Kukaan asioinut FINNLANDIA HUONEKALUKAUPASSA?

Onko kellään kokemuksia lähinnä sohvan ostamisesta FINNLANDIA nimisestä liikkeestä? Onko suomi-soffa tyylistä p*skaa vai ihan kunnon sohvia?
 
-
No en ole Suomi-Soffasta koskaan ostanut mitään, mutta kyllä tuo meidän Finnlandian sohva on hyvä. Runko on puuta ja vaneria, tyynyt napakat ja kankaaksi otettiin parasta laatua, olikohan Lauritzonin kangas? Eroaa meidän kotimaisesta laatusohvasta lähinnä niin, että runkoa ei ole sohvan pohjapuolelta verhoiltu umpeen ja näyttää vähän rujolta se runkorakenne, ei pikkutarkasti tehdyltä. Mutta sillähän nyt ei ole mitään väliä kun ei päällepäin näy ja vaikuttaa kestävän.
 
Miumiu
No samaa paskaa laatua myyvät kuin Maskussa. Tämähän on Sukarin luotsaama pulju. Inoa osasi kertoa

"Entinen nimi Maskun Kalustetalo Ky
Lähde: Kaupparekisteri, 29.11.1988 saakka
Yrityksen kotipaikkaMasku
Lähde: Fonecta-konserni"
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Miumiu:
No samaa paskaa laatua myyvät kuin Maskussa. Tämähän on Sukarin luotsaama pulju. Inoa osasi kertoa

"Entinen nimi Maskun Kalustetalo Ky
Lähde: Kaupparekisteri, 29.11.1988 saakka
Yrityksen kotipaikkaMasku
Lähde: Fonecta-konserni"
Minä olen siinä uskossa, että se on pitkään toiminut ruotsalainen liike, jonka on Suomeen tuonut Sukari?
 
Börje
Finnlandialla on oma mallisarja jota ei esim. maskulla ole. Sitäpaitsi valinnanvaraa näyttää löytyvän vielä enemmän kuin maskussa. Turun/Raision Finnlandiassa sai myös yhdeltä myyjältä palvelua ruotsinkielellä.
 
Normijätkä.
Oulussa näyttää avatun ison sohvaliikkeen,Valikoimaa oli hurjasti.Sänkyjä ja ruokapöytiä löyty kans.Kesäkalusteet oli sisätiloissa ei ainakaan kastunu testausvaiheessa.
 
Pölö
Alkuperäinen kirjoittaja martti:
puutarhakalusteissa on ainakin maskun logot,samaa romua kuin muissakin Sukarin liikkeissä,jos haluatte laatua ostakaa vaikkA NATUZZI
Natuzzi taitaa olla ainoastaan Suomessa jonkin lainen nimi. Tuote on kallis ja laatu ei ole hääviä. Nahkalaadut toki on hienoja, mutta sisusta on mitä on.
 
Unellinen
Jos parasta mahdollista sänkyä miettii, niin suosittelen käymään Finnlandiassa, sillä he ovat näköjään ensimmäinen ketju Suomessa, joka myy englantilaisia VI-Spring vuoteita. Myyjä, jonka kanssa juttelimme, oli erittäin asiantunteva ja itse ymmärsin ensimmäistä kertaa huonon ja hyvän sängyn eron.

Alkuperäinen kirjoittaja Pölö:
Alkuperäinen kirjoittaja martti:
puutarhakalusteissa on ainakin maskun logot,samaa romua kuin muissakin Sukarin liikkeissä,jos haluatte laatua ostakaa vaikkA NATUZZI
Natuzzi taitaa olla ainoastaan Suomessa jonkin lainen nimi. Tuote on kallis ja laatu ei ole hääviä. Nahkalaadut toki on hienoja, mutta sisusta on mitä on.
Ideaparkissa oli Finnlandian myymälässä jotakin Natuzzin malleja.
 
Tipe
Meille ostettiin syksyllä 2009 Duetto-sohva Finnlandiasta. En sanoisi halvaksi, maksoi 2000-3000e mutta erittäin kaunis on ja hyvä istua ja löhötä, verrattuna vaikkapa Vepsäläisen ns. designsohviin. Upeita kangasvaihtoehtoja oli valtavasti, esim Askon valikoimista emme löytäneet lainkaan niin mieluisia ja Suomi-soffassa ei ollut yhtään kangasta jonka olisimme kelpuutaneet, siksi sieltä ei tarvinnut koko sohvaa etsiä. Muistaakseni Duetton pohjassa oli Iskun leimat eli valmistettaneen Iskun tehtailla. Myöhässä sohva oloi monta viikkoa mutta palvelu oli hyvää ja myöhästymisestä sai hinnanalennuksen ilman kinasteluja. Eli täältä suosittelut ainakin ko. sohvamallille:)
 
pahasti pettynyt
On ikävä kyllä tullut ostettua sohva. Ei mielestäni halpa Alkuhinta 4600 euroa, mutta kun kulmasohvan taustat verhottiin keinonahalla hinta jäi 2800 euroa. Sohva on ollut erittäin vähäisellä käytöllä koska esim tv;n katselu eri huoneessa. Vajaa viisi kk ja sohvan kulmapalasta petti jousia kannattava puu, Koska se oli kiinnitetty AINOASTAAN PAPERINIITIN kokoisilla ja vahvuisilla niiteillä. Jouset siis rämähtivät kokonaan irti ja lattialle. Kyseinen osa sohvaa istuinkelvoton.. ja kun menimme uutta tilalle vaatimaan koska koko kallis sohva ilmeisesti yhtä heppoista tekoa.. erittäin nihkeää palvelua. Ja vanhaa korjataan. Huom rungossa pitäisi olla 10v. takuu. Aivan sontaa ostimme. Harmittaa.
 
alalla..
Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kirjoittaa faktoina. Natuzzin sohvissa pohjat on verhoiltu sen takia että niissä on lastulevyrunko. Kaiken lisäksi sohvissa on muovijalat. Eli se siitä laadusta. Itse en ottaisi kotiin lastulevy/muovisohvaa... Aina merkki ei kerro laatua.
 
