Kuka muu ei pidä helteestä? pinoon!

• Viestiketjun aloittaja Kirjoittamaton
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kesällä ei tykätä kuumasta ja talvella inhotaan kylmää. Palstan vakiokierto vuoden aikana. Mulle käy kaikki.
Viime talvi oli minusta palstalla erikoinen, vaikka oli monessa osaa Suomea todella kylmää todella pitkään, ei ollut niitä valituksia kuin ihan alussa, kun pakkasta oli ollut jotain kymmenen minuuttia. Kyllä minun puolestani saa valittaakin, en sillä. Mutta yleensä tosiaan valitetaan, kun kyseistä säätä on ollut se ihan pieni hetki, AINA SATAA/PAISTAA/ON KYLMÄ/ON KUUMA.

Minä inhoan helteitä. :kieh:
Huomenna on laitettava tummat työhaalarit ylle, alle vielä shortsit tai caprit, jotta se fakin haalarikangas ei liimaannu jalkoihin kiinni. :whistle:

Mä en kyllä helteestä valita. Vaikka onkin kuuma, ja mitään ei oikeen jaksa/huvita tehdä, niin nautin helteestä ja kesästä. Mutta sitten talvella, kun on pakkasta, valitan, kärsin ja kitisin, ja odotan kuin kuuta nousevaa, että helteet taas pian tulisivat! Kesä on ihanaa aikaa.

vieras
Hep! Vihaan hellettä! Vihaan myös paukkupakkasia! Kesällä paras ilma on sellainen, että varjossa on korkeintaan parikymmentä astetta, tuulee vähän. Aurinko saa kyllä paistaa, mutta yöllä on oltava viileää. Jos en saa nukkua kunnolla, tulen hulluksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei lämmin luita riko:
Tätä lämmintä ei kestä kuin muutama viikko! Pitäkää kotona päivällä ikkunat ja ovet kiinni, jotta kuumuus ei pääse sisälle. Yöllä sitten räppänät auki. Löysiä luonnonkuituisia vaatteita ja runsaasti vettä juotavaksi!
Ja kyllä kesäinen luonto on kaunis! Kukat, puut ja vesistöt. Lintujen laulu ja rakastuneet ihmiset. Lapset nauttii vesileikeistä ja polkypyörällä ajosta.

Nyt positiivisuutta kehiin! =)
Muutamassa viikossakin on muutama liikaa. Räppänät on yöllä auki ja aamulla on mukavaa, mukavuus haihtuu puoleenpäivään mennessä. Viileys ei ala illalla, nukkuminen tuskaa. Kesäinen luonto olisi kaunis jos saisi tilkan vettäkin joskus, ruskettunut ruoho ja nuukahtaneet kukkaset eivät kohota tunnelmaa. Lintujen paras laulukausi on keväällä ja rakastuneita täällä ei ole näkynyt. Eikä sitä siirappia vittis katellakaan. Mielummin haaveilen syysmyrskyistä ja kynttilöistä.... Lapset nauttisi vesileikeistä jos vettä olis muuallakin kuin hanassa. Polkupyörää on sotkettu kyllästymiseen asti.

iik
Joo, inhoan helteitä, rakastan syysmyrskyjä ja paukkupakkasia, jopa räntää ja loskaakin enemmän kuin helteitä. Kesällä parikymmenen asteen pilvipouta menettelee, sadekelit on ihania, mutta ei kuuma eikä auringonpaiste. Mä ajattelen positiivisesti: syksyä kohti tässä mennään vauhdilla.

Yhteistyössä