Kuka tietäisi? (epäm. mahatauti raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Maaris
  • Ensimmäinen viesti
Maaris
Eilen illalla aloin oksentaa, nyt on kuumetta ja lihassärkyä. Rv 25 on meneillään. Pelkään tietysti listerioosia tms vakavaa juttua, mutta ryhdytäänkö tällaisissa tapauksissa selvittämään taudin syytä vai passittavatko ne vain kotiin toipumaan jos menee lääkäriin? Onko kenelläkään kokemusta?

"vieras"
usein oksennustaudissa voi olla kuumetta ja lihassärky voi johtua iha siitä oksentamisesta. Mulla oli viime raskaudessa kunnon mahataudit rv 28 ja rv 40, oksensin n 10 tuntia kummallakin kerralla, lopuksi ei jaksanut kuin maata vatin kanssa sängyssä.
Varmaan ihan normaalia mahatautia, yritä kuitenkin juoda vaikka oksettais.

"Pusse"
Mulla, olikohan viikolla 23+, mahatauti, oksentaminen alkoi yöllä ja loppui iltapäivällä, siitä olin kaks päivää todella kipeä. Oli kuumetta ja lihassärkyjä sen mukana. Olo oli todella karmea oksentamisen loppumisesta huolimatta, lääkärissä en käynyt, työterveyshoitajalla kylläkin että sain s-loman, mutta hyvin toivuin kun vaan lepäsin. Ei tullut itselle kyllä mieleenkään että olisi ollut jotain muuta vakavampaa :O

Ite sairastin mahataudin raskaana, tuli urakalla kummastakin päästä, oli kuumetta jne..Neuvolasta sanottiin että vauva pärjää kyllä, hoito kuten mahataudissa muutenkin..Jos oikein pitkittyy niin sitten vasta lääkäriin, mutta kuume yms. kuuluu yleensä mahatautiin.

Yhteistyössä