Kuka on käyttänyt "voimasanoja" synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wanha-Rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä myös,ja potkassut kätilöä aika rankasti päähän(sai aivotärähdyksen)!vaikka synnytykset onkin mun mielestäni ollut kaikki tosi helppoja..mitäköhän oisin tehnyt jos ois olllut vaikeet synnytykset?...

Ekasta en, tokasta huusin pään syntyessä jotenkin perkele, helvetti mä repeen. Ja tota hoin aika monta kertaa (oisko ollu 10 tai 15. ) Enkä yleensä ees kiroile.. :ashamed:

miten jotku voi huutaa niin eläimellistä huutoa synnytyksen aikana. ite en oo koskaan ääntä korottanu, eikä kiroileminen kuulu tapaani. viimeksi kun olin synnyttämässä, niin viereisestä huoneesta kuulu ihan kamalaa huutoa... niinkö ois naiselta päätä irrotettu... tuo mulla ei mene jakeluun.... mut jokainen toki tyylillään

myönnän :ashamed: ponnistus vaiheessa ja kätilö sanoi et älä kiroile vauva kuulee :kieh: ei kyllä hirveesti kiinnostanut siinä vaiheessa että kuuleko vai ei kun poika syntyi käsi otsalla :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja synnyttäjä:
miten jotku voi huutaa niin eläimellistä huutoa synnytyksen aikana. ite en oo koskaan ääntä korottanu, eikä kiroileminen kuulu tapaani. viimeksi kun olin synnyttämässä, niin viereisestä huoneesta kuulu ihan kamalaa huutoa... niinkö ois naiselta päätä irrotettu... tuo mulla ei mene jakeluun.... mut jokainen toki tyylillään

se varmaan siitäkin riippuu sattuuko se minkä verran. jos on kaikenmaailman kivunlievityskeinoin tehty kivuton synnytys, ei liene tarvetta sitten. Mutta sattuu niin p--- se sattuu kyllä sitten. Ei kaikki halua edes ihan kivutta synnyttää koska aina siinä on riskinsä siinäkin eikä täysin vauvalle turvallista varmaan ole ja joillakin ei kivunlievitys käy jostakin syystä (eli siis ei ole vauvalle turvallista) ja jos ei sallitut keinot ehdi auttaa niin kyllä siinä tuskaansa voi valittaa. ei voi mitään!
ja sanoohan jotkut että se äänenkäyttö voi jopa auttaa. ainakin laulaminen avautumisvaiheessa kun itseään keinuttelee yms, näin neuvottiin ystävääni.

hei kertokaas minulle hävisikö minulta ensimmäinen erisisältöinen viesti jonnekin eli näkyikö se täällä ollenkaan.
siis kiroilin ja pyysin heti anteeksi kolmannen kanssa kun sallittu kivunlievitys ei ehtinyt auttaa kun vauvalla oli kamala kiire maailmaan.

Minä sanoin jossain vaiheessa "VOI V.ITTU" ja heti pyytelin melkein vedet silmissä kätilöiltä ja mieheltä anteeksi :ashamed: :D Kätilö siinä että "no just juu, ihan ku me ei oltais pahempaa kuultu!" :laugh:

Aiemmin kätilöt olivat minulle jo sanoneet, että huutaminen on ihan "turhaa" ja vie turhaan voimia...
Enkä sitten kyllä oikeastaan huutanutkaan... Vähän paniikkiin menin :/ Mutta mies sai onneksi aina nopeasti rauhoitettua tilanteen :heart:

Oon tainnu jonkun kirosanan päästää (kuitenkin hyvin hiljaa) avautumisvaiheessa, ponnistaessa en oo pahemmin joutanu juttelemaan, paitsi kolmannessa synnytyksessä taisin sanoa että ei tästä tuu taaskaan yhtään mitään (ponnistus 3min.)

Minä haukuin kuulema kätilön alimpaan helvettiin, ja ylempään ja ja kaikkiin mahdollisiin tasoihin :/ En tykännyt yhtään siitä kätilöstä joka tuli aamuvuoroon. Itse en muista mutta kehotin häntä painumaan sinne minne aurinko ei paista. Johtunee ehkä siitä että olin valvonut melkein kaksi vuorokautta ja ollut syömättä ja juomatta

Viimesessä synnytyksessä kirosin englanniksi (?!!) ja heti pyytelin anteeksi...
a050.gif

En yleensä MUIDEN KUULLEN kiroa meinaan...

esikoista tehdessä taisin pari kirosanaa karjahtaa, kakkosta tehdessä kirosin sitten voimallisemmin, ihan vee-sanallakin. Siitäkös kätilö riemastu. luulis et synnytyskivut olis semmone paikka että siin saa olla niinku tykkää, ei se kaikille oo semmosta ihanaa "hengittelin vaan"-unelmaa.

Mä sievistelin tuon esikon kanssa, kerran pääs suusta että *voi per...* ja jäi siis kesken tuolla tavalla. Kätilö sano jotta jatka loppuun vaan.. mikäs siinä *..kele*
Tuntuu hiukan siltä että tulokkaan kanssa en sievistele, jos tuntuu ettö v****t ja prkleet on suusta tulossa ni tulkoot. Ja jos ei niin... ihmettelen :saint:

Yhteistyössä