kukaan ei halua uhrautua tai auttaa minua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..........

Vieras
olen ihan solmussa elämäni kanssa. Tuntuu, että ihmiset vain odottaa minun kestävän kurjaa kohtelua tai elämääni tai tappavan itseni. Millään ei väliä. Mies ei välitä ja katselee jo varmaan utta ehdokasta. Olen aina lasten kanssa kotona, en pääse mihinkään. Muiden lapset tulee aina meille.
Vanhemmat ei auta kun pitää matkustaa ja päästä itse harrastamaan. Yksi ystävä on joka asuu kaukana joten hänestäkään ei apua. Työkaverit ei pidä minusta ja varmaan sääliikin. Paljon ongelmia kannettavaksi. Käyn juttelemassa terapeutille ja hänkään ei auta, hymyilee vaan ja voivottelee.

Vatvot itsesäälissä ja kuvittelet, että joku voisi jollakin tavalla auttaa? Aiheutat epärealistisilla odotuksilla itsellesi lisämurhetta. Aikusia ei kukaan paapo kuin pikkulapsia.

En tarkoita pahaa mutta oikeasti sinä olet itsesi paras auttaja. Älä anna muiden lannistaa itseäsi, ota itsellesi vaikka edes vähän aikaa välillä. Kai mies voi katsoa lapsia vaikka pari tuntia viikossa? Vie lapset joskus muidenkin luo kyläilemään. Mä tunnen nuo tunteet hyvin itksekin mutta niihin eivät muut voineet vaikuttaa kun itse täytyy nousta siitä suosta. Olet ihan hyvä ihminen ja muut kohtelevat sinua juuri niinkuin sinä annat kohdella. Terapeutit on vähän hakuammuntaa, joku voi olla avuksi ja olla ns osallistuva persoona mutta se voivottelu ei kyllä auta ketään.

Mitäpä jos heittäisit sen marttyyrinviitan nurkkaan. Ottaisit vastuun elämästäsi etkä vierittäisi sitä muitten niskoille.
Jos miehelläsi on joku harrastusilta joka viikko, niin vaadi että sinullakin on omasi ja silloin hän vahtii lapsianne tai hän hankkii jonkun lapsenvahdin siksi ajaksi.
Se mitä teet tuolla ajalla on ihan se ja sama, ainoa tärkeä asia on että se on sinun itsesi päättämää toimintaa. Parasta olisi jos tekisit jotain mistä osaat nauttia olkon se sitten latinobiciä, sauvakävelyä tai vaikka mukavan kirjan lukemista ihan omassa rauhassa.

Poistu kotoa, hanki harrastus tai lähde vaikka vaan lenkille tai kaupoille, sopikaa että saat tiettynä päivänä vapaaillan. Kavereita ei tarvitse ottaa joka päivä teille, sano lapsille että menevät välillä niille kavereille. Et voi itse vaikuttaa kaikkeen, mutta yllättävän moneen asiaan kuitenkin voit.

Yhteistyössä