Kuka uskaltaa harmaantua?

• Viestiketjun aloittaja Vaatii pokkaa
  • Ensimmäinen viesti
Vaatii pokkaa
Pieni uudenvuodenlupaus:

Ajattelinpa lopettaa hiusten värjäämisen ja harmaiden peittämisen. Harmaita hiuksia on sen verran, että selvästi erottuvat. Pääväri on tumma.

Kohta 40 on mittarissa eli ikä ei vielä paina. Tähän asti olen kampaamossa värjäyttänyt ja maksanut itseni kipeäksi.

Kuka muu on uskaltanut/uskaltaa harmaantua?

Ps. En silti usko, että vauvani mummoksi luulevat

ällistynyt
Ai. Onpa erikoista. Ei mun vaan harmaat haittaa. Minusta ne on ihan nättejä. Tykkään, että hiukseni näyttävät huomattavasti hauskemmilta kun niissä on vähän elämän tuomaa charmia.

memu
No kyllä minua vaan harmaat hiukset haittaa! Minä olisin todella harmaapäinen jos en n. joka kuukausi värjäisi hiuksia. Ehkä tulee vielä se aika että en välitä harmaista, mutta ei vielä! ( Olen 45-vuotias )

Mua haittaa harmaat niin paljon,että haluan ne piiloon.Enkä maksa itseäni kipeäksi vaan kotona värjätään ja,kun värjää vain juurikasvun,niin yhdestä väriainepakkauksesta riittää kolmeen värjäyskertaan.Näin minua neuvoi oma parturikampaajani.Ja kuten edellä joku sanoi:Ehkä joskus tulee aika,että harmaat eivät haittaa,mutta se aika ei ole vielä. Olen 46v.

naturally harmaantuv
Nuorena tuli hiuksia värjättyä ja raidoitettua mutta nyt kun noita luonnonraitoja on muutaman vuoden aikana alkanut tulla, olen päättänyt että en peitä niitä vaan annan hiusten värin muuttua luonnollisesti miksi muuttuu.
Miksi en kelpaisi itselleni ja muille sellaisena kuin olen?! Muutenkin olen viime vuodet ollut luonnollinen, naturel ilman meikkejä tai muita ja hyvin menee
Kaikki on mielestäni vain omasta itsetunnosta kiinni, siitä että hyväksyy itsensä eikä odota ja kysele mitä muut ajattelee vai hyväksyykö. Mitä se muuten edes muille kuuluu minun hiusten väri!

hiira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 21:48 äiti-mamma kirjoitti:
Mua haittaa harmaat niin paljon,että haluan ne piiloon.Enkä maksa itseäni kipeäksi vaan kotona värjätään ja,kun värjää vain juurikasvun,niin yhdestä väriainepakkauksesta riittää kolmeen värjäyskertaan.Näin minua neuvoi oma parturikampaajani.Ja kuten edellä joku sanoi:Ehkä joskus tulee aika,että harmaat eivät haittaa,mutta se aika ei ole vielä. Olen 46v.
miten riittää kolmeen kertaan? mä olen luullut että koko pakkaus on sekoitettava kerralla ja myös käytettävä heti. Mulla on kyl niin vahavalta hiuksia jotta hyvä ku yks pakkaus riittää..En muuten käsitä miten jonku varat riittää parturissa värjäämiseen, on se niin kallista!!

Minä vasta äskettäin huomasin, että harmaata alkaa olla jo melkoisesti päässä. Päätin sitten, että nyt loppui ainakin joksikin aikaa hiusten värjääminen ja katson, minkä näköinen olen naturellina. Jos pää on aivan epätoivoisen näköinen, sitten haen kaupasta väriä ja laitan itse.
Kampaamoon sain menemään aina ennen jopa 80 euroa, nyt teen halvemman kaavan mukaan.
Ikää on kohta 40.

Mrs Cunningham
Olen vielä alle 40 mutta harmaita on jo ollut päässä jonkin aikaa. Olen antanut niiden olla, koska minusta ne sopivat elävöittämään ja ilmettä antamaan muuten tummahkoon hiuspehkoon... ;) <br><br>

Vaatii pokkaa
Itse aion antaa hiusteni harmaantua seuraavista syista:

- olen muutenkin luonnonlapsi ja kemialliset värit jotenkin inhottavat

- joka toinen kerta värjäys kampaamossa näkyy jo kukkarossa

- en ole oppinut kotivärjäystekniikkaa

Mutta sitten mietin, että kyllähän sitä näyttää vanhemmalta kuin hiuksiaan värjäävä ikätoveri. Vanhat luokkakaveritkin ajattelevat, että onpas vanhentunut...

Mutta näin äitiyslomalla on ihana päästä pois tuostakin oravanpyörästä mikä koskee ulkonäköä. Töihin pitää aina tälläytyä.

En usko, että enää alan värjätä hiuksiani äitysloman jälkeenkään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 10:08 hiira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 21:48 äiti-mamma kirjoitti:
miten riittää kolmeen kertaan? mä olen luullut että koko pakkaus on sekoitettava kerralla ja myös käytettävä heti. Mulla on kyl niin vahavalta hiuksia jotta hyvä ku yks pakkaus riittää..En muuten käsitä miten jonku varat riittää parturissa värjäämiseen, on se niin kallista!!
Sekoitus on kyllä käytettävä heti, mutta voithan tehdä toiseen pulloon pienemmän määrän. Laitat vaikka puolet kummastakin törpäköstä ja sheikkaat sen. Ja seuraavan kerran sheikkaat ne loput :flower:

Harmaat saavat tulla kun ovat tullakseen. Ikaa nyt 44v eika harmaita ole yhta ainukaistakaan. Mutta saattaa ollal etta olen sellaisilla geeneilla siunattu ettei niita tulekaan. Aitini on 70v ja tummatukkainen eika yhtakaan harmaata hiusta hanella. Hanen aitinsa oli aivan mustatukkainen kuolinpaivaansa saakka. Saa nahda kuinka kay,,,, =)

Yhteistyössä