joku voi tulla katsomaan kotiin häntä. mutta lokakuussa alkaa sitten työhommelit taas. sitä olen ajatellut, että jos saisin työvuorot jotenkin sovittua.

Ja miksi en ole tehnyt mitään asian eteen, niin mitä voisin tehdä? Olen jotenkin kesän ollut ajattelematta tätä stressin aihetta ja käynyt vain töissä. On tuntunut niin vaikealta, etten yksinkertaisesti ole pystynyt asiaa ajattelemaan. Nyt alkaa olla pakko. Helvetin isänsäkin kun piti muuttaa kauas meistä, ettei varmasti pysty olemaan apuna, pistää vihaksi!

Voisit aloittaa ottamalla yhteyttä työnantajaan ja kysyä onnistuisko tehdä pelkkää päivä- tai yövuoroa. Yövuoroissa sun toki tarttisi hommata lapselle hoitaja nukkumaan teillä ne yöt kun oot töissä, mutta muuten olisi hyvä ratkaisu. Ei noi ongelmat välttelemällä ratkea, ota yhteyttä työnantajaan mahdollisimman pian, että ehditte järjestellä vuorot jos onnistuu.

Jos ei onnistu, niin sitten sun on kai palkattava esim. MLL:n kautta lapsenvahti kun olet töissä tai etsittävä yksityinen hoitaja. Jotkut yksityiset pph:t ottaa koululaisiakin hoitoon, heidät kun saa ottaa oman ryhmän lisäksi.

Yhteistyössä