Kuka tämä palstalainen on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huom!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huom!

Vieras
Mikäs sen muijan nikki olikaan, joka n. puoli vuotta sitten vaahtosi siitä vaistovanhemmuudesta ja siitä, että istukkaa ei saa irrottaa vauvasta vaan sen pitää antaa irrota itsekseen sitten kun irtoaa ja se pitää olla vauvan vieressä jossain laatikossa. Hän sai sittemmin bannia. Hänen äitinsä pääsi linnan juhliin ja äiti oli joku vähemmistövaltuutettu vai mikä lie eroperheet yhdessä ry:n puheenjohtaja.

Olikin tosi railakas tapaus!! Mut mikä sen äidin titteli olikaan??? Kiinnostaisi tietää, muistaako kukaan? Mitä NinaTT:lle nyt kuuluu, banni jatkuu vai?

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
http://ninatt.vuodatus.net/blog/category/Ruoka%2C+reseptit+%26+ravinto. täältä hän löytyy jos haluatte tietää kuulumisia

Joo vaikutti mielenkiintoiselta tuo vessaviestintä-juttu. Siitä vaan kaikkien lapsien vaatteet kotona veks ja antaa molempien hätien tulla lattialle jonkin aikaa, jotta äiti oppii lukemaan vessaviestejä.

Siis mitä? Istukkaa ei saa irrottaa?? Öö... oliskohan mun pitäny esikoisen synnytyksen jälkeen oikeesti ootella, että se istukka irtoaa... Sitä kun 1,5 tuntia yrittivät ulos painella, mutta eipä tuo tullu. Ei muuta ku nukutukseen ja istukan käsinirrotukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Siis mitä? Istukkaa ei saa irrottaa?? Öö... oliskohan mun pitäny esikoisen synnytyksen jälkeen oikeesti ootella, että se istukka irtoaa... Sitä kun 1,5 tuntia yrittivät ulos painella, mutta eipä tuo tullu. Ei muuta ku nukutukseen ja istukan käsinirrotukseen...

Joo, tuo on vasta vaihe yksi. Istukan pitää tulla pois itsekseen, ei repimällä, mutta sitä ei saa myöskään irrottaa vauvasta, siis napanuora ja istukka pitää jättää vauvaan kiinni ja laittaa johonkin astiaan vauvan viereen!!!! Se irtoaa sitten joskus ajallaan. Tämä oli jokin lotus-synnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja loots:

Joo, tuo on vasta vaihe yksi. Istukan pitää tulla pois itsekseen, ei repimällä, mutta sitä ei saa myöskään irrottaa vauvasta, siis napanuora ja istukka pitää jättää vauvaan kiinni ja laittaa johonkin astiaan vauvan viereen!!!! Se irtoaa sitten joskus ajallaan. Tämä oli jokin lotus-synnytys.

:D Mitä se vauva tästä sitten hyötyy, kun nyt oikein ymmärrä... :whistle: Kuinkahan kauan mun olis pitäny kannella vauvaa, josta napanuora menis mun sisälle, jossa istukka kiinni...

:D Mitä se vauva tästä sitten hyötyy, kun nyt oikein ymmärrä... :whistle: Kuinkahan kauan mun olis pitäny kannella vauvaa, josta napanuora menis mun sisälle, jossa istukka kiinni...

No niin kauan ennen kuin irtoaa, tietty :D
Tämä kaikki oli kuulemma ennen vanhaan luonnollista jonkin luonnonkansan parissa ja nyt halutaan soveltaa uudelleen. Niin ja se istukka pitää SUOLATA jottei se pilaannu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No niin kauan ennen kuin irtoaa, tietty :D
Tämä kaikki oli kuulemma ennen vanhaan luonnollista jonkin luonnonkansan parissa ja nyt halutaan soveltaa uudelleen. Niin ja se istukka pitää SUOLATA jottei se pilaannu!!!

Nina linkitti tänne myös jonkun amerikkalaisen perheen blogin tms jossa nainen synnytti kotona ja juuri noin ettei irrotettu istukkaa.. Se oli semmosessa samettisessa pussukassa se istukka sen vauvan vieressä ja siihen pystyi hieromaan vaikka jotain tuoksuja ettei käy haisemaan :D Luoja että mua oksetti ja nauratti samaan aikaan... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja erikoisia juttuja ninalla:
Toi istukka-juttu nyt ei ole edes pahimmista päästä :whistle:

Mikä on vielä pahempi??? Kerro heti!

No ei se ehkä yhtä raflaavaa ole kun toi istukka-juttu mut kyl musta on aika kamalaa jos kasvatusperiaatteeseen kuulu se et lasta ei saa missään vaiheessa kehua millään tavoin koska lapsi ei tuntea olevansa arvostetumpi tai rakastetumpi kuin kuka muu tahansa :|

Öö... just :D Syödäänköhän se sitten jossain vaiheessa. Eikös ne jotku sitäki harrastanu. Tätä miettien vipellän kauppaan päin... :wave:

Tätä minä en kyl muista että mitä sille sit tehtiin kun irtosi.. Talletettiinko se vauvakirjan väliin vai haudattiin maahan vai annettiinko perheen koiran syödä se :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja erikoisia juttuja ninalla:
Toi istukka-juttu nyt ei ole edes pahimmista päästä :whistle:

Mikä on vielä pahempi??? Kerro heti!

No ei se ehkä yhtä raflaavaa ole kun toi istukka-juttu mut kyl musta on aika kamalaa jos kasvatusperiaatteeseen kuulu se et lasta ei saa missään vaiheessa kehua millään tavoin koska lapsi ei tuntea olevansa arvostetumpi tai rakastetumpi kuin kuka muu tahansa :|

No on kyllä aika erikoiset kasvatusperiaatteet. Eihän tuo sovi yhtään yksiin vaistovanhemmuuden muitten teesien kanssa. Voi ristus sentään mitä sakkia!

Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Öö... just :D Syödäänköhän se sitten jossain vaiheessa. Eikös ne jotku sitäki harrastanu. Tätä miettien vipellän kauppaan päin... :wave:

Tätä minä en kyl muista että mitä sille sit tehtiin kun irtosi.. Talletettiinko se vauvakirjan väliin vai haudattiin maahan vai annettiinko perheen koiran syödä se :laugh:

Muistaakseni ei syöty eikä talletettu, heitettiin pois. Minne, sitä en tiedä. Ehkä biojäteastiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Muistaakseni ei syöty eikä talletettu, heitettiin pois. Minne, sitä en tiedä. Ehkä biojäteastiaan?

Ehkä sitä pois heittäessä lausuttiin joku loitsu tai runo jollai toivottiin lapselle hyvää elämää ilman sitä ravintoa tuovaa istukkaa... :laugh: Kyl ihmiset on sit välillä pipejä :D

No jos se suolataan,että paremmin säilyy, niin kai siitä voi paistin pyöräyttää vieraille ko tulevat vauvaa kattomaan... :p

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hih:

No jos se suolataan,että paremmin säilyy, niin kai siitä voi paistin pyöräyttää vieraille ko tulevat vauvaa kattomaan... :p

:laugh:

Suolat ja marinadit, huoneenlämmössä sitä on muhitettu vauvasta riippuen viikko-kaksi viikkoa :D Varmaan herkullista ja mureaa :laugh:

"rakas lapseni, tämä kuivatettu köntti on sinun istukkasi täällä vauvakirjan välissä, onhan ihanaa, että äiti sen sinulle säästi" <3 <3 :D