Kuka luomuna synnyttänyt ei ole kirkunut synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dfdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luomuna, yllättäen ja nopeasti. En ehtinyt saada mitää kipulääkettä, supistukset alkoivat yhtäkkiä tosi rajuina. Itselläni on sellanen muistikuva, et olisin kirkunu ja lujaa, mut mies väittää etten mä nii lujaa kirkunu vähä vaan :) Ja miestä en päästäny lähelle, tiuskaisin vaan et älä koske ku toinen kysy et haluanko pitää kädestä kiinni! :D Esikoisen synnytys, jossa sain puudutuksen meni niin hyvin ja kivuttomasti kun vaan voi, siinä en päästäny ääntäkään.

tuli kaikkee epämäärästä, mutta kiljunu en enkä huutanu. lähinnä jupisin.
ponnistusvaiheessa en mölynny, paitsi ku toinen kätilö alkko vinkuu ettei tuu ikinä valmista jos en ponnista kovaa, tokasin että en jumalauta ponnista kun ilmanki tulee. (ponnistusaika 11min, jonka jälkeen oma kätilö pahoitteli ettei ehtinyt puuduttaa välilihaa tai tehdä epparia kun ei hoksannu että ekassa oli leikattu) tokasta önisin epämääräisesti ponnistusvaiheessa, avautumisvaiheessa ärisin kunnes sain perspuudutuksen :xmas:

Mä kyllä ehdin kuopuksesta saada jotain suun kautta annettavaa lääkettä, ei se mitään auttanut. ja epiduraalin letkut sain, en lääkettä. Ja karjuin kun ponnistin, en mä sille mitään voinut..se vaan tuli. Ponnistusten välissä pyytelin kätilöiltä anteeksi huutamista :D

Mä huusin ekassa, mutta sitten kätilö toppuutteli, että voivoi ei huuto auta, vauvan pitää syntyä...Teki mieli lyödä sitä vaikka totta puhui :D Ponnistusvaihe kestikin sen 1h40min sitten.. Ja kai se luomusta menee vaikka ilokaasua synnytyksen aikana sainkin, itse ponnistuvaiheessa sitä ei saanut ottaa..

Toisessa sain kanssa ilokaasua. Suihkussa alkoi jo ponnistuttamaan, sängylle kuitenkin ehdin. Ponnistusvaiheessa sain kyllä tällä kertaa ilokaasua, ja oli muuten apua!!Minkähän takia sitä ei viimeksi saanut..?Ja ilokaasun kanssa en sitten huutanut, äkisin vaan :D Ja vauva oli ulkona 7minuutissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä huusin ekassa, mutta sitten kätilö toppuutteli, että voivoi ei huuto auta, vauvan pitää syntyä...Teki mieli lyödä sitä vaikka totta puhui :D Ponnistusvaihe kestikin sen 1h40min sitten.. Ja kai se luomusta menee vaikka ilokaasua synnytyksen aikana sainkin, itse ponnistuvaiheessa sitä ei saanut ottaa..

Toisessa sain kanssa ilokaasua. Suihkussa alkoi jo ponnistuttamaan, sängylle kuitenkin ehdin. Ponnistusvaiheessa sain kyllä tällä kertaa ilokaasua, ja oli muuten apua!!Minkähän takia sitä ei viimeksi saanut..?Ja ilokaasun kanssa en sitten huutanut, äkisin vaan :D Ja vauva oli ulkona 7minuutissa :)

Mä ymmärrän jos kätilö sanoo, ettei huuto auta vaan pitää synnyttää, jos tosiaan ei muuta tee kuin huuda avuttomana. Mutta minä synnytin ja karjuin, ja siihen ei ollut kenelläkään nokan koputtamista. huudan kun huvittaa :) Ponnistusvaihe kesti minuutin ja huuto tuli supistusten aikana, ei ponnistaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä ymmärrän jos kätilö sanoo, ettei huuto auta vaan pitää synnyttää, jos tosiaan ei muuta tee kuin huuda avuttomana. Mutta minä synnytin ja karjuin, ja siihen ei ollut kenelläkään nokan koputtamista. huudan kun huvittaa :) Ponnistusvaihe kesti minuutin ja huuto tuli supistusten aikana, ei ponnistaessa.

Ja tärkein unohtui, se huuto kyllä vei sitä kipua pois, samoin kuin se että puristi nyrkit yhteen tai puristi jotain tankoa tai vastaavaa. raivolla kokeilin kyllä olla rentoutuneenakin mutta siinä keskittyi liikaa siihen kivun kokemiseen ja se oli aivan kamalaa. Mun on ainakin pakko tehdä jotain kun sattuu, joku huutaa, puristaa tai ponnistaa. povvistusvaiheessa keskityin ponnistamaan, se riittä, muussavaiheessa ei voinut työntää, joten oli pakko sada jotain tehtävää joko käsillä tai suulla:D

Ja tärkein unohtui, se huuto kyllä vei sitä kipua pois, samoin kuin se että puristi nyrkit yhteen tai puristi jotain tankoa tai vastaavaa. raivolla kokeilin kyllä olla rentoutuneenakin mutta siinä keskittyi liikaa siihen kivun kokemiseen ja se oli aivan kamalaa. Mun on ainakin pakko tehdä jotain kun sattuu, joku huutaa, puristaa tai ponnistaa. povvistusvaiheessa keskityin ponnistamaan, se riittä, muussavaiheessa ei voinut työntää, joten oli pakko sada jotain tehtävää joko käsillä tai suulla:D

Niin ja sori kirjoitusvirheet, kiire :D

Yhteistyössä