Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
En mä kyllä ollut huostaanotettuna,siinä tapauksessahan kaikki mun asiat ois mennyt lastensuojelun kautta niin kauan kun olisin ollut täysikäinen.Ja kyllä siinä piti olla painavat perustelut että miksi iskä luopuisi mun huoltajuudesta.Että ihan helpolla sitä ei todellakaan pysty tekemään.Mun muistaakseni (tästä on aikaa jo tosiaan tuo 16v.) niin oli että asun omassa taloudessa ja asioiden hoitaminen on paljon helpompaa kun saan itse ne hoitaa.Sekä tietysti se että mulla oli oma lapsi.Ja tosiaan se että pystyin itse niitä soskun asioita hoitamaan eikä iskän tarvinnut meidän elämistä kustantaa helpotti huomattavasti.Samoin pankissa asiointi oli helpompaa.Ei tarvinnut aina iskälle soittaa että lähdes mun kanssa pankkiin.
Että ihan sellainen vaikean teinin takia ei pysty huoltajuudesta irtisanoutumaan.
Lapsi voi olla kyllä se keskeisin syy tuohon. Eli katsotaan, että kun kerran on jo toisen huoltaja, ei enää tarvitse itselleen huoltajaa. Mä joskus likan ollessa nuori mietin, että jos hän saisi alaikäisenä lapsen, niin kuka loppujen lopuksi saisi päättää sen lapsen asioista: tyttö, joka olisi ollut hänen äitinsä ja ilmeisesti huoltajansa, vai minä, joka taas sain huoltajuuteni puitteissa päättää tyttärfeni asioista ja tyttäreni tekemistä päätöksistä. Ei mulle kyllä koskaan se asia valjennut =)