kuka uskaltaa laskea miehen (n.30v:n) yksin kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eläimen käsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eläimen käsi

Vieras
jo on kumma, no ei tee kauppa niin isoa hävikkiä kun meidän isi päsee yksin ostoksille..
perunoista valitaan ne mihin joku kyntövehkeen piikki on iskenyt, tai muuten vaan rupisimmat mitkä on siinä pinnalla kun ei oo muille kelvanneet.
sama koskee hedelmiä ja kasviksia.
lihat makkarat yms. otetaan mahdollisinmman pienellä päiväyksellä ja ilman alennuksia vaan tietty.
nakeista ostetaan se 4e paketti a-luokan kevyt extra-soija mikä hiton lie nakki, ei sitä normaalia nakki pakettia mikä maksais 69cent.
unohdetaan puolet kauppalistasta, ja tilalle tuodaan jotain IHAN MUUTA! kaikkea toooosi käytännöllistä ja tärkeää tietty..

meillä mies 24v ei osta hedelmiä eikä esim. perunoita juuri tosta ap:n mainitsemasta syystä. Mutta ei siksi, että mä valittaisin, vaan koska ei itse usko osaavansa ostaa niitä! :D kurkku ja paprika saattaa just ja just tarttua mukaan.

Minusta on hauska päästää toisinaan kokeilumielessä meidän 31vee kauppaan niin, että laitan listalle vain perusasioita ja pyydän häntä tuomaan "ekstroja".. Niin ne ekstrat, mitä ne onkin voivat olla aika mielenkiintoisia. Ja yleensä vain yhden ektstran tuo tyyliin; Nuudelipussukka, vesimeloni tai litra herneitä.. Ja mie tarkoitan ekstroilla välipaloja tms perusruoan lisäksi ostettavia juttuja (salaatit, jugurtit, leikkeleet..). No, sit aina seuraavana pvänä ite kauppaan..

niin ja piti vielä lisätä, että miehelläni on niin julmetun hyvä muisti, että ei unohda mitään (vaikka listaa ei olekaan) minä unohdan listan kanssakin puolet! :headwall: :headwall:

No meillä ei ole miestä, mutta 13v poika on jo aika hyvä kaupassa kävijä. Kerran pisti naurattamaan kun poika tiuskaisi kaverilleni että : kato päiväys, kun hän osti maitoa.

:laugh:
Hyvä, että muillakin on näitä korkeasaaren kasvatteja.

Meidän kohta 30w tuo kalliista lähikaupasta leikkelepaketin (lyhyellä päiväyksellä, tietty), hyllyn kalleimman ja omituisimman makuisen leivän, sipsipussin, valmislihapiirakkapaketin ja joskus yhden siiderin. Niin ja jos oikein nälättää, niin jauhelihapaketin, jossa tietty päiväys seuraavana päivänä.

Minä käyn meillä kaupassa yleensä, mies on onneksi vain "hätävaralla" kauppareissuissa.

:laugh: meillä 25v mies, enkä mielelläni päästä yksin kauppaan juuri samoista syistä. kerran pyysin tuomaan ranskiksia. meillä siis 5 henkinen perhe, ja mies tuo pienimmän mahdollisen pussin, kun pidin itsestäänselvyytenä että pitää ostaa kilon pussi että riittää. no eipä sitten syöty ranskiksia...

jos mainitsen 5 ostosta mitä kotiin tarvitaan, mies tuo mukanaan 3. kauppalistankin olen joskus tehnyt niitä viittä ostosta varten, sillon mies hukkasi listan, ja toi tietenkin vaan osan.

eli joo, käyn itse kaupassa. :D

Meillä 32 v mies osaa käydä itse kaupassa, jos lista on tehty tarpeeksi selvästi (eli vaaleansinisiä maitopurkkeja jne). Yleensä en kuitenkaan ota riskiä viikonloppuostoksissa, vaan olen vähintään mukana. Kukaan ei voi kirjoittaa niin tarkkaa ostoslistaa, mitä tarvitaan ja muuten kauppakasseista tosiaan voi löytyä ihan mitä vaan ihmeellistä eikä yhtään hedelmää tai vihannesta.

Miun mies soittaa töiden jälkeen aina, että tarviiko kaupasta jotain. Mie sitte vilasen jääkaapin kun oon kotona ja sanon vaik et maitoa tai jotain leivänpäälle tms. Tulee sitte kotiin pahvilaatikollisen kanssa tavaraa, ne mitä pyysin on mukana, mutta lisäks yleensä lihaa ja hedelmiä ja/tai viiniä ja ruokien lisäks se on yleensä ostanu itelleen vaatteita :)

Meidän mies osaa jo käydä kaupassa, mutta hän onkin yli 40-vuotias ;)
Toisinaan hän laatii jopa ostoslistan, mikä on lähes yhtä hyvä kuin itse laatimani. Lisäksi hän loihtii ostamistaan ruoka-aineista herkullisen päivällisen.
Joten te plusmiinuskolmekymppisten vaimot, älkää olko vielä huolestuneita. Pitkällisen ja johdonmukaisen koulutuksen tuloksena nelikymppinen pystyy suoriutumaan kaupassakäynnistä - jopa viikonlopun ruokaostokset hoituvat!
:) :) :)

Kyllä uskaltaa. Ostaa kaikki listasta oikein mutta mitään muuta ei ostakaan. Itse kun menen kauppaan niin aikaa menee ainakin 5 kertaa kauemmin. Mies tietää missä mikäkin tavara on ja kävelee suoraan tuotteen luota tuotteelle ja aikaa ei mene kauan.

Yhteistyössä