Kuka vielä muistaa tekstarien alkuaikoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klonkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä muistetaan. :wave:

Mun eka luuri oli Nokian 3110, johon ei muistaakseni saanut edes ladattua uusia soittoääniä. Vai saiko? Ei muista enää.. Seuraava puhelin oli Nokian 3210, josta tykkäsin tosi paljon. <3 Se oli kauniin muotoinen ja värinen (semmonen hohtava harmaa) ja siihen sai tilattua soittareita.

3210:n muotoista puhelinta kaipaan oikeesti edelleen, tosin uusioversiossa pitäisi varata näytölle huomattavasti enemmän tilaa kuin alkuperäisessä oli.

Ihkun 3210:n jälkeen hommasin vielä peruspalikan eli Nokia 2100:n, sitten S40-sarjalaisen 6230i:n. Nykyinen luuri on sekin nokialainen, N95. Paljon on kehitys kehittynyt vajaassa kymmenessä vuodessa, kun old school -luureista on menty N-sarjalaisten kaltaisiin multimediapuhelimiin.

Mulle tuli mieleen, et mulla oli riparilla känny mukana. Sillon niitä ei ollut vielä oikeen kellään ja leirin ohjaajat sitten tottakai takavarikoi puhelimen multa kun ajattelivate ettei mulla olis lupaa soitella sillä. Lupasivat että saan sen sitten takas, kun on vanhemmat vahvistanut et mulla on lupa käyttää sitä :kieh:

Mulla ei tietenkään ollut puhelin rahaa, et oisin voinut sillä kolikko puhelimella soittaa eikä kaveritkaan omistaan luopuneet vaikka kerjäsin. Yks kaveri sit sano äitillensä et soittas mun porukoille et ne soittas leirin ohjaajille että saisin puhelimen takas.

Ai niin, mun äitin eka puhelin taisi olla Ringo. :D Iskällä oli työpuhelimena se yks Noksun halkomalli, en nyt just muista, mikä oli mallin nimi tai numero.

*muoks* Eikun se Nokia 2110:han just oli se halkomalli, joka iskällä oli... Pitänee muistella tarkemmin, mikäs se oma eka puhelin olikaan.

Nokia_Ringo_2.jpg

Miten mä muistan ringon ihan eri näköiseksi? Toisaalta, mulla ei ollut tuota puhelinta vaan eka kännykkä oli se Nokian ensimmäinen navi-näppäin puhelin. Mikähän lie malli olikaan.

Silloin kun nuo tekstarit tuli, niin sehän piti operaattorilta tilata että ne avas sen palvelun ja siin oli joku avausmaksukin. Mies sai silloiselta Teleltä (nyk. Sonera) sen ilmaiseksi joululahjaksi ja voi sitä ihmettä ku eka tekstari lähti Mobira5000:sta! Kukaan ei ollut meille ikinä sellaista ennen lähettänytkään ja muuten, nehän oli silloin sanomia eikä tekstiviestejä.

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Joo mä oon niin vanha, toi oli mun "työsuhdepuhelin"
EERIKSON "HOT LINE" :laugh:

Muistan kyllä niin hyvin kun isälläni oli tämä ensi kerran mukana, olisiko silloin juuri tullut busseihin tai jotain. Oma eka puhelimeni oli todellakin se harmaa halko, mutta muistaakseni sillä kyllä pystyi jo lähettämään tekstareita. Ja muistan olleeni aika kateellinen muutamalle kaverilleni, joilla puhelimen koko pienentyi, kun itsellä tosiaan oli noita halkoja. Ja silloin alussa kun kännykät tulivat, niin Eeriksonit tais olla pienempiä kuin Nokialaiset.

Kyllä sitä silloin yläasteen alussa on niin onnellinen ja ylpeä kännykästä, nykyään se on vain itsestäänselvyys itselle (ja varsinkin nykypäivän lapsille tuntuu olevan).

isän pikkuserkulla oli ISO kännykkä jossa varmaan puolenmetrin antenni. sit sen piti kantaa semmosta radion näköstä pönikkää mukana et pääsi soittamaan.

sit isä osti jonku 1611 tai jonku jumalattoman kännykän jossa oli jopa rajattu määrä mitä se näytti vastaamattomia.

sit mä muistan ku pikkuveli oli pieni ja kaikissa kännyköissä oli vaan ne vakio soittarit. sit ku sille soitti vaikka nokia tunen niin se osas sanoo kenen kännykässä se on soittarina :D

mun oma eka oli 3210 ja PARAS puhelin ikinä! sit mulla oli 3310 ja 3510i. ja semmonen banaani puhelin jossa oli iso näyttö ja semmonen rulla jolla viestit kirjotettiin.:heart:

sit eräänä päivänä mun 3510i päätti jäädä ruotsiin ja jouduin ostamaan samsungin. voi häpeää! ja sitte ku vielä huomas että mua on kusetettu että nokia ei olekkaan paras kännykkä vaan samsungi on niin siitä ostin semmosen ihanan mustan kaks näyttösen ohuen kännykkän jossa oli isot näppäimet.

nyt mulla on vaan semmonen paska jossa on kyllä viestitoiminto, mutta ne näppäimet on niin sairaan pienet ja ja ja...

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höpö-höpö:
Miun eka känny oli semmoinen halko:)
Semmonen missä oli sikapieni näyttö ja isot kirjaimet.

Sul oli vissiin joku motorola?

Ei ollu,ku Nokia..ei oo ikinä ollu muun merkkisiä.
Se oli niitä vissiin ekoja malleja.

Paras kännyni on ollu 3210,siitä tykkäsin.Semmonen varma peruskänny, ja kivan muotonenkin:)
Sitä ennen oli 3110,ja sitä ennen tuo halkomalli.

Se miun halko mahtoi olla noita,minkä vieras linkitti tuohon ylemmä..tuo 1631

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja starr:
Muistaako kukaan sitä Nokian puhelinta missä oli se navi-näppäin? Tuli muistaakseni markkinoille joskus 90-luvun puolenvälin jälkeen tai loppupuolella.

Nokia 3110, tuli myyntiin 1997

Tää on mun ja mun miehen eka yhteinen puhelin. Siis ajatelkaa, silloin alkuun riitti että meillä oli vaan yksi kännykkä :D No, aika pian ostettiin toinenkin samaa mallia. Tekstareiden kirjoittaminen oli aika tuskaa, kun asiat piti mahtua 160 merkkiin...

Yhteistyössä