Kuka maksaa luottamusmieskoulutuksen?

Olen pienessä yhdistyksessä töissä ja minut valittiin just luottamusmieheksi. Olen itse ihan pihalla näistä jutuista vielä, ei mitään hajua mikä on yleinen käytäntö. Vilkaisin vaan liiton luottamusmieskoulutushintoja ja aika suolaiselta näyttää! Pitääkö työnantajan ne maksaa vai minun vai jätänkö käymättä kokonaan? Haluan kyllä todellakin koulutukseen, mutta nuo hinnat on kuitenkin yli puolet palkasta... Soitan tottakai liittoon ensi viikolla, mutta jospa joku tietäis jotain niin ei tarttis niin kovin pähkäillä koko viikonloppua.
 
"Aha"
[QUOTE="Tia";28096228]Mulla taas liitto johon kuulun tarjoaa kurssit ilmaiseksi.
Mun mielestä työnantaja maksaa ulkopuolisten järjestämät koulutukset.[/QUOTE]
Sun mielestä voi olla niin, mutta reaalimaailmassa ei.
 
vasen
Liitto maksaa työnantajalle ja työnantaja maksaa työntekijälle norm.palkan.Onneksi Kokoomus/Kataistroofi ei vielä ole kaikkea pilannut,mutta jos nykyinen meno jatkuu niin luottamusmiehet on kohta historiaa.
 
Näin se menee
Yksinkertaista!Jos minä olisin työnantaja en todellakaan maksaisi yhtään mitään jos työntekijä lähtisi johonkin liiton koulutukseen.Toki minun olisi pakko päästää sinne koulutukseen mutta,rahat saisin liitolta.
 
Luottamusmies
Työnantaja antaa palkallista vapaata ja maksaa ateriakustannukset. Luottamusmiehellä on oikeus 30 koulutuspäivään per vuosi. Työnantaja voi kieltää perustellulla syyllä osallistumisen johonkin koulutukseen mutta ei kahteen peräkkäin.
 

Yhteistyössä