?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Hattipattinen:Vanhus itse ja siihen menee suurinpiirtein kaikki, mitä häneltä löytyy. Kun rahat loppuu, viimeiset päivät vietetään terveyskeskuksen vuoteessa kuolintoreissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:Isä maksaa vieläkin äitin vuodeosaston laskuja vaikka äiti nukkui pois kesäkuun alussa...
Itehän ne on maksettava eikä ole halpaa lystiä :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:Isä maksaa vieläkin äitin vuodeosaston laskuja vaikka äiti nukkui pois kesäkuun alussa...
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:Isä maksaa vieläkin äitin vuodeosaston laskuja vaikka äiti nukkui pois kesäkuun alussa...
Eikös ne mene kuolinpesälle? Eli ei isäsi tarvitsisi niitä omasta pussista maksaa vaan kuolinpesästä ja sit jos ei riitä, ne jää maksamatta. Kun eihän kuolleelta voi laskuja periä.
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:Isä maksaa vieläkin äitin vuodeosaston laskuja vaikka äiti nukkui pois kesäkuun alussa...
Eikös ne mene kuolinpesälle? Eli ei isäsi tarvitsisi niitä omasta pussista maksaa vaan kuolinpesästä ja sit jos ei riitä, ne jää maksamatta. Kun eihän kuolleelta voi laskuja periä.
Menisikö sitten esim. yhteinen asunto myyntiin että saataisiin kuolleen osuus siitä? Siis niihin laskuihin.
Alkuperäinen kirjoittaja jotain tännepäin:Alkuperäinen kirjoittaja Hattipattinen:Vanhus itse ja siihen menee suurinpiirtein kaikki, mitä häneltä löytyy. Kun rahat loppuu, viimeiset päivät vietetään terveyskeskuksen vuoteessa kuolintoreissa.
Ei pidä paikkansa. Maksaa sen, mitä on varaa ja käteen tulee jäädä 100 ? kuussa. Kelasta tuet jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Alkuperäinen kirjoittaja jotain tännepäin:Alkuperäinen kirjoittaja Hattipattinen:Vanhus itse ja siihen menee suurinpiirtein kaikki, mitä häneltä löytyy. Kun rahat loppuu, viimeiset päivät vietetään terveyskeskuksen vuoteessa kuolintoreissa.
Ei pidä paikkansa. Maksaa sen, mitä on varaa ja käteen tulee jäädä 100 ? kuussa. Kelasta tuet jne.
Ja sossusta jos loppuu kesken.
Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:Mä olen lahjoittanut palvelutaloihin suoraan vanhuksille kaikenlaista, esim. huonekaluja ja vaatteita ja olemme käyneet lasten kanssa piristämässä vanhusten eloa ja oloa. Suosittelen muillekin! Dementoitunut vanhus ei kenties ole säkenöivää juttuseuraa, mutta siitä saa kumpikin osapuoli hyvän mielen kuitenkin.
Kaiholla muistelin viikonloppuna lapsuuteni reissuja kunnan vanhainkodissa, jossa äitini oli pitkään töissä. Vanhukset pääsivät ulos paljon enemmän kuin nykyään ja hoitajilla riitti energiaa jopa ekstratoimintaan, olen itsekin ollut puuhaamassa mm. myyjäisiä vanhainkodissa ja kyyditimme vanhuksia kesäisin perheemme avoautoilla nauttimaan ilmavirrasta hiuksissa jne.
Karua on meininki. Vanhuksella nykyään usein joku perheenjäsenistä "holhoojana" ja rahahanat kiinni kokonaan. Eikö vanhukselle voi sitä konjamiinipulloa suoda, karkkipussia silloin tällöin, jalkahoitoa tai esim. niitä lääkkeitä, jotka eivät paranna sairautta mutta lopettavat käsien vapinan, jotta voisi vaikka kyetä kääntelemään lehtiä lukiessa? Perhe vaan odottaa vanhuksen kuolemaa ja pääsemistä kiinni tämän varoihin.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Appiukko maksaa melkein koko eläkkeensä ja kunta maksaa n. 3000 euroa kk hoidosta, joka on ihan perseestä. Firma tekee isot voitot, kun kaikessa mm. hoitajista säästetään.
Ja muuta paikkaa ei ole tarjolla.