Kuka osaisi selittää minulle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En ymmärrä mitä tarkoitetaan sillä, kun sanotaan että joku äiti on omilleen paras? Mielestäni toiset ihmiset ovat äiteinä ja kasvattajina toisia parempia. Mitä sanonnalla tarkoiteaan.

Onko esim. hakkaava alkoholistiäiti omilleen paras? Tai lapsiaan huonosti kohteleva äiti omilleen paras?

Toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa.

Ei tietenkään kannata syyllistää, mutta kyllä minä rehellisesti voin myöntää, että joku toinen äiti voisi olla minunkin lapselleni parempi kasvattaja, vaikka en huonosti kohtelekaan lastani.

Mitä sillä sitten tarkoitetaan? Vaikka huolehdin lapsestani hyvin enkä millään tavoin kohtele huonosti, niin silti uskon, että joku toinen äiti voisi tarjota lapselleni paremman "kasvualustan". Minä siirrän lapseeni kaikki omat epävarmuuteni ja huonon itsetuntoni. Joku toinen äiti osaisi kasvattaa lapseni paremmaksi ja vahvemmaksi ihmiseksi, joten silloin minä en ole lapselleni paras äiti..

ei se oma äiti ole aina paras lapsilleen...aika monen mielestä minä oon ukkoni penskoille parempi äiti kun niitten biologinen ja minäkään en taatusti oo mikään erityisen loistava. samaan sarjaan ton "oma äiti on aina lapselleen paras"- lauseen kanssa sopii "vanhemmat rakastaa aina lapsiaan"-- onhan näitä lentäviä lauseita-- Jos käänteisesti ajattelis, niin aina varmaan jostaan löytys nainen, joka ois sopivampi/parempi äiti jollekin lapselle. Mut ei kai tavoitteena vanhemmuudessa voi olla maailman paras vanhempi vaan ihan hyvä.

Ei asia oikeesti aina noin ole, mutta liittyisikö sanonta siihen että lapset ovat hyvin lojaaleja omia vanhempiaan kohtaan. Heidän maailmassaan oma äiti on se jolta he odottavat saavansa parhaan hoivan, suojelevatkin omaansa hyvin pitkälti (eivät kerro esim. kaltoinkohtelusta). Sanontaa kyllä käytetään aika vapaasti eri yhteyksissä esim. kun puhutaan pienten lasten päivähoitoasioista...hmm.. mielenkiintoisen, moniselitteisen kysymyksen kyllä esitit, mielestäni!

Yhteistyössä