Kuka on keskenmenon jälkeen raskautunut onnistuneesti ja raskaus mennyt loppuun saakka?

  • Viestiketjun aloittaja rv
  • Ensimmäinen viesti
rv
Kokemuksia kaivataan ja tuntemuksia sekä keskenmenneestä raskaudesta ja uudesta onnistuneesta raskaudesta keskenmenon jälkeen..

Tammikuussa sain keskenmenon raskausviikolla 6 ja nyt olen alussa raskausviikolla 5. Pelottaa ihan hurjasti.

Keskenmennesseessä raskaudessa oli alusta asti kuukautismaisia vatsakipuja, kunnes alkoi vuoto. Nytkin plussatessa kipuja on jonkin verran silloin tällöin, ovatko nämä vatsakivut ok? Sain raskauden tueksi tällä kertaa keltarauhashormonin. Toivon ja rukoilen että tämä raskaus kestää loppuun asti, tässä on odotettu jo kohta pari vuotta. Varhaisraskauden ultraan on vielä niin pitkä aika.
 
"odottaja"
Mulla oli keskenmenon jälkeen yhdet oikeat menkat ja siis ensin se keskenmeno vuoto. Sen jälkeen raskauduin ja loppuraskautta tässä nyt mennään ja kai sitä tässä kuussa synnytetään. Meillä oli yritystä yli vuosi ennen tuota raskautumista ja sain heti keskenmenon jälkeen clomifenit, joilla sitten tärppäsi ja tuplasti vielä(kaksoset siis tulossa).
 
"vierailija"
Mulla todettiin tuulimuna ja tyhjennettiin lokakuussa. Yhdet menkat oli välissä ja raskauduin. Alkuraskaus oli yhtä pelkoa kokoaja. Nyt on ihan vähän helpottanut. Tosin vieläkin panikoin pienistä. Rv 15 nyt menossa. tsemppiä!
 
rv
Kiitos kun jaksoitte kirjoittaa kokemuksia! Mukava kuulla onnistumisista :)

Toivotaan että olen itsekin yhtä onnekas ja raskaus jatkuu. Minäkään en tiedä onko siellä yksi vai kaksi tuloillaan, ultrassa näkyi 2 kypsää munarakkulaa jonka jälkeen siittiöt laitettiin matkaan. Jännittää!

Olen jo yhden 5-vuotiaan äiti :)
 
Miuski harmailee
Itselläni takana 2 km. Ensimmäinen raskaus alkoi spontaanisti, mutta meni pian kesken. Sen jälkeen kierto heitti häränpyllyä ja menkat saatiin alkamaan kuukausien päästä keltarauhashormoonilla. Siinä samalla sain avuksi Clomifemit, joita söin yhden kuukauden satsin. Tulin tästä raskaaksi, mutta sekin raskaus päätyi keskenmenoon. Toisen keskenmenon jälkeen olin tosi loppu enkä halunnut ajatellakaan raskautta. Pelkäsin ihan hulluna, etten enää kestä, jos tulee uusi keskenmeno. Kiertokin jäi taas tauolle, mutta n. 3kk 2 km:n jälkeen raskaustesti näytti positiivista tulosta. Tämä raskaus meni onnelliseen lopputulokseen asti (tytär täyttää ensi viikolla 11v!!!) ja sen jälkeen olen vielä saanut kaksi lasta eikä onneksi mitään ongelmia ole ollut. Tsemppiä sulle!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!! Kipuilu alkuraskaudessa kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa alussa tosi voimakkaasti se saattaa aiheuttaa kipua.
 
esikoista ennen mulla oli 1 km rv 8, sitten meni n. 6kk ja raskauduin uudelleen, kakkosta yritettiin 2 v. siinä välissä 6 keskenmenoa, mutta raskaus sujui hyvin ja onnistuneesti, ja täydellinen vauva syntyi :) tsemppiä!! tiedän mikä pelkotila siinä on kun pelkää uutta keskenmenoa, yritä olla ajattelematta asiaa niin se alkuraskaus menee nopeammin :)

Ainiin, ja kakkosta odottaessa vuosin rv. 12 asti, ramppasin lääkärissä kun luulin sen taas olevan keskenmeno, toisin kävi, aina siellä sydän sykkis ku ultrattiin, ikinä ei kuitenkaan vuodolle syytä selvinnyt.
 
Mulla oli kanssa keskenmeno viikolla 6 ja siita sitten seuraavaa raskautta sai odotella 8kk, mutta meni loppuun asti ja poika tayttaa kohta kaksi :). Mulla oli muistaakseni itse asiassa enemman kipuja alussa tuossa raskaudessa, joka ei mennyt kesken (paitsi tietysti silloin kun se km alkoi).

Mika tuo keltarauhashornmonijuttu on? Onko siita oikeasti apua?
 
