kukaan ei pääse lapsen 1v synttäreille :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mua vaan itkettää, vaikka eihän lapsi itse vielä edes tajua että synttärit on tulossa. Mun vanhemmat "ei pääse", koska niillä on silloin joku remonttijuttu eivätkä muka voi jättää remonttimiehiä keskenään taloonsa. Miehen vanhemmat ei pääse, koska niillä on muka kiireitä mökin pihan laitossa. Miehen veli perheineen ei pääse koska on töissä. Mun siskoni ei pääse eikä edes sanonut syytä. Lapsen kummit eivät ole olleet missään tekemisissä sitten ristiäisten, vaikka ennen oltiin hyviä ystäviä ja olen yrittänyt ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista moneen kertaan.
Että niin me sitten vietetään synttäreitä ilman ainoatakaan vierasta :/

Eikö päivää sitten voi siirtää? Meillä on synttäreitä yleensä juhlistettu sukulaisten kesken aina viikonloppuna vaikka varsinainen synttäripäivä arkeen osuisikin, ja voi se tietysti olla se seuraavakin viikonloppu tai edellinen.

Miten voi aikuinen ihminen itkeä tuollaisen syyn vuoksi. Ota nyt hyvä ihminen itseäsi niskasta kiinni, ja vaihda se synttäreiden pitopäivä jonnekin mikä sopii edes osalle.

niin tosiaan yleensä meidän suvussa ainakin synttäreitä vietetään aina läheisenä viikonloppuna, eikä arkena... juurikin sen vuoksi että arkisin ihmiset ei kerkeä.

ymmärrän toki harmituksen...me on jouduttu tottumaan siihen, että toiset isovanhemmat ei koskaan tule synttereille, vaikka mitään estettäkään ei olisi...niitä ei vaan kiinnosta...

Lapsen synttärit osuu viikonloppuun, ja siksi haluttaisikin juhlia niitä silloin kun ne oikeasti ovat.
Ja vaikka olen aikuinen ihminen, niin kyllä mua itkettää se ettei kukaan pääse mun lapseni synttäreille, ensimmäisille kunnon synttärijuhlille.
Ja ei me tavata sukua juhannuksenakaan

mua varmaan enemmän suututtaisi ja tavalla ja toisella sen sitten kyllä näyttäisin/kostaisin, etteivät olleet kiinnostuneita sen vertaa. Ehkä lapsi ei enää pääsekään isovanhemmille kyläilemään, vierailemaan niin usein kuin nämä haluavat ja nimenomaan heille sopivina päivinä. Lapsellista toki,mutta tulisi itselle hieman parempi olo.

[QUOTE="aapee";26483841]Lapsen synttärit osuu viikonloppuun, ja siksi haluttaisikin juhlia niitä silloin kun ne oikeasti ovat.
Ja vaikka olen aikuinen ihminen, niin kyllä mua itkettää se ettei kukaan pääse mun lapseni synttäreille, ensimmäisille kunnon synttärijuhlille.
Ja ei me tavata sukua juhannuksenakaan[/QUOTE]

Byhyy...itke sitten. Surkimus.

juu ap, ymmärrän että varmasti itkettää ja harmittaa... käsittämättömän törppöjä ovat sekä lapsesi isovanhemmat että kummit/sukulaiset, jos eivät tajua että yksivuotisjuhlat on tärkeä juttu :( Ihme tekosyitä ovat keksineet kyllä...

[QUOTE="Vieras";26483863]Byhyy...itke sitten. Surkimus.[/QUOTE]

joo, kiitos vaan. Meillä (mulla) on ollut muutenkin viimeaikoina rankkaa ja olin oikeasti odottanut niitä juhlia, vähän iloa muuten surullisten aikojen keskelle. Mä en tiennyt että pettyminen, ja siitä johtuva itkeminen tekee ihmisestä surkimuksen.

Mun lapsella on synttärit heinäkuun puolessavälissä ja vähäistä on osallistuminen. Yleensä kaikilla on koko ajan menoa, ovat reissussa jne. Surettaa jo valmiiksi kun nyt olemme muuttaneet eikä tunneta täältä edes juuri ketään. Pari naapuriperhettä ja muutama tuttu, joita ei voi kuitenkaan ystäviksi vielä sanoa. Sukulaiset asuvat kaukana. Eli synttäreitä ei tule, mitähän sitä sitten selittäisi 5-vuotiaalle....

ap, meillä myös lähisuvussa tuollaisia... Joo, ei me nyt tulla syntymäpäiville...kun sattuu ostosreissu samalla päivälle jne. Hyvä jos kerran vuodessa saavat aikaiseksi tulla käymään. Mun ratkaisu on ollut se, että pettymystä välttääkseni mä en edes pyydä tai odota että ne koskaan tulis mihinkään.

Esim veli soitti toissapäivänä, että jos tulisin käymään huomenna kun en ole nähny lapsiannekaan puoleen vuoteen (ja asuu parinkymmenen kilsan päässä). No, ei ole käynyt, eikä ole viitsinyt edes ilmoittaa miksi ei ole tullut..

