Kuka tietäis, kyse äänihuulten tulehduksesta

Hei,
minulla on parhaillaan äänihuulten tulehdus ja jos oikein ymmärsin koko nielun alue on tulehtunut. Kurkku oli siis kipeä koko viime viikon ja oli aika kova nuha. Viikonloppuna tuntui, että polttaa keuhkoputkea ja kävinkin siis eilen lääkärissä joka totesi, että tulehdushan siellä mutta keuhkoissa ei mitään hätää joten en saanut antibioottia. Nyt vähän mietittyy kun tuota kurkkua vaan koskee, ääni on ihan maassa ja nuhakin melko kova, että pitäskö vielä mennä lääkäriin? Ja jos teistä joku vain tietää, että mistä tuo äänihuulien tulehdus tulee niin olisi kiva kuulla. Minulla ei ole aikaisemmin ollut mutta nyt on toistamiseen ja epäilen kaikenlaista "paskaa" työpaikan hengitysilmassa. Olen siitä maininnut työnantajalle mutta toistaiseksi ilmanvaihtoa ei ole puhdistettu. Satun nimittäin istumaan siinä ilmanvaihtoröörin alapuolella josta se puhaltaa suoraan sisälle! Kertoilkaa viisaammat ja kiitos etukäteen!
 
ursa
mulla oli vuonna 93 äänihuulissa kytmyt ja ne oli pikkasen tulehtuneet. hoitona oli huutamattomuus, kuiskaamattomuus ja laulukielto, noin puoli vuotta. sitten ne tarkistettiin ja parantuneet oli. vieläkin vältän huutamista ja kuiskaamista, jäi vissiin päälle. jos ääni on poissa/maassa, se voi olla kurkunpääntulehdus. siihen kyllä saa tarvittaessa antibiootit.
 

Yhteistyössä