Viimeksi muokattu:
"odottaja"
Kiitos kun jaksoitte kirjoittaa kokemuksia! Mukava kuulla onnistumisista :)

Toivotaan että olen itsekin yhtä onnekas ja raskaus jatkuu. Minäkään en tiedä onko siellä yksi vai kaksi tuloillaan, ultrassa näkyi 2 kypsää munarakkulaa jonka jälkeen siittiöt laitettiin matkaan. Jännittää!

Olen jo yhden 5-vuotiaan äiti :)
Minulla alkoi se omituinen olo vatsassa jo ennen odotettujen kuukautisten alkua ja raskausoireet oli aika voimakkaat alussa. Miehelle vitsailin, että ne on sitten tuplat kun päivisin nukuttikin ihan kamalasti ja nukahdin kyläpaikassa sohvalle. Ultrassa sitten selvisi, että kaksosethan sen teki. Minullakin esikoinen 5,5vuotias.
 
rv
Mullakin on oireena tosi voimakas väsymys ja ihan kotisohvalle oon pariin otteeseen nukahtanu ihan yhtäkkisesti. Oireena myös lievää etomista ja rinnat arat.

SeInka: mulle tuon keltarauhashormonin määräs lapsettomuuslääkäri. En tiedä onko siitä apua, mutta lääkäri kertoi sen määräävänsä jos ekan raskauden aikana alkaa vuotelemaan ja menee kesken.

Odottaja: onnea tuplien johdosta!
 
Mulla 2 keskeytynyttä keskenmenoa (ensimmäinen rv 18, sikiö vastasi 14 viikkoa, toinen rv 10, alkio vastasi 7 viikkoa). Siitä sitten 6 yrityskerta toi plussan, ihana poika nyt 12 päivää vanha...eli toivoa on vielä kahdenkin peräkkäisen km:n jälkeen. Jaksuja kaikille jotka tätä toivoo...
 
Minäpä kerron:
Mulla on neljä lasta ja kolme keskenmenoa olen elämäni aikana kokenut. Kyllä sinäkin vielä lapsen saat! Kaksi keskenmenoa tuli viikoilla 6-7 ja kolmas viikolla 13, vaikkakin sikiö oli menehtynyt jo viikolla 6. Ei vaan lähtenyt poistumaan. Keskenmenojen jälkeen olen aina raskautunut vuoden sisällä. Tsemppiä!
 
tuskastunut
Hei jos täälä kukaan vielä käy, niin kysyn hieman hölmönä,mitä nämä clomifenit ovat?
Ja ihana lueskella että keskenmenon jälkee on niin moni tullut raskaaksi, ja vielä nopeasti. Me täälä kovasti odotellaan että koska se tärppäisi uudestaan.. 6kk mennyt jo keskenmenosta. Meillä oli mennyt rv6 kesken, mutta vasta viikolla 12 ne suostuivat katsomaan, ihan normaalissa ensimmäisessä ultrassa. Hoin lääkäreille että minusta tuntuu ettei kaikki ole hyvin ja raivosin sitä kotonakin että tämä vauva ei kasva.. Tottakai se mies siinä rauhottelee, että älä hätäile pelko on ihan normaalia alussa. Ja aina välillä luulin että olin vainoharhainen. Mutta ei se todellakaan kasvanut.. minulla ei mitään vuotoa ollut missään vaiheessa ja itse tyhjennyskin oli epämiellyttävä.. kaksi kertaa lääkkeellinen ja lopuksi kaavinta. Ja nyt pelottaa kun ei tärppää millään vaikka kuinka laskisi päiviä. Stressi saattaa siirtää.. ja jotta saisin muuta ajateltavaa niin meille tulee kissa vauva jota saan sitten hoivata :) Lääkärissä kun käyn puhumassa niin eivät vielä suostu tekemään mitään.. Oikeen ärsyttää kun lääkäri naureskelee, että sähän oot vielä niin nuorikin ei hätää. (25v) joopa. Ittee pelottaa. olen kyllä kaikissa asisoissa 'vähän' kärsimätön.
 
täällä myös
Km tuli noin rv 8 mutta havaittiin vasta nt-ultrassa kolmisen viikkoa myöhemmin. Itse kyllä "tiesin" että kaikki ei ollut kunnossa jo ennen ultraakin, sanoin jopa kätilölle että kun oireet loppuivat kuin seinään rv 8 niin vähän pelottaa... Ja eihän sieltä sykettä löytynyt. Tein tyhjennyksen kotona, mutta kohtu tyhjeni kunnolla vasta neljä kuukautta myöhemmin. Vuosin ja vuosin, välillä loppui mutta sitten alkoi uudestaan, jopa ihan "räjähtävää" vuotoa. Lääkäri määräsi lopulta e-pillerit, jotta saatais "kierto" kuntoon. Niillä vuoto saatiin kuriin, joten lopetin ne aika pian, ja sit olinkin heti raskaana.

Seuraavassa raskaudessa vuosin alle vuorokauden rv 6, mutta jostain syystä taas "tiesin", että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Silti nt-ultrassa pelkäsin aivan kuollakseni, ja kysyin kätilöltäkin että onko se elossa kun ei liiku. Reppana vaan nukkui, kätilö laittoi sydänäänetkin kuulumaan (jotka olin siis jo kuullut sekä kotona että neuvolassa - silti pelotti). Superhelppo raskaus loppuun asti, vielä neljällä päivällä yli lasketun, ja syntyi kaikin puolin terve, iso vauva.

