Kuka maksaa palautuskulut Meandin verkkokaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Siis eikös sääntö ole että kauppias maksaa, mutta Meandin sivuilla ei puhuta mistään asiakaspalautuksesta, vaan suositellaan peräti kirjattuna lähettemistä. Mahtaa tulla kalliiksi!
Onko kokemuksia kellään?

tällaiset ohjeet antavat, mut asiakaspalautuksesta ei puhuta mitään http://shop.meandi.se/fi/sivut/byten-och-returer.aspx
Hiukka epäilyttää tilata jos ei koko olekaan hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Siis toi osoite, mikä siinä on laitettu, on se asiakaspalautuksen osoite kyllä. Ihan samalla lailla kun kotimyynnin osalta.

Okei, hyvä jos on sulla tieto. Oon vaan luullut että siihen pitää merkitä se asiakaspalautus-sana.
Mut onnistuukohan kirjaaminenkin asiakaspalautuksena...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis toi osoite, mikä siinä on laitettu, on se asiakaspalautuksen osoite kyllä. Ihan samalla lailla kun kotimyynnin osalta.

Okei, hyvä jos on sulla tieto. Oon vaan luullut että siihen pitää merkitä se asiakaspalautus-sana.

Ehdottomasti pitää kirjoittaa sana asiakaspalautus. Kirjaaminen menee kyllä omaan piikkiin.

Soitapa kuule kuntasi kuluttaja-asiamiehelle ja kysy, saatko laskuttaa kirjauskulut firmalta, kun ne kerran ohjeistaa siten palauttamaan tuotteet. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ehdottomasti pitää kirjoittaa sana asiakaspalautus. Kirjaaminen menee kyllä omaan piikkiin.

Soitapa kuule kuntasi kuluttaja-asiamiehelle ja kysy, saatko laskuttaa kirjauskulut firmalta, kun ne kerran ohjeistaa siten palauttamaan tuotteet. ;)

No ei ne varsinaisesti ohjeista, mutta sanovat että paketin katoaminen on lähettäjän vastuulla ja että siksi kannattaa kirjata. Mut eikös ole väärin panna katoamista lähettäjän piikkiin.

Mä just mietin tota katoamisasiaa... Siis tosta asiakaspalautuksestahan saa kyllä kuitin, jollon se on todiste siitä, että on jätetty postin kuljetettavaks. Eli katoamistapauksessa siitä voi hakea korvausta postilta. Mutta kuka sitä korvausta sit hakee Meandi vai asiakas...? Jos siis asiakas ei vaiks vielä oo maksanu tuotetta. Ensmäistä kertaa kyllä tulee vastaan tollanen jonku firman kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ei ne varsinaisesti ohjeista, mutta sanovat että paketin katoaminen on lähettäjän vastuulla ja että siksi kannattaa kirjata. Mut eikös ole väärin panna katoamista lähettäjän piikkiin.

Mitä se kirjaaminen siihen vastuuseen vaikuttaisi? Olen aina saanut pyytäessäni sellaisen kuitin postista, jossa näkyy lähettäjä ja saaja sekä paketin paino.

tietty olis hyvä jos tulis sopiva heti ekalla tilauksella, eikä tarttis palauttaa. en vaan yhtään tunne meandin kokoja. yleensä käytän M, joskus S. mikähän kantsis ottaa meandista?

Mun mielestä ne aikuisten koot vastaa kyl ihan hyvin muita vaatteita kun taas lasten on ehkä hiukan isompia.
Mä ostan aina sen XS koon ja se on noissa kuten muissakin se passeli. Tietysti: vähän riippuu vaatteen mallista. Yks tunika mm. oli sellanen, että siinä monille M-kokoa käyttäville riitti se S:kin ja mun oma XS oli ihan väljä.
Mitä vaatetta sä sieltä kattelet?

Yhteistyössä