"pettynyt"
kokemuksia tosiaan on eikä mitään hyviä. Kaupantekohetkellä kaikki sujui. Nyt odotellut sohvaa 3 kuukautta, eikä kuulu. Sähköposteihin ei vastata, puhelimessa luvataan selvitellä asiaa eikä mitään kuulu. Palvelu töykeää ja mua syytetään "myyjien ahdistelusta" kun yritän saada selvyyttä. Myyjä jonka kanssa tein sopimuksen on sairaslomalla eikä suostu puhumaan! Loistavaa kaupantekoa, en todellakaan suosittele kenellekkään. Itse haen sopimuksen purkua ja uutta sohvaa jostain muualta
 
kor tiina
Finnlandiahan on Maskun kalustetalon alla toimiva tytäryhtiö, eli he tilaavat suurimman osan tuotteistaan Maskun kautta. Sama tuote - eri merkki :) Palvelu oli Maskulla parempaa. Itse kyselin tarjousta sohva+sänky+ruokapöytä+tuolit, molemmista liikkeistä löytyi samat mallit samoilla kankailla, mutta käydessäni muutaman kerran kierroksella Masku antoi paremman tarjouksen. (100€) alle, mutta minun tapauksessani se oli riittävä.
 
"Minna"
Minä asioin Ideaparkin Finnlandia myymälässä ja VIIMEISTÄ kertaa. Tilasin sohvan oikein mukavalta myyjältä ja ymmärsin että sohva tulee nopeasti. Tilasin 29.10 ja vieläkin sitä odottelen 12.12. Kuvittelin ostavani kotimaisen sohvan, kankaat laajasta pohjanmaan kalusteen kankaasta jne...
Nyt kun olen sohvan perään kysellyt... kyseinen myyjä ei ole enää töissä (siksi en ole saanut vastausta sähköpostiin ja tekstiviestiin)... astelin myymälään selvittämään asiaa 2 viikkoa sitten. Sohva lähtee tehtaalta 7.12 ja on minulla sitten 9-10.12. No eipä kuulunut kysyin missähän mahtaa tehdas sijaita niin VIROSSA. Ja vieläkin odottelen kuljetusliikkeeltä soittoa josko se taas tänään tulee. Samat myyjät palvelevat vuoronperään Maskun puolella ja Finnlandian puolella suorastaan ihme touhua. En asioi enää ikinä itse enkä voi suositella kenellekkään...
 
Reklis
Mulla on kans ollu pelkästään ongelmia. Luvataan kyllä kaikkee, mutta paperille ei suostuta laittaan. Ja kun vaatii paperille, niin eihän sellasta sitten olla sovittukaan. Valehdellaan minkä keritään.... Tuotteet tulee jos tulee ja laatu on jääny välille...
 
Minä ostin Finnlandiasta yhden sohvan, tuli sovittuna aikana ja saatiin paperilla kaikki mitä sovittiinkin. Ainut asia mikä on hiertänyt, etten ole sohvasta saanut vieläkään laskua... Ostin sohvan lokakuussa... Mutta enpä oo jaksanu kysellä laskun peräänkään.
 
TODELLA HUONOT KOKEMUKSET!
En suosittele Maskua tai Finnlandiaa.
Ostin tuotteen joka oli varastolta annettu toiselle asiakkaalle(selvisi ettei asiakkaalle ollut edes kauppakirjaa kyseisestä tuotteesta). Ensin minulle ei suostuttu tilaamaan uutta päätyä ollenkaan ennen kun soitin kuluttajavirastoon. No sitten tuli uusi tuote mutta mitä vielä"! En saanut tavaraa edelleenkään koska firma oli sitä mieltä että se asiakas jolle se minun ensimmäinen tuote oli annettu pitää maksaa se ennen kun minä saan maksamani tuotteen.

Näin toimii Masku ja Finnlandia (sama talo)
 
Harmi2011.
En suosittele Maskua tai Finnlandiaa.
Ostin tuotteen joka oli varastolta annettu toiselle asiakkaalle(selvisi ettei asiakkaalle ollut edes kauppakirjaa kyseisestä tuotteesta). Ensin minulle ei suostuttu tilaamaan uutta päätyä ollenkaan ennen kun soitin kuluttajavirastoon. No sitten tuli uusi tuote mutta mitä vielä"! En saanut tavaraa edelleenkään koska firma oli sitä mieltä että se asiakas jolle se minun ensimmäinen tuote oli annettu pitää maksaa se ennen kun minä saan maksamani tuotteen.

Näin toimii Masku ja Finnlandia (sama talo)
Onnea ja menestystä
 

Yhteistyössä