Kuka maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Olen lupautunut kaverilleni i, oltiin reilu kuukausi sitten valitsemassa hääpukua morsiammelle, ja morsian samalla reissulla sitten sanoi että valitaas samalla kaasojen puvut, minä ja hänen siskonsa on siis kaasot. Morsian itse valitsi mallin ja värin, mitat otettiin minusta ja hänen siskonsa kävi myöhemmin antamassa omat mittansa. Nytten kun puvut tuli niin morsian antoi minulle laskun siitä minun kaason puvusta. Pieni yllätys oli tämä kun luulin että morsian sen maksaa, enkä tajunnut sitten pukuostoksilla kysäistä asiasta. Mutta pitääkö teidän mielestä minun maksaa kaason puku, vaikka itse en ikinä maailmassa sellaista mekkoa valitsisi jos rahaa pitää käyttää, väri aivan väärä minulle.

[QUOTE="aloittaja";23724051]no on se melko kallis minun budjetille, 260 euroa. Olin varautunut että meikki, hiukset ja puku maksaisi yhteensä tuota luokkaa..[/QUOTE]

No huh huh. Itse olen todella "ujo" tuollaisista asioista sanomaan, mutta tuo on kyllä jo niin kallis, että jotain sanoisin. Siis keksi vaikka, että sinulla ei ole noin paljon rahaa, että ei voi mitään.

Tosi ikävä tilanne ja erityisesti sen suhteen ettet pidä puvusta, niin sitä ei tule käytettyä myöhemminkään. Näin myös minusta sanoo etiketit, kuten täällä on kirjoitettu, että jos morsian valitsee puvun niin hän sen maksaa.
Mulla on niin pienet rahat käytössä, että juttelisin tosta kaasolle, voisin sanoa jotain tyyliin: hui, että mekko on kallis, olin ajatellut laittaa oman mekkoni ja tämä lasku tuli nyt vähän yllätyksenä. tms. ja katsoa mitä morsian sanoo ja miettisin sitten miten toimia.
Voisin kyllä upottaa herneen nenään...tosiaan toi summa kattais kyllä sitten jo lahjan ja polttarit mun puolestani...

Kyllä morsaimen on syytä maksaa. Kokeile vaan muotoilla asia jotenkin kauniisti... "Olen pahoillani, mutta en ihan kyllä odottanut, että tuon hintainen puku tulee kaason maksettavaksi..." "Olisiko sinulla jotain ehdotusta, että mitä tähän tilanteeseen keksisi, sillä en oikein ole valmis käyttämään noin suurta summaa mekkoon. Minulla, kun ei valitettavasti tule sille enempää käyttöä, kuin tähän yhteen tilaisuuteen." Mikäli itse olisit valmis pulittamaan mekon hinnasta vaikka puolet, niin ehdota vaikka omalta osaltasi sellaista ratkaisua... Itse en kyllä maksaisi yhtään kyseisestä mekosta, mutta jos se sinusta on sopiva summa tuohon tilanteeseen, niin ehdota sitä. :)

Mun mielestä kans morsian maksaa jos hän on valinnut millaisen mekon kaaso laittaa. Itse omissa häissäni en valinnut kaasoille edes mekon väriä koska itse en aikonut niitä maksaa. Saivat laittaa sellaiset mekot kuin halusivat!

Sano vaan reilusti, että et olettanut, että sinä joutuisit maksamaan kyseisen puvun, kun ethän sinä sitä valinnutkaan, että etkös vaan voisi pukea päällesi jotain omaa mekkoasi?

Tietysti myöhäistä nyt mutta eikö olisi järkevää selvittää tälläiset maksukysymykset etukäteen.. eli kun ollaan pukua valitsemassa niin kyllä minua ainakin kiinnostaisi siinä tilanteessa tietää kuka on maksumiehenä!

Tosin on kyllä totta, että tietysti jokainen olettaa, että etiketin mukaan morsian maksaa jos kerran valitsee.. eli kurja tilanne.