Kuka teillä päällystää koulukirjat?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tuolla taas ois n 5 kirjaa päällystettävää. Eilen oli sama homma. Ja viime viikolla päällystin 12 kirjaa yhtenä iltana. Vihkoja en oo edes tajunnu vielä kysyä noilta.
Mutta siis minkä ikäiset teillä alkaa ite päällystämään. Mulla vaan ei oo ollu hermoja alkaa tuolle kuudesluokkalaiselle opettamaan. Eli siis väännän yksin sitte kaikki. Niin ja meillä 4 ala-aste ikäistä.
 
Ei vastausta...
Mutta tuli semmonen flash back vuosien takaa kirjojen päällystämisestä :D En ollu muistanukkaa sitä. Tosin mun sormet saa syyhytä vielä hetken kun lapsi on vasta pari vuotias :D
 
kuusikon äiti
Minä päällystän vielä itse kaikkien koululaisten kirjat, vanhin nyt seiskalla. Kieltämättä siihen menee aikaa, viime viikolla töitten ja syönnin jälkeen meni yksi kokonainen ilta pelkkään kirjojen päällystykseen. Meilläkin neljä koululaista.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuolla taas ois n 5 kirjaa päällystettävää. Eilen oli sama homma. Ja viime viikolla päällystin 12 kirjaa yhtenä iltana. Vihkoja en oo edes tajunnu vielä kysyä noilta.
Mutta siis minkä ikäiset teillä alkaa ite päällystämään. Mulla vaan ei oo ollu hermoja alkaa tuolle kuudesluokkalaiselle opettamaan. Eli siis väännän yksin sitte kaikki. Niin ja meillä 4 ala-aste ikäistä.
Minua kyllä hävettää myöntää mutta meillä opetin jo tokaluokkalaisen päällystämään omat kirjansa, ekalla jo aloitti opettelun.

siis hävettää myöntää sen takia, että olen kotiäiti ja usein kuulee, että kotiäitien lapset ovat paapottuja. meillä päinvastoin, päiväkotilapset passauttavat lapsillamme kaiken, eivät osaa avata jäätelöitä itse eivätkä laittaa käsineitään eivätkä tehdä mitään... vai onko se laiskuutta?

 
6 muksun mamma
Minä päällystän kaikki koulukirjat... En ole edes vaatinut sitä muksuilta. Mies huomautti mulle asiasta ja sanoi, että kyllä saisivat meidän 7- ja 8-luokkalaiset tytöt itse kirjansa päällystää. Mies sanoikin siitä 8-luokkalaiselle ja tyttö ihan hermostui ajatuksesta. Kuulemma ei osaa, eikä halua yrittää, koska kontaktimuovilla päällystäminen näyttää niin hankalalta... En mä koe sitä kovin stressaavaksi puuhaksi, vaikka yöllä mä kirjoja täällä päällystän (meillä pieni vauva, joka hoidattaa päivät ja illat. Yöt onneksi nukkuu hyvin). Meillä on 3 koululaista ja 1 eskarilainen, jolla oli myös pari päällystettävää.

Mä itse kyllä päällystin kirjani jo ala-asteella... Pitäis varmaan vaatia noi isommat tytöt opettelemaan vaikka helpommilla muoveilla tai papereilla. Pelkäävät varmaan että kannet menee piloille, jos kontaktimuovilla ei heti eka kerralla onnistu.
 

Yhteistyössä