Kuka teki tässä tilanteessa väärin vai tekikö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fdsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fdsa

Vieras
Meillä on vm carpetin valkoinen ryijymatto. Tässä joku aika takaperin vein sen ulos tuulettumaan ja ennen kuin ehdin ottaa sen sisälle alkoikin satamaan hirveästi märkää lunta jonka vuoksi matto kastui. Puhdistin lumen pois ja nostin katoksen alle ettei enää sada päälle, se siis roikkui ilmavasti katon alla.

Seuraavana päivänä, eli perjantaina menin liikkeeseen josta noudetaan mattoja pesulaan ja kysyin millon matto kannattaa tuoda jotta se lähtis HETI pesulaan eikä seisois märkänä missään. Sanottiin, että jos tuon maanantaina ennen klo 10 niin se lähtee heti.

Matto roikku viikonlopun ajan siellä katon alla suojassa. Maanantai aamuna käärin sen ja vein liikkeeseen. Sanoin vielä siinäkin, että matto on kostea jonka vuoksi se ei saa olla rullalla kauan. Nainen kirjoitti maton kanssa menevään lappuun, että MATTO ON MÄRKÄ.

Meni pari viikkoa ja mulle soitettiin pesulasta ja kerrottiin, etti mattoa saada puhtaaksi koska matto oli karvaisessa homeessa kun he sitä alko pesemään. KUn selvitin tilannetta niin mulle kerrottiin, että matto pestiin saman viikon LAUANTAINA. Koko sen viikon matto oli ollut rullalla siellä pesulassa. Pesulan väki tuumas, ettei heillä oo tilaa aukasta mattoa, yksinkertaisesti tilat eivät riitä. Ja heillä pestään isot matot vain lauantaisin.

Niin. Matto on sitte mennyttä. Sitä ei saa kuntoon. Ja makso ihan kivasti, päälle 200 eur muistaakseni :(

Sinä teit väärin. Olisit voinut soittaa pesulaan ja kysyä pesusta etukäteen..

Eihän lumi ole likaista... Miksi et yksinkertaisesti vienyt mattoa hieman lämmitettyyn saunaan jossa se olisi kuivunut...

Mä olisin sen kuivannut ensin kotona ja sit tarpeen mukaan laittanut pesulaan. Ei olis tulut mieleenkään märkänä lähettää mihinkään. Taitaa kyllä mennä sun piikkiin, valitettavasti.. : /

Minäkin olisin pistänyt maton saunaan kuivumaan enkä kiikuttanut pesulaan..
Mutta ei tuossa tilanteessa mielestäni pesulaa voi syyttää,ikävä tilanne.
Niitä VM Carpetin mattoja muuten saa ihan hyvillä alennuksilla yleensä pitkin vuotta,yleensähän maksavat useemman satasen.
Meidän olkkarin maton oikeana hintana oli 200 e mutta saatiin 70 eurolla, samoin aiemmin ostettiin 40 eurolla kun oikea hinta oli lähemmäs satasen.

Mä olisin itse ensin kuivattanut sen maton, ennenkuin olisin vienyt pesulaan. Jos kerran niillä on vain lauantaisin isojen mattojen pesu ja oli siis selvää että se tulisi seisomaan käärittynä sen viikon (ei voi olettaa että heillä on tilaa kuivattaa sitä aukaistuna).

Kysymysmerkki on, että kerrottiinko näistä sinulle kun maton veit vai annettiinko ymmärtää että huolehtivat kuivattamisesta ettei pääse homehtumaan.

Jos eivät kertoneet että se seisoisi märkänä käärittynä viikon nurkassa, niin sitten se on pesulan vika.

Se piti pestä koska sen yön aikana oli hiiret käyny paskomassa siihen :kieh:

Mä selitin sille vastaanottovirkailijalle, että matto on kostea ja nimenomaan kysyin, että millon ja missä vaiheessa se kannattaa tuoda. Se sano mulle, että maanantaina jos tuon niin matto lähtee heti eikä seiso märkänä missään :(

Harmittaa kauheesti mutta eipä voi mitään. Minusta tuon virkailijan ois pitäny kertoa, että pesula johon matto viedään, pesee mattoja vain lauantaisin. Sieltä liikkeestä kuitenkin noudetaan mattoja myös perjantaisin joten aivan hyvin oisin voinu laittaa maton menemään vasta silloin jos olisin tienny....

