Kuka tunnustaa, että toivoo (tai jopa suunnittelee) lapsen syntyvän johonkin tiettyyn vuodenaikaan?

  • Viestiketjun aloittaja Minttu-Liisa
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Toivoin kyllä, että seuraavan aikaan loppuraskaus olisi kesällä ja melkolailla onkin, la 6.10. Esikoinen syntyi elokuussa ja että oli ihanaa, kun oli helppo pukeutua ja lämmintä!
kuopus syntyi elokuussa -06 ja se helle oli jotain niin hirveää!!!
 
Ei olla suunniteltu. Ekaa raskautta odoteltiinkin kolme vuotta, joten mulle oli nyt ihan sama milloin syntyy. Tärkeintä nyt oli, että tulisin raskaaksi. Eikä tätä kolmattakaan mitenkään suunniteltu niin, että pitäisi tiettynä vuoden aikana syntyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Toivoin kyllä, että seuraavan aikaan loppuraskaus olisi kesällä ja melkolailla onkin, la 6.10. Esikoinen syntyi elokuussa ja että oli ihanaa, kun oli helppo pukeutua ja lämmintä!
kuopus syntyi elokuussa -06 ja se helle oli jotain niin hirveää!!!
Helle oli ihanaa!!! :D Myös elokuussa -06 synnytin :D
 
tanja
Itse olen nyt loppuvaiheessa raskaana ja vauva syntyy koska tahansa, enkä kyllä yhtään ymmärrä, kuka haluaa kevätvauvaa :D Tämä talvihan on ihan tuskaa, kun ei mahdu mitkään vaatteet päälle ja maha "paljaana" saa toppatakki auki kävellä.. Ja tänäänkin, ihan tuskaa hakea esikoinen hoidosta, kun joutui rv 40 vetämään pulkkaa polviin asti lumikinoksissa. Esikoinen syntyi elokuussa ja se oli ihanaa, helteistä huolimatta. Kengätkin sai niin helposti jalkaan kun sujautti vaan läpyskät :) Vauvan kanssa on varmasti sitten kivaa, kun ei tarvitse pukea yms. mutta nyt ei oo yhtään kivaaaaaa... :D
 
Sone
Toivoin kevät vauvaa. Esikoinenkin oli. Muuten melkeen olis tullutkin, mutta sain keskenmenon. Laskettu olis ollut viime tammi-helmi kuun vaihteessa. Nyt sitten syntyy elokuussa, niinkuin itsekkin olen elo-vauva ollut =)
 
vieras
mulla on kevät, kesä ja talvivauva :) kyllä kesävauva on helpoin pukemisen yms suhteen.
Mutta kaikkein raskainta oli ekaa odottaessa, kun kovin pahoinvointi oli kesäaikaan. kahden vikan kanssa ei juuri pahoinvointia ollut.
 
No esikoisen kohdalla ei suunniteltu ollenkaan ajankohtaa pääasia että tärppää. No poika syntyi marraskuussa pian alkoi kunnon pakkaset -20 ja oltiinkin sitten toista kuukautta sisäällä kun tuore äiti ei uskaltanut mennä ulos kun ohjeissa sanottiiin ettei saa olla yli -10 Kakkosen ja kolmosen kohdalla yritys aloitetiin niin että syntyisivät keväällä/kesällä niin päästäs heti ulos niin ei toisten lasten kanssa tultas hulluiksi sisä tiloissa. No niiden kohdalla ajotus onnistui touko ja kesäkuun lapsia ovat
Nelosen kohdalla ei taas ajateltu mitään tiettyä ajankohtaa ja yrityskin kesti puolisen vuotta
Viidennen kohdalla ajattelin taas että kesävauva olis kiva, mutta ei tärpännyt joten nyt on lulossa lokakuun vauva
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä toivoin, että toinen lapsi syntyis alkuvuodesta, kun esikoinen on joulukuinen ja mua niin kauhistutti laittaa häntä luokan nuorimmaisena koulutielle, olisin halunnut pitää murun viel vähän kauemmin kotona =)
Kuopus sitten syntyikin tammikuussa :whistle:
Tosin "sattumaahan" se oli, vaikken sattumaan uskokaan... Mutta ei siis varta vasten yritetty tammivauvaa vaan yritystä oli ollut takana jo pidemmän aikaa.
Minäkin ajattelen noin, että en haluaisi ihan loppuvuoden vauvaa. Toisen lapsen yrittäminen alkaa ensi kesänä :)...ja toivotaan, että tärppää. Voihan se olla, että ikinä ei toista tule, mutta näin on "suunniteltu".
 

Yhteistyössä