Kuka lähtee mukaan? 30 päivän kotitreenihaaste!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuka uskaltaa kaveriksi??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuka uskaltaa kaveriksi??

Vieras
Aloitetaan sunnuntaina 16.2.2014 ja 16.3.2014 ollaan huomattavasti timmimmässä kunnossa kuin nyt. Muuta ei tarvitse kuin nettiyhteyden ja käsipainot.

Yhdistetään 30 minuutin HIIT intervallitreeni, lankku- ja kyykkyhaaste. Kaikki tämä kotona ja ei vielä paljoa aikaa päivästä.

HIIT treeninä on Jillian Michaelsin 30 Day Shred: Level 1, Level 2 ja Level 3. Treeni kestää 30 minuuttia ja on oikeasti tehokas (googlettakaa niin löydätte kuvia ja tuloksia)! Jokaista leveliä tehdään 10 päivää joka päivä ennen seuraavaan leveliin siirtymistä eli yhteensä 30 päivää. Treeni on tietysti englannin kielinen, mutta sitä ei tarvitse pelätä.. treeni on niin simppeli, ettei englannin kieltä tarvitse ymmärtää saadakseen hien pintaan ja lihakset kipeiksi. :D

Jillian Michaels 30 Day Shred: Level 1 - YouTube (Tässä linkki level 1 treeniin).

Ettei kotitreenihaaste olisi liian helppo niin HIITin lisäksi lankut ja kyykyt. Ne voi suorittaa heti tuon JM:n treenin perään tai jossain muussa vaiheessa päivää.

squat%20challenge.jpg

lankkuhaaste.jpg

Avataan oma ketju vaikka tuonne plussalaisten liikunta osioon täällä kaksplussan keskustelupalstalla. Pituus, paino ja parit mitat mittanauhalla (tai kuvankin voi ottaa kropasta). Katsotaan miten kehitytään kuukaudessa.

Kuka lähtee mukaan?? Minä en ole mikään hikipinko treenari vaan mitat ovat 173 cm ja 70 kg. Joulukuussa tein tuota JM:n treeniä aina level 2 loppuun saakka, mutta sitten iski kauhea parin viikon flunssa ja jouduin keskeyttämään. Tuolloin joulukuun alussa painoin 75 kg. Sen jälkeen olen kerännyt motivaatiota aloittaa uudelleen ja jospa se olisi kivempaa kun on muitakin kärsimässä mukana? :D

Minulla on 3-vuotias ja 1-vuotias kotona ja kuntosalille aivan liian pitkä matka. Tuo 30 minuuttia on vielä helppo irroittaa treenaamiseen.

Jos saadaan yksi porukka starttaamaan nyt niin seuraava sitten kymppiviikolla? Itse muuten tajusin, että olen reissussa lasten kanssa sillä kymppiviikolla ja vain erittäin pätkivä nettiyhteys käytössä.. mutta jospa nuo saisi sumplittua jotenkin...

Jos ei nyt ole kukaan lähdössä (olisi kiva saada vaikka viisi mukaan)... niin haluaako joku aloittaa viikolta kymmenen?? Jos saadaan sinne vaikka viisi osallistujaa.. eli kolme lisää niin aloitetaan sitten vko 10 (ei minulla nyt niin hätä ole :D ). Minä teen itselleni tunnukset tänne ja laitan DieAndLetLive sinulle yksäriä :)

Oi, tää ois kivaa. Veikkaan kuitenkin et omat lihakset (rapakunto) menee ihan tilttiin jo ekan päivän jälkeen ja sit ei tuu enää päivästä 2 mitään :laugh:
Pitää ehkä tänään testata miten käy :)

Ap tässä.. muistelin, että minulla on joskus ollut jotkin tunnukset tänne ja kokeilin sähköpostin avulla löytyykö ja löytyihän ne. En nyt tiedä olenko niin Black Milk enää, mutta olkoon nyt toistaiseksi. OT: Onnistuuko muuten jostain omista asetuksista käyttäjätunnuksen muutos vai pitääkö luoda uusi?

Minä kun tein joulukuussa tuota JM:n treeni videota niin olin oikeasti ihan rapakunnossa! Edellinen fyysinen ponnistus kerta oli 2013 tammikuussa synnytyssalissa. :laugh: Eli aloitus oli aivan kauheaa ja kahtena ekana päivänä en tuntenut omia jalkojani ennen kuin niihin alkoi koskemaan. MUTTA jo viikon kuluttua huomasin pysyväni mukavasti liikkeissä mukana ja jaksoin sen 30 minuuttia ilman pysähtymistä hengittämään :D JM:lla on videolla on kaksi apuria, joista toinen tekee liikkeet rankimman mukaan ja toinen kevennettynä.. eli itse voi valita miten liikkeet tekee.