[QUOTE="vieras";23137123]Mä olisin itse ensin kuivattanut sen maton, ennenkuin olisin vienyt pesulaan. Jos kerran niillä on vain lauantaisin isojen mattojen pesu ja oli siis selvää että se tulisi seisomaan käärittynä sen viikon (ei voi olettaa että heillä on tilaa kuivattaa sitä aukaistuna).

Kysymysmerkki on, että kerrottiinko näistä sinulle kun maton veit vai annettiinko ymmärtää että huolehtivat kuivattamisesta ettei pääse homehtumaan.

Jos eivät kertoneet että se seisoisi märkänä käärittynä viikon nurkassa, niin sitten se on pesulan vika.[/QUOTE]

Joo siis en todellakaan tienny, että mattoja pestään vain lauantaisin! Jos se ois mulle siinä vastaanottopisteessä kerrottu niin oisin jättäny maton vasta perjantaina koska sillonkin on kuljetus pesulaan. Virkailija sano, että tuo maanantaina niin se lähtee heti. Ei maininnu, että se tosin pestään vasta loppuviikosta :(

[QUOTE="vieras";23137125]No kyllä se mun mielestä on pesulan vika, kun kerran sanoivat, että jos maanantaina tuot niin se ei jää märkänä mihinkään muhimaan.[/QUOTE]

Pesula ei näin sanonut vaan liike mistä matto oli ostettu. Liikkeestä sanottiin että kun tuo maton ma-aamuna niin lähtee pesulaan saman tien. Pesulan käytäntöä ei kukaan ottanut selville.

Pesula ei näin sanonut vaan liike mistä matto oli ostettu. Liikkeestä sanottiin että kun tuo maton ma-aamuna niin lähtee pesulaan saman tien. Pesulan käytäntöä ei kukaan ottanut selville.

Ei se ollu liike mistä matto on ostettu vaan ihan eri liike (sisustusliike) jossa sattuu olemaan vastaanottopiste. Eli he keräävät pesulaan menevät tarvarat ja pesulan väki noutaa ne sieltä 3x viikossa.

Minusta, jos on vastaanottopiste, niin pitäs tietää pesulan käytännöstä.

[QUOTE="a p";23137163]Ei se ollu liike mistä matto on ostettu vaan ihan eri liike (sisustusliike) jossa sattuu olemaan vastaanottopiste. Eli he keräävät pesulaan menevät tarvarat ja pesulan väki noutaa ne sieltä 3x viikossa.

Minusta, jos on vastaanottopiste, niin pitäs tietää pesulan käytännöstä.[/QUOTE]

Muoks. Ja etenki siksi koska nimenomaan kysyin miten mun kannattaa toimia, ettei matto seiso märkänä :(

Mun mielestä pesulan vika.Siis sähän olit kysynyt milloin matto pitää viedä että lähtee heti pesuun..ja veit sen sinne silloin.Ja miksei pesulasta kysytty että minkä kokoinen matto kun sanoit että pitää pestä heti...Vaikka luulis että oisivat jo nähneet siinä kun mattoa toit että on niin iso että sitä ei pestä vasta kuin lauantaina.Koska ei asiaka voi tietää milloin mitkäkin matot pestään.Ja oisivat sanoneet että tuo matto vasta myöhemmin ettei heillä ole tilaa sitä kuivattaa,kerta tiesivät että se märkä.

Mä soitin meidän matosta pesulaan missä sama systeemi että matot lähetetään muualle.Ja mulle ainakin kerrottiin nää kaikki tiedot vaikka en niitä periaatteessa ois tarvinutkaan kun ei ollut kiire tms. Sanottiin jopa että ei kannata mattoa pestä koska tulee niin kalliiksi verrattuna maton ostohintaan.

muoks* Siis tämän vastaanottopaikan vika

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä pesula teki väärin. Hehän pyysivät tuomaan maton heti ja päällä vielä luki että se on märkä. Heidän olisi pitänyt kertoa että matto ei lähde pesuun heti.