Musta ainoa pätevä syy noiden joukossa oli se, että on töissä. Onko ne remonttimiehet siellä sun vanhempien luona iltaan asti? Miten pahaan jamaan ehtii mökin piha menemään yhdessä illassa? Mikä on niin nolo syy jättää tulematta ettei sitä voi sanoa? Ja kummit.... no, ne vois musta poistaa jo papereistakin kun ei kummilapsi kiinnosta. En mäkään tykkäisi siitä, että kaikki keksisivät vain jotain tekosyitä. Mä ymmärrän, jos on töissä tai jossain kauempana lomamatkalla tai että siihen on jo sovittu jotain oikeasti tärkeää.

Kyllä ap mäkin itkisin :hug:.

Kyllä muakin harmittais, ihan jo siksin että olis kurjaa sitten lapselle isompana kun ei yhtään valokuvaa juhlista jossa vieraat tms.
Meidän esikoinen syntynyt heinäkuussa, ja valmiiksi jo murehdin että aikanaan ei varmaan kaverisynttäreille ole paljon vieraita, kun kaikki lomilla. Oon ajatellut että ehkä pidetään sitten juhlat aina vasta elokuussa.

Kyllä mä muuttaisin päivää, kysyisin että mikä päivä sitten sopisi. Parempi sekin, kun ei juhlia ollenkaan.

Älä noista urpoista hei välitä, kunhan teinit trollaavat kun ei kesälomalla ole parempaakaan tekemistä! Itse itkin ihan samaa ongrlmaa kunnes tajusin vaihtaa viikonloppua. Siitä tulee silti paha mieli kun havaitsee että oma lapsi ei niille läheisille olekaan niin tärkeä esim. mökki... Mutta sitä saa mitä tilaa sinne toiseenkin suuntaan että turha heidänkään on mitään pyydellä. Eikä munkaan veli muuten pääse mutta kyllä sen muu perhe tulee.

mun siskon lapsella oli kerran jotkut 4 tai 5 v synttärit. Paikalle oli kutsukorteillakin kutsuttu kaikki lapset päiväkodin ryhmästä. Arvatkaa miten kävi??? ainutkaan ei tullut, eikä kukaan ollut laittanut mitään viestiä tai muuta etteivät tule. Oli siinä ollut fiilikset "katossa" kun kakut ja muut on pöydässä eikä ainuttakaan siis ainuttakaan vierasta tullut paikalle.

Ja kyllä ...kyseinen lapsi ei ollut mikään kiusaaja tai epäsosiaalinen tapaus...ihan tavallinen kiva lapsi.

Me pyritään ensisijaisesti järjestämään lapsen synttärit niin, että kaikki läheiset pääsevät paikalle mutta en kyllä voisi kuvitella ainakaan minun tai mieheni vanhempien skippaavan lapsenlapsensa synttäreitä jonkin rempan tai pihanlaiton vuoksi. :/

niin siinähän se pointti oikeastaan onkin, että kyllä se harmittaa vanhempaa kun tajuaa, että tosiaan vaikkapa se mökki on isovanhemmille tärkeämpi kuin se lapsenlapsi..

Kysy suoraan joiltakin, että milloin sitten sopii. Selviää ainakin ovatko olleet vain tekosyitä ja onko kiinnostusta tulla. En ymmärrä tuollaista ns. läheisiltä ihmisiltä. Olisin minäkin pahoilla mielin.

surisin itsekin, mutta pyyhi kyyneleet ja suunnittele kivat synttärit omalle poppoollenne. kakun kynttilän puhallus, lahja tai saippuakuplat, kyllä sen riemun lapselle saa ILMAN niitä kurjia vieraitakin! onneks olkoon pikkuiselle :)

Mulla n ihan samanlainen kokemus lapsen 1v synttäreiltä. Kyllä se itkemään pisti.. Loppujen lopuks silti ihmiset tuli vaikkei oikeena päivää ja ihan hauskat pippalot oli. Perheen kesken oli kivat juhlat sillonku se päivä oikeesti oli.
Aikuiset saattaa ihan oikeesti ajatella että ne juhlat ei oo kovin tärkeet ku se laps ei niistä 'mitään ymmärrä'. Sanokaa niille sukulaisille että voi tulla jonain toisenakin päivänä ja juhlikaa kunnolla omalla porukalla.

mä itse kyselen etukäteen onko se ja se päivä hyvä. sitten kun suurimmalle osalle käy tulee silloin jotkut tulee milloin tulee.
mun lapsuudessa en muista että synttäreilläni oisi ollut koskaan ketään muuta kuin meidän perhe. sitten kouluikäisenä oli jopa naapurin perheet.
ei ennen varmaan tälläisiä synttärikemuja ollut kuin nytten

Asuvatko kaukana?
Onko teidä eka lapsi?
Kuopuksen 1v päiville ei tullut ketään. Mutta hyvähän se on tietää heti että ketään ei oikeasti kiinnosta.

Kutsuin sitten yhden naapurin ja yhden mukavan äititutun (emme vielä kovin kauan olleet asuneet joten mitään ystäviä ei ollut paikkakunnalla), jolla itsellä vähän samoja kokemuksia, että isovanhemmilla on kaikkea muuta tärkeämpää...

Tulen juhliiin jos asut lähellä. ja kelpaan.

Yhteistyössä