Kuka tietää, kun matalat leukkarit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Humus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Humus

Vieras
Läheiselläni on tablettisytostaattien vuoksi leukkarit alle 1. Valkosoluja hän pistää huomenna itse piikistä. Pitääkö meidän nyt välttää häntä tapaamasta vaikka meillä ei ole mitään minkään infektiotaudin oireita? Kuinkahan nopeasti leukkarit lisääntyy pistoksen jälkeen? Voisiko hän jo sunnuntaina uskaltautua vieraisille väkijoukkoon?

Jos leukosyytit on alle 1 niin silloin on suuri riski saada infektio, eli pitää välttää joukkoja ja selvästi kipeitä / nuhaisia ihmisiä... Voi kuolla jos saa flunssan / mahataudin.

Mulla kans trexan ja kerran meni liian matalaksi leukkarit. Lääkitystauko auttoi mulla.

Ei tarvitse välttää, ellei teillä ole infektio-oireita tai ette ole olleet tekemisissä sairaiden ihmisten kanssa. Tietysti on kohteliasta kysyä potilaalta itseltään, haluaako hän teidän tulevan, sillä vierailuissa on kuitenkin aina riskinsä. Valkosoluja ei voi pistää injektiona, eli tässä on nyt varmasti joku väärinymmärrys kyseessä. Sen sijaan on olemassa injektiolääkkeitä, joiden avulla pystytään nopeuttamaan valkosoluarvojen normalisoitumista (elimistö tuottaa valkosolut itse).