Itse tein silloin ekana päivänä rankimmalla liikkeillä "eihän tämä tunnu missään".. seuraavina päivinä kevennettynä :xmas: ja viikon päästä taas rankimmalla tavalla.

Tammikuun alusta en ole käynyt kuin pelaamassa kerran viikossa sählyä tunnin verran, joten kunto ei ole hurjan suuri ja se on varmaa, että kipeää tulee tekemään.

Teillä ei siis ole mitään syytä kieltäytyä vedoten huonoon kuntoon. Rapakunnossa ollaan täälläkin!! Aloitetaan viikolla 10 maanantaina 3.3 ja lopetetaan 1. huhtikuuta.
https://www.google.fi/search?q=jill...q4CQCQ&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=955
Tuossa linkki googlen kuviin mitä on tuolla JM:n treenillä saavutettu.. aika motivoivia ;)

Loin tuonne liikunta osioon jo valmiiksi keskustelun: http://kaksplus.fi/keskustelu/terveys/liikunta/2332567-kotitreenihaaste-alkaa-viikolla-10-a/ Eikun ilmoittautumaan! :D

Viimeksi muokattu:
Hyvä idea, mäkin olisin mukana, mut en jaksa lähteä luomaan mustaa nickiä itselleni.. Ehkä vedän sit varjotreenit harmaana :). Kiitos jokatapauksessa ideasta, sunnuntaina alotan :).

Olisin tulossa mukaan,mietityttää tuo video, se vaikuttaa aika löysältä. Mutta yhdistettynä Hidden Strength fitnessiin ja lankkuun vois olla tehokasta. Liikun kyllä muutenkin, että olisihan siinä tekemistä=)

Olisin tulossa mukaan,mietityttää tuo video, se vaikuttaa aika löysältä. Mutta yhdistettynä Hidden Strength fitnessiin ja lankkuun vois olla tehokasta. Liikun kyllä muutenkin, että olisihan siinä tekemistä=)

Kokeilet pari päivää tuota level 1 ja jos tuntuu liian löysältä niin siirtyy level 2:n suorittamiseen. Vaikka itsellä joulukuussa oli ihan rapakunto ja alku oli ihan kauhea niin kaipasin siihen lisäksi vielä jotain tuollaista lankkua/kyykkyä..
Ja omaa kroppaahan liikkumisessa täytyy kuunnella. Lankku varmaan onnistuu aina sinne 5 minuuttiin saakka, mutta en tiedä miten minun vasen polvi kestää 250 kpl kyykkyjä.. sen näkee sitten aikanaan. Eikä tuo haaste sulje pois, että liikkuu myös muilla tavoilla ja jättää jonkin JM:n treenin välistä.. pääasia, että liikkuu ja kunto kohoaa.

Minä teen tuon haasteen mukaisesti kuukauden ellei nyt noroa tai kauheata flunssaa iske :D Minun on helpompi tässä nykyisessä arjessa toteuttaa tuo haaste. Pitää muuten ottaa kuva kropasta ennen ja jälkeen.. näkee ainakin siitä tapahtuuko mitään kuukaudessa noilla treeneillä (jos siitä innostuu joku starttaamaan samanlaisen sitten huhtikuulle).

Upp. Minä nyt toooodella rapakuntoinen ylipainoinen entinen (todella entinen) harrasteliikkuja ihmettelen tuota 30 päivän putkeen treenaamista. Eikö välissä pitäisi olla lepopäiviä? Innostuin tästä haasteesta ja ajattelin harmaana varjoilla mukana. Itse asiassa aloitin heti treenin ja nyt on kolmas päivä takana. Olen tehnyt ainoastaan tuon level1 videon ilman lankkuja ja kyykkyjä. Tajuan nyt miten rapakunnossa olen. Ensin katsoin pelkästään videon ja kuvittelin sen olevan suht helppoa. Auts. Nyt reidet ja pohkeet kramppaa, kävely on jäykkää...

Mietin vaan noita lepopäiviä? Eikö niitä oikeasti tartte olla, että kunto/lihakset kehittyy paremmin? Auttakaa tyhmää? Vai yritänkö tässä vaan itseäni huijata lepäämään välillä...

Yhteistyössä