Keskenmenot on todella yleisiä, myös nuorilla. Itse olin 26v, ja kolmehyvää ystävää saivat km:n 19-, 26- & 28 -vuotiaina. Toinen on jo saanut lapsen tuon jälkeen, toinen ei ole vielä aloittanut yritystä uudelleen. Sitä on vaikea muistaa kun on itse siinä tilanteessa, mutta oikeasti km:t ovat tosi tavallisia. Moni saa km:n jopa tietämättään, kun raskaus on ollut niin alussa ettei ole tiennyt.
 
"Nenna"
Tsempit täältä, luulen tietäväni jotain tuntemuksistasi, varsinkin pelosta ja epävarmuudesta.

Pidä lippu korkealla, itse et voi vaikuttaa paljoakaan siihen miten käy. Itselläni oli neljä keskenmenoa, kolme alkuraskaudessa ja neljäs viikolla 13.

Nyt kuitenkin vieressäni köllii kolmen kuukauden ikäinen nöpönenä, vaikka olin jo varma siitä, etten koskaan tule saamaan vauvaa.
 
tuskastunut
Aina se mieli vähän helpottuu kun kuulee samankaltaisia tarinoita, vaikka ne ei kivoja olekkaan. Ja joka kerta kun menkat taas tulevat niin mieli on viikon verran maassa. Silloin kun alettiin odottamaan niin tärppäsi heti ensimmäisestä yrityksestä, niin sekin vähän sekoittaa ajatuksia, miksi nyt ei niin helpolla tärppää. Menkatkin on tosi säännölliset.. itse asiassa koskaan ei ole ollut ihan näin päivälleen kun nyt tuntuu että pari kertaa on ollut.
Mutta tuosta sinun 'täällä myös', niin minulle tuli tyhjennyksen jälkeen kolmansien menkkojen aikana samanlaisia räjähtäviä ryöpsähdyksiä kun lääkkellisessä tyhjennyksessä, silloin jouduin vielä tosiaan kaavintaan kun kaikki ei tyhjentynyt. Ja menkka kivut on ollut nyt aivan jumalattoman kipeät! ennenkin oli kipeät, mutta nyt ei edes särkylääkkeet auta, säitelee läpi.hmmm...
Tämä olisi meille ensimmäinen vauva ja siksi varmaan ressaava. Varsinkin kun on muutenki tälläinen ressipersoona ;)
Mutta kyllä täälä toivoa on paljon! eikä pyyhkeitä ole heitetty kehään... Kova yritys käynnissä ja vuosiakin on vielä aikaa yrittää :)) Ja jos 6kk:teen ei mitään ole tapahtunut niin sitten kuulemma aletaan tutkimaan miksei se enää tärppääkkään..
Helpottaapa paljon mieltä kirjoittaa tänne! :) Jäänyt vähän käsittelemättä jotain mietintöjä..
 
tuskastunut
Käyköhän täälä enää kukaan?
Kirjoittelin tuossa tammikuussa asiasta ettei raskaus ole onnistunut keskenmenon jälkeen. nyt lokakuussa tulee vuosi täyteen yrittämisestä ja vieläkään ei tulosta. Mutta nyt asiaan on liittynyt muitakin huolia. Kun neljään kiertoon menkkani on olleet aivan olemattomat. yhtenä päivänä tulee vähän vuotoa, huomaa että menkat ne kuitenkin ovat, mutta sitten loput ehkä 4-5päivää on niin vähäistä että välillä tuntuu ettei edes pikkuhousun suojia ei tarvitsisi. Näkyy vähän pyyhkiessä. :/ Ja olen monta kertaa nyt lääkärissä sitä sanonut ja toistanut että kehossa ei ole nyt kaikki hyvin ja se vain laittaa minua papa- kokeisiin. huoh, ja itsellä alkaa hermot olemaan kyllä kireällä. Vaikka kuinka yrittää pitää mielen positiivisenä ettei taas ressaisikaan liikaa. Niin nyt kyllä alkaa stressitaso nousemaan. Ja vauvaa ei kuulu eikä näy. Ja kotonakin alkaa olemaan olo tila sellainen että toinen ei kohta kiinnosta kyllä pätkääkään, kunmeinaa niin rutiiniksi mennä että oikeasti halut tipo tiessään... tekee mieli vaan sanoa että apua. :'(
 
joop
mulle tuli 4 vuotta takaperin keskenmeno tai no tuulimuna kaksoset. nyt kun raskauduin uudestaan olin iha itku kurkussa kun ekassa neuvolassa(juuri ennen np ultraa) ei kuultu sikiöltä pulssia. oli varma että ultraavat tuulimunan taas, mutta tässä sitä poksutellaan melkein rv38 :)
 

Yhteistyössä