Kuka ostanut ebaysta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ostelen sieltä paljon vaatteita tytölle.
Helppoa, vähän liiankin...:D
Paypal kautta helppo maksaa. Siellä on selkeät ohjeet.
Tullia menee isommista paketeista, mutta ei niistäkään aina. Riippuu mitkä jää tullin "seulontaan"

Jos kyseessä ebay.co.uk, tai joku muu euroopan ebay, niin ei tule tullimaksua. Maksanut olen aina PayPal tilin kautta. Ei ole ollut mitään ongelmia postituksessa tms. Hyvää tavaraa olen tuolta ostanut (ja monesti postikuluineenkin halvemmalla kuin Suomesta!)

Niin unohdin mainita että tullia ei mene esim. Ebay.co.uk:sta, mutta jos ameriikasta tilaat niin sitten menee. Siihen on joku summa oisko ollut yli 45? niin joutuu maksamaan verot ja jos menee yli 80? ni sitten tulliakin. Tarkkoja summia en muista mutta ne löytyy tullin sivuilta.

Oliko mutkatonta?

Oli erittäin mutkatonta

miten maksoit?

Paypalillä

Tuliko posti-/tullikuluja?

Ei tullut koska käytän aina ebay.co.uk ;tä eli eu;n sisäinen maa,ei tulleja.

Tuotteita löytyy hyvin,halvalla ja postit on yleensä halvempia kun suomessa. Eli englannista posti tänne maksaa paaaljon vähemmän kun paketin lähettämien suomen sisällä eli posteissakin säästää. Suosittelen

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos kyseessä ebay.co.uk, tai joku muu euroopan ebay, niin ei tule tullimaksua. Maksanut olen aina PayPal tilin kautta. Ei ole ollut mitään ongelmia postituksessa tms. Hyvää tavaraa olen tuolta ostanut (ja monesti postikuluineenkin halvemmalla kuin Suomesta!)

menee tullimaksu silti jos tuote postitetaan euroopan ulkopuolelta. uk:n ebayssa myyvät kyllä paljon esim. hong kongista yms.

Alkuperäinen kirjoittaja allergiaa:
Niin unohdin mainita että tullia ei mene esim. Ebay.co.uk:sta, mutta jos ameriikasta tilaat niin sitten menee. Siihen on joku summa oisko ollut yli 45? niin joutuu maksamaan verot ja jos menee yli 80? ni sitten tulliakin. Tarkkoja summia en muista mutta ne löytyy tullin sivuilta.

Se on tällähetkellä niin, jos siis paketti tulee eu:n ulkopuolelta, että alle 150 euron ostoksesta(sis.postikulut), menee pelkkä alvi eli 22 %, mutta tulli ei veloita alle 10 euron maksuja eli 9,9e/22*100=45euroa eli 45 euron ostoksesta(sis.postikulut) vero on 9.9 euroa ja sitä siis ei laskuteta.
Valtio on nostamassa alvin 23 % ihan lähikuukausina.

Yhteistyössä