Kuka tekee/on tehnyt siivoojan työtä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän sitä voi kysyä että saako hetken miettiä. Jos minä olisin sun tilanteessa, en ottaisi tuota työtä heti vastaan ainakaan jos ei ole pakonomainen tilanne.
Voithan sä tietty kokeilla, ja lopettaa sitte jos tuntuu siltä.
oletko soitellut eri siivousfirmoihin ja katsonut työkkärin sivuilta onko muita siivoojan paikkoja vapaana?
Ainakin jos teet vain ja ainoastaan rappuja, se voi alkaa tosissaan tympiä. Jos on pari rappua silloin tällöin, sitä vielä kestää, mutta kokopäiväinen rappujen siivous veti ainakin minut NIIIIN rikki ja hajalle ja kyllästymiseen että en ihan heti alkais uudestaan. Ne pari kuukautta riitti ja siinäkin oli liikaa vaikka ei ollu ku 4/h per päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ResuMehiläinen: Onkohan mahdollista sanoa, että miettii hetken, vai onko työ otettava heti vastaan?

Kyllästynyt: Millä veroprosentilla teet töitä?

13 prossaa on mulla.

kiitos.Mulla olisi 8 h päivät ja 7.30 ?/h. Kuinkahan monta rappua tuohon määrään mahtuu? Niitä on ainakin kahdessa kaupunginosassa. Miten on taukojen laita? Onko puolen tunnin ruokkis? Vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Kyllähän sitä voi kysyä että saako hetken miettiä. Jos minä olisin sun tilanteessa, en ottaisi tuota työtä heti vastaan ainakaan jos ei ole pakonomainen tilanne.
oletko soitellut eri siivousfirmoihin ja katsonut työkkärin sivuilta onko muita siivoojan paikkoja vapaana?
Ainakin jos teet vain ja ainoastaan rappuja, se voi alkaa tosissaan tympiä. Jos on pari rappua silloin tällöin, sitä vielä kestää, mutta kokopäiväinen rappujen siivous veti ainakin minut NIIIIN rikki ja hajalle ja kyllästymiseen että en ihan heti alkais uudestaan. Ne pari kuukautta riitti ja siinäkin oli liikaa vaikka ei ollu ku 4/h per päivä.

Onhan se varmasti tylsää. tuolla se tehtäisiin parin kanssa. En tullut kysyneeksi vielä, että onko molemmat samassa rapussa yhtäaikaa ja sitten vaihdetaan seuraavaan vai tekeekö molemmat omaa rappua ja yhdessä siirrytään seuraavaan taloon. En tiedä mikä käytäntö yleensä on.

Olin kesätöissä ISS:n firmassa eli minulla ei ollut alan koulutusta. Tein tavaratalosiivousta, leipomosiivousta, toimistosiivousta ja kerrostalorappukäytävä/saunaosastosiivousta. Kerrostalojen rappukäytäväsiivous ei ollut raskaammasta päästä todellakaan, leipomo ja autokorjaamosiivous oli ihan omaa luokkaansa :snotty: . Kunto nousi kyllä työssä, viihdyin ihan hyvin...omien ajatusteni seurassa :)

Rappukäytäväsiivousta voi tehdä niin monella tapaa, minulle opetettiin se helpoin tyyli :D , palkkani oli joku 6e päälle, 7e päälle oli likaisista hommista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:
ResuMehiläinen: Onkohan mahdollista sanoa, että miettii hetken, vai onko työ otettava heti vastaan?

Kyllästynyt: Millä veroprosentilla teet töitä?

13 prossaa on mulla.

kiitos.Mulla olisi 8 h päivät ja 7.30 ?/h. Kuinkahan monta rappua tuohon määrään mahtuu? Niitä on ainakin kahdessa kaupunginosassa. Miten on taukojen laita? Onko puolen tunnin ruokkis? Vai?

Mulla on 6h päivä ja siihen kuuluisi 10 min kahvitauko muuta ei. 16 rappua ja 1 kerhohuone ja kolme kertaa viikossa vielä erilliset kuivaushuoneet jotka sijaitsee eri paikssa kuin nää raput.

Hmm. Ihmetyttää tuo ruokatauottomuus?
Pakko kait 8 h päivään on sisältyä ruokatauko?

Ruokatauko on omaa aikaa.

Rappuja voi olla 7,5h päivässä 25-30, saunoja 10-13, lisäksi varastot, pyykkituvat, kuivaushuoneet, kylmiöt. Kerhohuoneitakin olla.

Onhan se varmasti tylsää. tuolla se tehtäisiin parin kanssa. En tullut kysyneeksi vielä, että onko molemmat samassa rapussa yhtäaikaa ja sitten vaihdetaan seuraavaan vai tekeekö molemmat omaa rappua ja yhdessä siirrytään seuraavaan taloon. En tiedä mikä käytäntö yleensä on.

Joo siis eihä se mulla edes ollu koko päiväistä kun oli vain 4h/päivä. Eli tarkennus :laugh: Itse tein yksin, ei ole kokemusta parin kanssa tekemisestä. Jos sattuu pariksi kiva tyyppi niin kyllähän se varmaa silloin siedettävämpää on.
niitä saattaa niitä rappuja olla ihan yllättävän paljon, ja aikaa per rappu tosi vähän niinku tuossa toisessa ketjussa on puhuttu. Mutta kokeilemallahan se selviää, tykkääkö vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:

Rappuja voi olla 7,5h päivässä 25-30, saunoja 10-13, lisäksi varastot, pyykkituvat, kuivaushuoneet, kylmiöt. Kerhohuoneitakin olla.

Saunat siivotaan siis yleensä eripäivänä kuin raput.

Joo, ja niiden siivoaminenhan se herkkua onkin :p Välillä on alkanu jo epäilyttää miten viitsii mennäkään taloyhtiön saunaan, kun tietää miten kiireessä ne joutuu tekemään ja tietää miten vähäinen voi olla siivoojan motivaatio :laugh:

Joo, ja niiden siivoaminenhan se herkkua onkin :p Välillä on alkanu jo epäilyttää miten viitsii mennäkään taloyhtiön saunaan, kun tietää miten kiireessä ne joutuu tekemään ja tietää miten vähäinen voi olla siivoojan motivaatio :laugh:

:/ hmm... ja taas mietityttää!

No mutta, jospa huomisen päivän aikana kehkeytyisi päähän joku looginen ratkaisu ja osaisin valita oikein. Ja toimisto/kerrossiivoojan työtä täällä ai ainakaan työkkärin sivujen mukaan ole tarjolla.

Yhteistyössä