V
vieras
Vieras
Ostatteko vielä h&m:ltä vaatteita, vaikka käyttää lapsityövoiman keräämää puuvillaa.... Vähän kyllä mietityttää... Mä vastustan lapsityövoimaa kaikessa!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Näin minäkin ajattelen.Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:Kyllä ostan.
Parempi senkin on että ne lapset tekee H&M:lle töitä kun myyvät itseään.
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:Kyllä ostan.
Parempi senkin on että ne lapset tekee H&M:lle töitä kun myyvät itseään.
Alkuperäinen kirjoittaja melli:Onko tämä lapsityövoimasyytös se ikivanha? Tiedätkö, että sen jälkeen H&M on palkannut olikohan se jopa 40 ihmistä tarkastamaan tehtaitaan ja huolehtii todella siitä, ettei lapsityövoimaa olisi.
Sen sijaan aika monet suomalaiset ketjut ovat suhteellisen välinpitämättömiä vaatteidensa alkuperästä. Eivät välttämättä selvitä, kuka niitä tekee.
Mä olen tuota miettinyt monesti. Eli kuinka järkevää loppujen lopuksi olisi boikotoida tuotteita, joiden valmistuksessa on käytetty lapsityövoimaa? Meillä Suomessakin on maaseudulla perheen tenavat tehneet maatalon töitä iät ajat ja ihan ilman palkkaa. Tosin ei ilmeisesti enää nykyisin. Mutta jos jossain kehitysmaassa lapselta loppuu se puuvillankeräystyö, niin mitä se lapsi sitten tekee? Jotain työtähän se lapsi joutuu joka tapauksessa tekemään ja minusta kaikista pahin vaihtoehto on se, että lapsi joutuu toimimaan prostituoituna. Kumpi siis pahempi: työ puuvillapellolla vai työ bordellissa? Itse koen niin, että en voi boikotoida lapsen tekemää työtä, jos en samalla tarjoa hänelle jotain parempaa. Henkkamaukalta en tosin ole koskaan ostanut yhtikäs mitään, mutta pyrin vaikuttamaan köyhien maiden lasten asemaan muilla tavoin . esim Planin kautta - kuin suoraan boikotoimalla heidän valmistamiaan tuotteita.Alkuperäinen kirjoittaja liirah:kyllä mä ainakin ostan, koska toisaalta ne lapset jotka siellä työskentelee joutuisi luultavasti joka tapauksessa töihin. niin parempi olla jollain pellolla keräämässä puuvillaa kuin jossain ihan muualla töitä tekemässä.
Alkuperäinen kirjoittaja lasten puolesta:miettikää vähän jos teidän lapset ois siellä pelloilla keräämässä sitä puuvilla koko päivän...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä olen tuota miettinyt monesti. Eli kuinka järkevää loppujen lopuksi olisi boikotoida tuotteita, joiden valmistuksessa on käytetty lapsityövoimaa? Meillä Suomessakin on maaseudulla perheen tenavat tehneet maatalon töitä iät ajat ja ihan ilman palkkaa. Tosin ei ilmeisesti enää nykyisin. Mutta jos jossain kehitysmaassa lapselta loppuu se puuvillankeräystyö, niin mitä se lapsi sitten tekee? Jotain työtähän se lapsi joutuu joka tapauksessa tekemään ja minusta kaikista pahin vaihtoehto on se, että lapsi joutuu toimimaan prostituoituna. Kumpi siis pahempi: työ puuvillapellolla vai työ bordellissa? Itse koen niin, että en voi boikotoida lapsen tekemää työtä, jos en samalla tarjoa hänelle jotain parempaa. Henkkamaukalta en tosin ole koskaan ostanut yhtikäs mitään, mutta pyrin vaikuttamaan köyhien maiden lasten asemaan muilla tavoin . esim Planin kautta - kuin suoraan boikotoimalla heidän valmistamiaan tuotteita.Alkuperäinen kirjoittaja liirah:kyllä mä ainakin ostan, koska toisaalta ne lapset jotka siellä työskentelee joutuisi luultavasti joka tapauksessa töihin. niin parempi olla jollain pellolla keräämässä puuvillaa kuin jossain ihan muualla töitä tekemässä.