O
opiskelijasissi
Vieras
Asun yksin. Tuloni kuukaudessa ovat 500 euroa ja saan asumistukea. Minulla jää tästä vuokran jälkeen käyttörahaa elämiseen noin 280 euroa kuukaudessa, josta maksan ruuat+ juoksevat menot. Säästötililläni on hätävarana 5000 euroa. Mietin, että olenko oikeutettu toimeentulotukeen. Onko ensin käytettävä kaikki tilit nollille, ennen kuin voi hakea ja saada toimeentulotukea. Nythän alan käyttään pois myös säästötiliäni pikku hiljaa, koska harvoin 280 euroa riittää ihan kaikkeen.
Ajattelin itse, että en voi saada toimeentulotukea, kun minulla on tuo pieni säästösumma. Juttelin juuri tuttuni kanssa ja hän väitti, että voisin hakea toimeentulotukea pienestä säästöstäni huolimatta.
Niin ja olen päätoiminen opiskelija, jolta ovat loppuneet opintotukikuukaudet yliopistossa.
Ajattelin itse, että en voi saada toimeentulotukea, kun minulla on tuo pieni säästösumma. Juttelin juuri tuttuni kanssa ja hän väitti, että voisin hakea toimeentulotukea pienestä säästöstäni huolimatta.
Niin ja olen päätoiminen opiskelija, jolta ovat loppuneet opintotukikuukaudet yliopistossa.