Kuka tietää koirien rekisteröimisestä?

• Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti
storm
Alkuperäinen kirjoittaja MinkuK:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
en usko että koira on missään rekisterissä sitten. Ei sillä kyllä oikeastaan mitään väliä olekaan, yhtäkkiä vaan tuli joku vimma alkaa selvittämään asiaa kun kaveri on menossa ostamaan koiraa :D
Valitettavasti tällaisten ostajien takia ne niitä pentuja teettää yli 5 kpl/narttu... Ei väliä.
no ei minua kyllä oikeastaan kiinnosta. Minä hoidan koirani niin hyvin kuin osaan enkä minä sille voi mitään mitä muut koirilleen tekevät.

storm
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Tuota ettet tarkoita sitä että oothan vaihtanut sen koiran tavallaan omiin nimiis eli rekisteröit sen omalle nimelles. En muista enää tarkasti millä nimillä noista puhuttiin kun on hiukka aikaa kun viimeks oon noiden kans touhunnu, muistelen vaan et koiran kaupan yhteydessä piti vaihtaa omat tiedot sinne koiran rekisteriin eli jos koira on kasvattajan rekisteröimä niin se on kasvattajan nimissä ellei siitä muutosta tehdä. Korjatkaa joku joka muistaa miten se meni.
Ei tämä koira taida olla rekisterissä lainkaan. Ainakaan minulla ei mitään todistusta siitä ole joten paperiton koira siis on. Minulla on vain vanhempien nimet mutta ilman DNA -todistusta ei kai voi rekisteröidä enkä minä sellaisiin jaksa ruveta :)

Voi kaikenlaisia kasvattajia löytyy, minä kun aikoinaan ostin koiran ja sen paperit kun saapui(oli muuten 5 pennun pentueesta ainoa joka rekattiin) oli koira merkattu niihin puolivuotta nuoremmaksi kuin olikaan.
Tähänhän en suostunut ja eikun selvittelemään asiaa, no kasvattaja olipkin astuttanut nartun peräkkäisitä juoksuista, eikä ollut anonut erikoislupaa moiselle "vahingolle", yritti sitten vaan pokkana muuttaa koiran syntymäaikaa puolivuotta eteenpäin. Tämän asiankanssa tahkottiin liki puolivuotta, kunnes kennelliitossa todettiin, että he rekkaavat mun koiran oikein ja jatkavat selvittelyä kasvattajan kanssa.
Hän kun vastaili ihan muuta mitä kysyttiin, olipa taas semmoinen tapaus tämäkin rouva ettei ole tosikaan :whistle: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Onko kaikki paperit mitä sen koiran mukana on tullut niin se kauppakirja? siis onko sillä ollut mitään muuta mukana?
Joo tuo on ainoa paperi mitä on mukana tullut.
paperittomista koirista tuskin koskaan tehdään varsinaista kauppakirjaa. katto kennelliiton jalostustietokannasta emän rekisterinumeron perusteella, että montako pentuetta sillä on. ihan vaan mielenkiinnosta :whistle: piittaamaton ja vastuuton "kasvattaja" ts. pentutehtailija.

Kieltämättä on kaikenlaisia kasvattajia ja se aikalailla sapettaa. Mitä siinä tatskassa sitten on? Löytyskö sillä mitään tietoa koirasta ja siis sitä lähinnä haen takaa että jos koira häviää niin kenelle tieto menee sitten kun joku sen löytää ja yrittää sillä tatuoinnin tiedolla omistajan löytää.

vieras
Voi harmi,oot ostanut koirasi ns.pentu tehtailijalta ja juuri tälläisten ostajien takia nää ihmiset vaan jatkaa ja jatkaa touhuaan eli koiralla ei väliä yhtään kunhan rahaa tulee niin se pääasia.

N
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Voi kaikenlaisia kasvattajia löytyy, minä kun aikoinaan ostin koiran ja sen paperit kun saapui(oli muuten 5 pennun pentueesta ainoa joka rekattiin) oli koira merkattu niihin puolivuotta nuoremmaksi kuin olikaan.
Tähänhän en suostunut ja eikun selvittelemään asiaa, no kasvattaja olipkin astuttanut nartun peräkkäisitä juoksuista, eikä ollut anonut erikoislupaa moiselle "vahingolle", yritti sitten vaan pokkana muuttaa koiran syntymäaikaa puolivuotta eteenpäin. Tämän asiankanssa tahkottiin liki puolivuotta, kunnes kennelliitossa todettiin, että he rekkaavat mun koiran oikein ja jatkavat selvittelyä kasvattajan kanssa.
Hän kun vastaili ihan muuta mitä kysyttiin, olipa taas semmoinen tapaus tämäkin rouva ettei ole tosikaan :whistle: :whistle:
missäpäin tälläinen kasvattaja?

storm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi harmi,oot ostanut koirasi ns.pentu tehtailijalta ja juuri tälläisten ostajien takia nää ihmiset vaan jatkaa ja jatkaa touhuaan eli koiralla ei väliä yhtään kunhan rahaa tulee niin se pääasia.
En kysellyt kyllä kovinkaan tarkasti silloin kun koiran hankin, pakko myöntää.

storm
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
nojoo.. tämä minun tapaus on varmaan aikalailla sellainen että tekee pentuja joka juoksusta, joka toiset pistää sitten rekisteriin ja kun se 6 pentuetta on poikkeusluvilla täynnä niin alkaa tehdä paperittomia pentuja. Olisi kyllä pitänyt ottaa paremmin selvää asioista silloin mutta minä en näistä asioista ymmärtänyt mitään eikä kiinnostanut onko koiralla paperit.

Birgitta
Jotkut kasvattajat Suomessakin teettävät samalla nartulla pentuja "putkeen". Narttu-paran tehtävä on synnyttää jatkuvasti uusia pentuja, jotka kuitenkin siltä riistetään pois jo 6-7 viikon iässä ja myydään pahaa-aavistamattomille keltanokille. Nämä synnytyskoneet elävät melko alaarvoista koiranelämää. Ne eivät saa elää normaalia koiranelämää, eivät pääse metsään tai rannoille ulkoilemaan tai leikkimään ihmisten tai muiden koirien kanssa, eikä niille tarjota mitään muitakaan virikkeitä. Kun niillä ei ole pentuja, ne asuvat ahtaissa oloissa, jopa häkeissä. Kun koirat eivät enää pysty synnyttämään terveitä pentuja, ne lopetetaan usein itse.
Eläinsuojeluyhdistykset tekevät joskus ratsioita tällaisiin riistokenneleihin, joilloin näitä kone-emoja tulee päivänvaloon. Kun niitä uudelleensijoitetaan, huomataan, miten kehittymättömiä, arkoja ja alistuneita koiria ne ovat. Uusilla omistajilla onkin usein tehtävää opettaa koira elämään normaalia koiran elämää kävelylenkkeineen ym.

Pentutehtaiden pitäjillä on vain yksi motiivi tähän. Se on sama kuin millä tahansa riistofirmalla. Elinkeino on myös hyvin verrattavissa turkistarhaukseen ja häkkikanalaan.

Yhteistyössä