Kuka tietää whatsapista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yksi ärsyttävä tyyppi kirjottelee, en haluaisi katsella sen viestejä mutta en halua myöskään että luen kivojen kaverien viestejä ja se näkee että olen ollut whatsapissa mutta en lue sen viestejä. En halua blokata sitä mutta riittää jos luen sen viestit vaikka kerran viikossa ja vastaan.
Voiko jotenkin asetuksista laittaa että se ei näe että kirjoittelen muiden kanssa whatsapissa?

Mutta lukeeko siellä ylhäällä aina paikalla jos tulen lukemaan muiden viestejä ja vastaamaan niihin? Että näkeekö tämä inhottava tyyppi että olen silti paikalla? Hän on siellä nimittäin koko valveillaolo aikansa paikalla.

Niin kauan kuin välität mitä tämä "inhottava tyyppi" ajattelee, olet hänen vankinsa. Voit estää lukukuittaukset ja online statuksen, mutta et sitä mitä samoihin ryhmiin kirjoittelet.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Kiitos. Emme ole samoissa Facebookryhmissä, onneksi. Kerran hänellä oli stressiä eikä kirjoittanut 12 tuntiin minulle, se tuntui niin hyvältä. Minä en ikinä aloita keskustelua, se on aina hän. Ihan kokonaan en halua katkaista välejä mutta minulle riittäisi että vastaan äärimmäisen harvoin hänelle. se olisi vapauttavaa. Täytyy kokeilla lukukuittauksia.

Kannattaa ottaa ne vakoiluominaisuudet pois käytöstä, mutta kannattaa myös kasvattaa sen verran selkärankaa, että voi ihan suoraan, häpeilemättä ja kiertelemättä kertoa, että juuri nyt ei huvita vastata. Siis ei huvita. Ei niin että keksitään tekosyitä ja valehdellaan, että vauva nielaisi juuri pariston ja naapurin parvekkeella oli tulipalo. Jokaisella ihmisellä on oikeus valita milloin kommunikoi ja yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta loukkaantua siitä, jos toista ei huvita kommunikoida. Tämä pitää kaikkien ymmärtää ja hyväksyä.

Kannattaa ottaa ne vakoiluominaisuudet pois käytöstä, mutta kannattaa myös kasvattaa sen verran selkärankaa, että voi ihan suoraan, häpeilemättä ja kiertelemättä kertoa, että juuri nyt ei huvita vastata. Siis ei huvita. Ei niin että keksitään tekosyitä ja valehdellaan, että vauva nielaisi juuri pariston ja naapurin parvekkeella oli tulipalo. Jokaisella ihmisellä on oikeus valita milloin kommunikoi ja yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta loukkaantua siitä, jos toista ei huvita kommunikoida. Tämä pitää kaikkien ymmärtää ja hyväksyä.
Aina on oikeus loukkaantua. Se on kuitenkin vain asianomaisen oma ongelma.

Mulla on myös samanmoinen riesa, yksi vanha kaveri, joka ei asu Suomessa, eikä olla tavattu vuosiin. Ollaan pidetty yhteyttä, mut nyt haluaa päivittäin laittaa viestiä.

Aina on oikeus loukkaantua. Se on kuitenkin vain asianomaisen oma ongelma.
Ei ole oikeutta. Tässä puhutaan nimenomaan moraalisesta oikeudesta eli mikä on yleisesti hyväksyttyä ja normaalia käytöstä tietyssä tapakulttuurissa. Ilman moraalista oikeutusta asioista meuhkaava ja loukkaantuva henkilö on yhteisön silmissä väärässä eikä sellaisen mielipidettä tarvitse kunnioittaa. Hän saa vapaasti murjottaa, mutta siitä ei tarvitse välittää.

Sen sijaan taas oikeutetusti loukkaantuneen tunteiden ohittaminen on kylmää ja kertoo puolestaan ohittajan outoudesta. Tietenkin nämä ovat aina vähän tulkinnanvaraisia juttuja, mutta yleisesti ottaen ihmiset kokevat asiat aika samalla tavalla. Normaalin käytöksen ulkopuolella on sitten erilaisia narsisteja, psykopaatteja, autisteja yms. tapauksia, joiden sosiaalisten normien taju ei ole ihan standardin mukaista.

Mutta lukeeko siellä ylhäällä aina paikalla jos tulen lukemaan muiden viestejä ja vastaamaan niihin? Että näkeekö tämä inhottava tyyppi että olen silti paikalla? Hän on siellä nimittäin koko valveillaolo aikansa paikalla.
Miksi pidät hänet siellä, jos et edes pidä hänestä?
Itse olen poistanut ja estänyt yhden tyypin joka osoittautui todella inhottavaksi, enkä ole katunut hetkeäkään. Ei tarvitse miettiä mitä pitää tehdä ettei satu näin tai noin tai ettei suututa toista asioista mitä ei tiennyt edes tehneensä väärin.
Laita esto päälle vaan suoraan niin olet paljon onnellisempi.

Yhteistyössä