V
"vieras"
Vieras
jos lapsella on rikkoutunut jotain, voidaanko vanhempia velvoittaa maksamaan korjaus? eikö pk:n henkilökunta ole vastuussa lapsesta hoitopäivän ajan, ja velvollisia vahtimaan heitä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23979529:lapsi on päiväkodin tai pph:n vastuulla hoitopäivän aikana. ja ikä ei vaikuta asiaan mitenkään. ja heillä on kyllä vakuutukset.
omalla vastuulla. Ei päiväkodin. Kaupungin päiväkodilla ei ole vakuutusta.
Sinulle vain tälläistä: Joskus lapsia putoaa kiipeilytelineistä, ja sattuu kaikenlaista, mutta se ei tarkoita, että pk:n tädit ovat olleet laiskoja.
Mutta kuka on siis vastuussa?
juuri näinPäiväkoti/päiväkodin vakuutus on vastuussa esim. siitä jos lapsi rikkoo ikkunan tai heittää autoa kivellä tms...
Ainut mistä pk ei ole vastuussa on lasten tavarat esim. vaatteet jotka saattavat repeytyä leikeissä ja sitten "lelupäivänä" vietävät tavarat.
Päiväkoti/päiväkodin vakuutus on vastuussa esim. siitä jos lapsi rikkoo ikkunan tai heittää autoa kivellä tms...
Ainut mistä pk ei ole vastuussa on lasten tavarat esim. vaatteet jotka saattavat repeytyä leikeissä ja sitten "lelupäivänä" vietävät tavarat.
Täällä oli joskus aiemmin keskustelua uutisesta, jossa kerrottiin kuinka vanhemmat joutuivat korvaamaan kun n. 5v heitti kivellä päiväkotipäivän aikana autoa, joka oli pk:n aidan takana. Monen mielestä oli ihan ok, että vanhemmat olivat korvausvelvollisia. Minusta minä olen luovuttanut vastuun lapsesta päiväkotiin kun olen hänet sinne jättänyt, ja hoitajien on vahdittava lasta sinä aikana. Virallisesti vanhempien on kuitenkin etävahdittava lasta työpäivänsä aikana. Monella kaupungilla pk-lapset eivät ole vakuutettuja, näin esim. Tampereella.
Päiväkoti/päiväkodin vakuutus on vastuussa esim. siitä jos lapsi rikkoo ikkunan tai heittää autoa kivellä tms...
Tuo ei valitettavasti pidä paikkaansa. Jos lapsi heittää autoa kivellä ja päiväkodin tädit eivät voi sitä mitenkään estää niin vanhempien on korvattava ainakin osa. Meillä on ollut joskus päiväkodissa ennen minun aikaani tällainen tapaus ja vanhempia kehotetaan tarkistamaan omat vakuutukset kaiken varalta, kotivakuutus korvaa yleensä aika hyvin jos näin käy. Itse olen ainakin omille lapsilleni asiaa monta kertaa terottanu mieleen ja kyllähän lapsen on muutenkin hyvä oppia se, ettei autoja heitellä kivillä, lumipalloilla jne... missään tapauksessa.
Jos lapsi taas rikkoo itseään päiväkodissa, niin päiväkodin vakuutus korvaa.
Muuten päiväkotiin ei kannata tuoda kalliita leluja, vatteita jne.. joiden hukkuminen tai rikkoituminen olisi niin iso asia, että korvauslinjalle tarvitsee lähteä. Ja lapsen tavaroiden nimikoiminen on vanhempien vastuulla ja jos sitä ei viitsi tehdä, ei tavaroiden perään kannata huudella.