Kuka maksaa/korvaa??

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Päiväkodin parkkipaikalla reunapaikan vierestä kaadettiin joku aika sitten risukkoa ja pieniä puita. Tänään aamulla ajoin reunapaikalle kun muut oli täys. Autoni taakse oli poikittain joku sit jättäny sillä välin auton ku olin pojua viemässä ja jouduin peruuttelemaan siitä vähän kerrallaan, et mahduin. Auton keula meni hieman ruohikon puolelta ja siellä olikin jäljellä semmoisia n. 20-30cm pitkiä ja 5cm halk. olevia "kantoja" eli niiden pienten puiden loppupätkiä ja keulahan tietty otti niihin kiinni ja työpaikan pihassa kun katsoin, ni puskurista oli vääntyny alhaalta semmonen liuska. Kun mies tuossa äsken sitä tarkemmin katsoi, ni huomas, et se liuska oli osittain repeytyny irti puskurista ja puskuri oli myös haljennut vähän matkaa.

Hiekkaparkkipaikan ihan reunasta noita risukkoja kaadettiin juuri sen takia, kun siinä ei ikinä autot mahtuneet kääntymään. Ja oman auton renkaat kulki hiekan puolella, vaan keulan kulma meni hiekan reunan yli ja ne kannot oli siinä rajalla juuri hiekka-alueen ulkopuolella.

Tarhaan jo asiasta ilmoitin, ni lupasivat ilmoittaa huoltomiehille, että ne kannotkin on saatava siitä pois. Varsinkin kun ne on noin pitkiä. Tuota puskuria ei varmaan tulla korjauttamaan tai uusimaan, mutta mietin vain korvausasiaa siksi, kun tarhassa pähkäilivät, et tarha varmaan korvaa...

ai jaa.. eli kun mä käänsin vähä liian läheltä betoniporsasta, niin se olikin sen leipomon vika minkä pihasta lähdin! :o prkl, korvauksia hakemaan ja heti.. *viuh...*

Jos ne noin korkeita oli niin miksi ihmeessä sä sen keulan sinne väänsit.

Itsehän tuon joutuu korvaamaan,niinku senki et jos kaupan pihassa törkkäsee betonipossuihin keulaa.

Alkuperäinen kirjoittaja itse:/:
Jos ne noin korkeita oli niin miksi ihmeessä sä sen keulan sinne väänsit.

Itsehän tuon joutuu korvaamaan,niinku senki et jos kaupan pihassa törkkäsee betonipossuihin keulaa.

Ekaa kertaa ajoin tänään risukkojen kaadon jälkeen tuohon reunapaikalle enkä ollut huomannut, että sinne oli jätetty tuollaisia kantoja. Aamulla kun on pimeää kun pojun vien tarhaan ja iltapäivällä on myös pimeää kun haen, eikä parkkipaikalla ole siellä reunassa ollenkaan valaistusta, niin en tiennyt edes koko kantojen olemassaolosta. Ja siitä paikalta ei tosiaan muutoin olisi pois päässyt. Betoniporsaat sentään näkee kun on keltaisia ja isoja...

Tarhasta miulle sanottiin, et kannattaa ehdottomasti soittaa päivähoitotoimistoon ihan vain ilmoittaakseni asiasta, jotta ne kannot saataisiin pois sieltä maasta, ettei muut riko autojaan niihin. Soitin ja toimiston johtaja oli sitä mieltä, että minun pitää vaatia korvausta kaupungilta, koska ne ryteiköt piti olla siellä ihan maan tasalle katkottuina.

Yhteistyössä