Kuka vahvisti tonttikauppanne?

Huomenna alan pistään systeemin rullaamaan...Toiveissa olis alkaa rakentamaan mahdollisimman pian eli kilpailuttaminen alkaa myöskin samantien.Vaihtoehtoina Jukka-talo ja Kastelli...IHANAA!!Ollaan haaveilty tästä niin kauan et lupaan kestää koko paskan rakentamisajan ilman suurempia valituksia!Muistuttakaahan sit kun alan vaipua epätoivoon...
 
Meillä oli kaupungin joku edustaja, kun ostettiin kaupungilta tontti.

Onnea rakentamiseen!! Meillä tehdään vielä viimesiä "ulkohommia" ja sisällä alkaa eristeet olemaan paikoillaan, kohta siis lattiavalun kimppuun... Toukokuussa olisi tarkoitus muuttaa -uskomatonta...Tähän asti on mennyt tosi kivasti - kyllä sen kestää! Noh, miksei kun tehdään "helpolla menetelmällä" - eli itse käydään vain siivoamassa vähän väliä ja ammattilaiset tekee oikeat duunit.
 
JonnaP laitoin sylle y-vietsiä ja kyselyitä rakentamisesta. Hui siis teille tuli talopaketti tammikuussa ja pääsette muuttamaan jo toukokuussa...ihanaa :)
Kuinka paljon teette itse ja mitkä hommat ulkopuolisilta?

Anteeksi kun olen aiheen sivusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaP:
Meillä oli kaupungin joku edustaja, kun ostettiin kaupungilta tontti.

Onnea rakentamiseen!! Meillä tehdään vielä viimesiä "ulkohommia" ja sisällä alkaa eristeet olemaan paikoillaan, kohta siis lattiavalun kimppuun... Toukokuussa olisi tarkoitus muuttaa -uskomatonta...Tähän asti on mennyt tosi kivasti - kyllä sen kestää! Noh, miksei kun tehdään "helpolla menetelmällä" - eli itse käydään vain siivoamassa vähän väliä ja ammattilaiset tekee oikeat duunit.

Oho, aika nopsa on aikataulu! Jos helmikuussa aletaan lattioita valamaan ja toukokuussa olisi jo muutto.. Lähinnä sitä mietin, että kun lattialaatta kuivuu n. 1cm/vk ja valua kun on yleensä n. 10cm. Niin johan se tekee 2,5kk, ennen kun voi esim.lattioita lyödä umpeen. Vesieristeet ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaP:
Meillä oli kaupungin joku edustaja, kun ostettiin kaupungilta tontti.

Onnea rakentamiseen!! Meillä tehdään vielä viimesiä "ulkohommia" ja sisällä alkaa eristeet olemaan paikoillaan, kohta siis lattiavalun kimppuun... Toukokuussa olisi tarkoitus muuttaa -uskomatonta...Tähän asti on mennyt tosi kivasti - kyllä sen kestää! Noh, miksei kun tehdään "helpolla menetelmällä" - eli itse käydään vain siivoamassa vähän väliä ja ammattilaiset tekee oikeat duunit.

Oho, aika nopsa on aikataulu! Jos helmikuussa aletaan lattioita valamaan ja toukokuussa olisi jo muutto.. Lähinnä sitä mietin, että kun lattialaatta kuivuu n. 1cm/vk ja valua kun on yleensä n. 10cm. Niin johan se tekee 2,5kk, ennen kun voi esim.lattioita lyödä umpeen. Vesieristeet ym.

Samaa ihmettelen =) Valun kuivuminen vie liki 3 kk ja talviaikaan kai enemmänkin, sitä ennen ei lattiapintoja voi tehdä.

Kuinka monta työmiestä Jonnalla on? Minkä kokoinen talo?Yksikerroksinen? Meillä talopaketti tuli alakerroksen (harkkojen ja ontelolaatan) päälle kesäkuun lopussa ja nyt kuukauden päästä on muutto. Meillä perustukset ja talon ulkotyöt tehtiin urakalla ja yksi palkattu kirvesmies tekee muut, rakenteilla ollut talo liki 200m2 ja suuri autotalli/-katos/varastorakennus. Valun, tasoitetyöt, pinnat teki ammattilaiset ja samoin lvi.n ja sähkötyöt. Nyt loppuajasta on ollut kirvesmiehen apuna toinen mies.
 
Lisään itseni ihmettelijöiden joukkoon ;) Meilläkin on ensi viikolla lattioiden valu ja sen jälkeen ei 10 viikkoon voi pintoja laitella. Tietysti hormit, muuratut seinät ja uunin yms voi sillä aikaa pystyttää, mutta laatta tosiaan antaa kosteutta ilmaan koko kuivumisen ajan.
 
Heippa,

Pikaisesti tässä nakuttelen, mutta meille tulee sitä nopeasti kuivuavaa lattiavalua, eli siihen menee n 4 vkoa (10-12 vkon sijaan) jonka jälkeen voi laatoittaa- ja se maksaa meidän lattiamäärässä vain 200 e enemmän. Ja siis massahan tekee kuivumisprosessia kuulemma 50 vuotta, mikä oli itselleni aika yllätys ;)

Talo on 1.5 krs (kannustalon rauhala) ja neliöitä 186/215, lisäksi samalla valmistuu 2 auton autotalli+varasto n 60 m2. Miehiä työmaalla pyörii tarpeen mukaan, mutta pääsääntöisesti n 2 ukkelia siellä heiluu.
Perustukset tehtiin myös tosi näppärällä menetelmällä, eli Palikkaa käyttäen. Siihen meni oikeasti vain pari päivää - ei meinannut talotehtaan edustajakaan uskoa silmiään. Palikka on jo 30 v vanha menetelmä, mutta edelleen hieman hämärän peitossa jopa alan ammattilaisilta. Systeemi on aivan loistava ja onneksemme vastaavamme on sen verran kiinnostunut alastaan että osasi meille tätä suositella. Se on hieman hintavampi mutta työtunneissa säästää ja paljon, eli loppupelissä halvempi teetettynä!

Voihan tässä toki vielä tullut yllätyksiä vastaan, mutta edelleen sekä vastaava että timpureiden esimies vakuuttelee että toukokuussa "sen kun kannetaan kamat sisään"... Sen mukaan siis eletään, vaikka toki ollaan myös henkisesti valmistuneita että jotain viivettä saattaa tulla. Täytyy kuitenin kertoa että, tästä timpuriporukasta kuulimme että ovat jopa tehneet vaativiakin taloja (jukka-talo - paljon yksityiskohtia) etuajassa valmiiksi. Itse säheltäisimme varmaan vielä anturoiden parissa...eli siksipä juuri emme itse tee muuta kun siivotaan minkä ehditään ja pystytään, paperihommien lisäksi.
 

Yhteistyössä