kuka osaa (lastenlaulu)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maatuska mahallaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maatuska mahallaan

Vieras
vanhalla Aatsipoppaa-levyllä oli tytön laulamana tälläinen laulu:

Kun kaikki lapset menevät nukkumaan/
niin silloin yökeijut tanssin aloittaa/
.../
.../
lapset saa, nukkumaan...

MIten se menee???

1. Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa, nyt kuuluu keijujen äänet. He tanssivat taas koko yön laulaen, koko yön laulaen.

2. Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa. Nyt syttyy tähtöset pienet. Ne oottavat taas läpi yön loistaen, läpi yön loistaen.

3. Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa, nyt sammuu keijujen äänet. He liitävät taas ylös luo tähtien, ylös luo tähtien. (san. ja säv. Petter Ohls)

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
1. Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa, nyt kuuluu keijujen äänet. He tanssivat taas koko yön laulaen, koko yön laulaen.

2. Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa. Nyt syttyy tähtöset pienet. Ne oottavat taas läpi yön loistaen, läpi yön loistaen.

3. Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa, nyt sammuu keijujen äänet. He liitävät taas ylös luo tähtien, ylös luo tähtien. (san. ja säv. Petter Ohls)

Tää on kyllä niin kaunis laulu, et meinaa tippa tulla aina linssiin :'(

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:

ei siis tämä laulu :|
Laulu alkaa siis näillä sanoilla:

Kun kaikki lapset menevät nukkumaan/
niin silloin yökeijut tanssin aloittaa/
.../

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
vitsi, mä muistan sen sävelen, mutta sanoja vain sieltä täältä..." on menuetti, piruetti, tanssi niiden keijunkevyt, laaapset saa nukkumaan..." :D

APUA :wave: Siis toi kohta mulla oli just hukassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kun kaikki lapset menevät nukkuman,
niin silloin yökeijut tanssin aloittaa.
On menuetti, piruetti, tanssi niiden keijunkevyt,
lapset saa nukkumaan (tai uinahtaa)..

TÄMÄ =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
vitsi, mä muistan sen sävelen, mutta sanoja vain sieltä täältä..." on menuetti, piruetti, tanssi niiden keijunkevyt, laaapset saa nukkumaan..." :D

ja mä muistin jotain tälläistä... on mehuhetki, sillä retki, ...ken on kevyin.... :D :ashamed: :ashamed: =)

Yhteistyössä