Kuka osaa kertoa Zumenon lääkkeen käytöstä?

Kuulostaako oudolta, että tuoresiirron jälkeen pitäisi käyttää sekä Lugeja että Zumenon lääkkeitä? Zumenonit siis suun kautta 3 kertaa päivässä. Sain lääkäriltä reseptin noihin, mutta nyt aloinkin kotona ihmettelemään, että tarkoittiko hän sittenkin niitä mahdollisen Pas:n yhteydessä otettavaksi..

Oliko sinulla hoito pitkällä kaavalla?

Minulla oli myös käytössä zumenon samalla annostuksella lugejen kanssa. Vielä oli lisänä pari päivää siirrosta pregnyl 1500iu. Tämä oli minun kolmas ivf:ni ja tehtiin pitkällä kaavalla. Kysyin lääkäriltä tuosta zumenonista ja sanoi sen ainakin vahvistavan limakalvoa (en nyt muista muuta). Estrogeeniähän se on ja ilman sitä raskaus ei ala.
Kun käytössä on ollut jarrut niin elimistön hormonitoiminta vaatii vähän järeempää apua, että lähtee varmasti taas käyntiin ja jaksaa tukea mahdollisesti alkavaa raskautta.
Minulla nämä tepsivät ja raskaus alkoi.

Kovasti peukkuja sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Oliko sinulla hoito pitkällä kaavalla?

Minulla oli myös käytössä zumenon samalla annostuksella lugejen kanssa. Vielä oli lisänä pari päivää siirrosta pregnyl 1500iu. Tämä oli minun kolmas ivf:ni ja tehtiin pitkällä kaavalla. Kysyin lääkäriltä tuosta zumenonista ja sanoi sen ainakin vahvistavan limakalvoa (en nyt muista muuta). Estrogeeniähän se on ja ilman sitä raskaus ei ala.
Kun käytössä on ollut jarrut niin elimistön hormonitoiminta vaatii vähän järeempää apua, että lähtee varmasti taas käyntiin ja jaksaa tukea mahdollisesti alkavaa raskautta.
Minulla nämä tepsivät ja raskaus alkoi.

Kovasti peukkuja sinulle!
Oli joo pitkä kaava ja tänään siis siirto. Eli ilmeisesti uskallan alottaa nuo Zumenonit nyt lugejen rinnalle jos jollain toisellakin on samat ollut käytössä. Oliko sulla lääkärin mukaan mitään ongelmia limakalvon paksuudessa? Mulle ei ainakaan sanottu mitään että olis..Kiitos vastauksesta!

Tottakai uskallat aloittaa! Ei ollut ongelmia limakalvon kanssa, jos nyt oikein muistan niin oli siirtopäivänä himpan reilut 10mm

Sitten kun raskaus alkoi niin zumenon lopetettiin samantien plussaan , mutta luget jatkuivat vielä pari viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Tottakai uskallat aloittaa! Ei ollut ongelmia limakalvon kanssa, jos nyt oikein muistan niin oli siirtopäivänä himpan reilut 10mm

Sitten kun raskaus alkoi niin zumenon lopetettiin samantien plussaan , mutta luget jatkuivat vielä pari viikkoa.
Kiitos ihan älyttömästi vastauksesta! Alkoi huolestuttamaan kun googletin tuota lääkettä ja siellä vain pakastealkion siirrossa olleilla oli ollut tuota lääkettä ja lääkäri ei siis sanonut mitään ohjetta, antoi vain reseptin. Ja itse olin aika "sekaisin" kun viimeinkin pääsin siirtoon, etten tajunnut kysyä -lähdin vain resepti kourassa tyytyväisenä :headwall:

Silloin oman hoidon aikana taisin olla ainut jolla oli tuoresiirrossa käytössä nämä molemmat lääkkeet. Mutta jos vielä ivf:ään joudun, tiedän kyllä tasan tarkkaan, että haluan sitten nuo kaikki samat!
Jatka vaan edelleen tyytyväisenä, pidän peukkuja =)

Hei! Olin myös tänään tuoresiirrossa ja minulle lääkäri kirjoitti Zumenon-reseptin valmiiksi mahdollista PAS:ia varten. Totesi vaan, että toivottavasti ei tarvita. Kannattaa varmaan varmuuden vuoksi soitella vielä klinikalle ja varmistaa asia. Tsemppiä piinailuun!

Alkuperäinen kirjoittaja Lapinhullu:
Hei! Olin myös tänään tuoresiirrossa ja minulle lääkäri kirjoitti Zumenon-reseptin valmiiksi mahdollista PAS:ia varten. Totesi vaan, että toivottavasti ei tarvita. Kannattaa varmaan varmuuden vuoksi soitella vielä klinikalle ja varmistaa asia. Tsemppiä piinailuun!
Otin nyt yhden napin jo tuota, mutta kai se on varmuuden vuoksi aamulla vielä soitettava lääkärille. Kiitos sinullekin vastauksesta!

Nyt sain sairaalasta hoitajan puhelimen päähän ja niinhän se oli, että mun EI kuulu ottaa nyt noita Zumenon tabuja. Ne on kirjoitettu mulle siltä varalta, että mennään jossain vaiheessa pakastealkioiden siirtoon. Lääkäri vaan unohti mainita asiasta :eek: Onneksi ehdin ottaa vaan 2 tabua, jotka tuskin mitään haittaa. Aloin siksi tuota lääkemääräystä ihmettelemään, kun mulla on aina ollut hyvä/paksuhko kohdun limakalvo ja tuota lääkettä yleensä määrätään jos on ongelmia limakalvon paksuuden kanssa. Mutta hyvä kun nyt selvisi :) Kiitos kaikille vastaajille :heart:

Yhteistyössä