[QUOTE="a p";23137163]Ei se ollu liike mistä matto on ostettu vaan ihan eri liike (sisustusliike) jossa sattuu olemaan vastaanottopiste. Eli he keräävät pesulaan menevät tarvarat ja pesulan väki noutaa ne sieltä 3x viikossa.

Minusta, jos on vastaanottopiste, niin pitäs tietää pesulan käytännöstä.[/QUOTE]

Joo, näin pitäisi olla. Mutta voi olla että siellä oli töissä tyyppi joka ei osannut ajatella pidemmälle. Kysyit vain koska haetaan, mutta et kysynyt erikseen koska matto pesulassa pestään.. Ja voihan olla ettei hän sitä olisi tiennytkään.

Joo, näin pitäisi olla. Mutta voi olla että siellä oli töissä tyyppi joka ei osannut ajatella pidemmälle. Kysyit vain koska haetaan, mutta et kysynyt erikseen koska matto pesulassa pestään.. Ja voihan olla ettei hän sitä olisi tiennytkään.

Mutta eihän se nyt noin voi mennä.Jos on joku vastaanottopiste niin kyllä se homma pitää aatella loppuun saakka.Ja myös kaikkien työntekijöitten kuuluu tietää miten homma toimii.

Mutta eihän se nyt noin voi mennä.Jos on joku vastaanottopiste niin kyllä se homma pitää aatella loppuun saakka.Ja myös kaikkien työntekijöitten kuuluu tietää miten homma toimii.

No näin minunkin mielestä :( KUn sen virkailijan kans nimenomaan oli puhe, että matto on kostea eikä se saa seistä rullalla. Tää vielä tuumas, että kirjoitetaan siihen lappuun kissan kokoisin kirjaimin, että MATTO ON MÄRKÄ niin eiköhän ne siellä pesulassa huomaa.

No ihan selvästi on maton vastaanottaneen henkilön vika, tai siis ainakin sen, joka sen lupasi heti pestäväksi jos maanantaina tuot. Siellä siis valehdeltiin sinulle ja sen jälkeen märkä matto jätettiin vielä pesulassa lojumaan johonkin nurkkaan viikoksi, varmasti tiesivät että märkä matto voi homehtua jos ammattitaitoisia olivat, eivätkä siltikään ottaneet yhteyttä sinuun eli maton omistajaan että voisit miettiä mitä haluat tehdä kun mattoa ei voidakaan siellä pestä heti. Erittäin huonoa palvelua ja virheellistä informaatiota olet saanut.

Ei kuulu/voi mennä mutta silti voi löytyä joku pykälä mihin nojaten eivät ole velvollisia korvaamaan. Mutta ehdottomasti ap:n kannattaa tehdä reklamaatio koska voihan se mennä läpi.

Vastaanottopisteen ja pesulan moko tuo on. Uhkaile ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, kun ovat pilanneet mattosi. Ja heiltä kannattaa myöskin kysyä neuvoa tuosta, kenen syy on.

Hohhoijaa ja hyvää päivää. Pesuloiden vastaanottopaikat on niiden tavaroiden vastaanottamista varten. Sieltä ne lähtevät heti, kun aamukuormaaan ehtivät, ja suoraan sinne pesulaan. Mä tein joskus duunia yhessä tällasessa mestassa, eikä siellä ollut mitään näiden firman käyttämien pesuloiden aikatauluja tai muutakaan, josta olis voinut tietää, että esim. isot matot pestään vaan lauantaisin. Naurettavaahan toi on, ettei kuitenkin toi aspa maininnut sulle tietystä arkipäivämäärästä, joka menee siihen et kuinka kauan sillä matolla menee? Meil ku oli se 8 arkipäivää ja tietääkseni, ne ei siellä mitään mattoja availe, ei vaik siinä lukis mitä. Tavarat kun pestään tulojärjestyksessä.
Ap:n vika valitettavasti. Ei pitäisi mattoa tuoda märkänä paikalle.

Yhteistyössä