jadal
äkillinen ylävatsa kipu, keskittyy n. pallean kohdille. välillä voimaakkaampaa ja välillä laantuu. kumartuminen jans. kiertyvät liikkeet sattuu myös. ylävatsan painaminen sattuu myös. kestänyt kohta tunnin.
Ei välttämättä. Kyllä mulla oli aaltoilevaa kipua ja lääkärikin kysyi ekaksi onko aaltoilevaa.Alkuperäinen kirjoittaja ööö:Sappikohtauksen kipu on kyllä jatkuvaa.
Ihmisillä on erilaiset kipukynnykset...Alkuperäinen kirjoittaja lapinnoita:sappioireissa ainaki meikäläinen kieri lattialla ja oksensi...
No raskauteen ainakin liittyy pallekipua. Sitä en tiedä mistä se johtuu.Alkuperäinen kirjoittaja jadal:voiskohan olla ihan sellaista, että iso maha painaa palleaa, ja nyt sattuu sen takia....?
muoks. helpottaa vähän kun taivuttaa selkää taakse päin, ja venyttää mahaa.
Mulla alkoi eka sappikivikohtaus niin, että tuntui kuin joku olisi laittanut rintsikat ylikireälle. Siis se alanauha alkoi kuristaa. Keskeltä alkava kipu voi olla myös umpilisäke. Käykää päivystyksessä, sillähän se selviää. Saatte nukuttua ensi yönä, jos ei sen kummempaa. Ja jos jotain on, se saadaan hoitoon.Alkuperäinen kirjoittaja jadal:nyt on vhän koventunut kipu, en tiedä johtuuko siitä että söin. Kphta ei varmaan pysty salata mieheltä enää jos yltyy... En viitsi sille mitään sanoa, kun se huolestuu niin herkästi.
Jos oikein analysoi, niin se on vähän sellaista että puristaa vannemaisesti ylävatsaa, ja kovin kipu keskellä.
Paras lääkärikäynti on se turha käynti. Etenkään raskaana en jäis odottelemaan, siinähän on kyse myös toisesta ihmisestä.Alkuperäinen kirjoittaja jadal:no mä en mielellän lähtis heti ensimmäisenä lääkäriin...
Mut jos sinne on lähdettävä, niin kaunkohan tätä pitäisi katsella... nyt kestnyt n.1,5h tää...
Sappirakko voi ärtyä myös mausteista, esim. jos pullassa kardemummaa/kanelia. Myös suuret ateriat voivat saavat kohtauksen aikaan; sappi on ruoansulatuksen apuaine ja suuren aterian yhteydessä sitä erittyy enemmän, jos on kivi tiellä, sattuu ja lujaa.Alkuperäinen kirjoittaja jadal:rasvasta en oo tänään syönyt
tän päivän syömiset:
aamu palaksi neljä paahtoleipää ja teetä
välipalaksi pulla josku neljän maissa
ja nyt äsken kana-riisi-maissi seosta ja vettä olen juonut, ja pri kuppia kahvia
Mulla ainakin pulla oli erittäin paha ja varma kohtauksen aiheuttaja. Voithan sä odotella, mutta jos on sappikivet niin kohtaukset voi vaan pahentua..Alkuperäinen kirjoittaja jadal:rasvasta en oo tänään syönyt
tän päivän syömiset:
aamu palaksi neljä paahtoleipää ja teetä
välipalaksi pulla josku neljän maissa
ja nyt äsken kana-riisi-maissi seosta ja vettä olen juonut, ja pri kuppia kahvia