kuka tietää? onko nämä sappikohtauksen oireita?lisäys; vai jotain raskauteen liityvää?

• Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
anni*
niin ja piti lisäämäni että mene sinne lääkäriin heti että jos ovat sappikivet niin sitä pikemmin pääset leikkaukseen (vaikka raskauden jälkeenkin) mitä enenmmän sulla on merkintöjä että olet kohtauksia saanut. ja kun ainut lääke sappikivi kohtauksiin on litalgin joka on resepti lääke ja piikkinä otettuna tehoaa nopeammin kuin tablettina. mulla tuli ekat kohtaukset aikanaan rv16. ja niitä tuli koko raskausaikana monta niin aina lähdin ensiapuun ja ne lykkäs litalgin piikin pakaraan niin meni nopeammin ohi. meinaan kun en mennyt niin kohtaus vois kestää 6-7h ja se oli hel* se ja tabletteja piti ottaa 3 ennenkuin toimis.

yks entinen
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
nyt alkaa pahin olla ohi, tietyissa asennoissa sattuu edelleen, mutta kun välttää niitä niin ei satu pahemmin...
seuraavan kerran kun menet vessaan isomalle asialle niin kato onko uloste harmahtavaa?
se on sappikivikohtauksen merkki myös. ja ne kivet ei sieltä sappipussista häviä vaan voivat saada aikaan kohtauksen uudelleen, sitä ei tiedä meneekö aikaa päivä vaiko 10.v

jadal
Alkuperäinen kirjoittaja yks entinen:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
nyt alkaa pahin olla ohi, tietyissa asennoissa sattuu edelleen, mutta kun välttää niitä niin ei satu pahemmin...
seuraavan kerran kun menet vessaan isomalle asialle niin kato onko uloste harmahtavaa?
se on sappikivikohtauksen merkki myös. ja ne kivet ei sieltä sappipussista häviä vaan voivat saada aikaan kohtauksen uudelleen, sitä ei tiedä meneekö aikaa päivä vaiko 10.v
voi olla vähän hankalaa, kun rautalääke värjää tuotokset mustaks...

jadal
no itseasiassa muistutti jonkinverran supistuskipua, tää on siis mun kolmas raskaus. mut mulla tuntuu supistukset alavatsalla ja reisissä, eikä missään muualla.
Mut nyt ei enää siis ole kipua kun pysyy selkä tarpeeksi suorassa ja ei anna minkään painaa mahaa.

kolmen mutsi
vieläkö jadal lukee? mulla ollut tässä raskaudessa (neljäs) kanssa tosi outoja kipukohtauksia ylämahassa, ja jotenkin musta tuntuu että ne on jonkun tyyppistä ärtymystä vatsalaukussa. vähän niinkuin närästäis/polttais, mutta ei nouse ruokatorveen saakka. helpotti kun jätin obsidanit (tai vaihdoin ne luontaistuotteen rautaan), mutta viime yönä tuli taas ja oli luultavasti iltasella syödyn omenan vika...

rapanapa
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Olen synnyttänyt ilman kipulääkkeitä, kestänyt juurihoidonkin ilman puudutusta, samoin korvanpuhkaisun jne. Mutta sappikohtaus oli sellainen tuska, että jos mulla ois ase ollut, olisin itseni armahtanut sillä.

Tosin sappikivikohtauskin voi olla lievä. Jos tärinä (hyppäys tms.) saa kivun yltymään, voi olla sappikivestä kyse. Runsas vedenjuominane voi taas kipua helpottaa. Varmuuden saa vain ultraamalla. Mulla oli sappirakko tulehtunut, siellä yksi suuri kivi, kipu helvetillinen.

eilen oli mullaki ilmeisestikkin sappikohtaus ja niin alleirjoitan ton synnytysjutun. sanoinkin miehelle kun hoki vaa että sulla on joku lihasjumissa että mielummin synnyttäisin kuin tätä kipua kärsisin. mielestäni oli niin paljon pahempaa!

Yhteistyössä