Kuka lääkäri määrää Lugesteronia viikolle 11 asti?

Ollaan aloittamassa IVF:ää ja kuulin, että lääkärini määrää Lugesteronia usein vain viikolle 4 asti. Vähän hirvittää, että kariutuuko koko homma siihen. Ketkä lääkärit pääkaupunkiseudulla määräävät pidempään? Kiitos tiedoista.
 
Tuosta lugesteronista on tosiaan ilmeisesti kahta kuppikuntaa.

Oma kokemukseni on, että siinä ainoassa tuoresiirrosta alkaneessa raskaudessa luget loppuivat testipäivänä ja hyvin jatkui raskaus loppuun asti. Kaksi kertaa olen tullut raskaaksi lääkkeellisessä pas-siirrossa, jossa lugeja jatketaan viikolle 11, ja molemmat ovat menneet kesken. Mutta eipä kai siitä haittaakaan ole, jos haluaa pitempään käyttää.

Peukkuja tulevaan hoitoon!
 
Mulle tehtiin eka IVF neljä vuotta sitten ja silloin tuoresiirrossa Lugeja jatkettiin positiivisen testin jälkeen, en tiedä kuinka kauan kun en ole tuoresiirosta silloin plussannut. Nyt tänä vuonna tehtiin toka IVF ja nyt ohjeena oli lopettaa luget testipäivänä joka tapauksessa. Lääkkeellisessä PAS:ssa ohje on ollut koko ajan sama: Luget jatkuu rv 12 saakka, mulla lopetettiin muistaakseni rv 10 koska pahoinvointi oli niin paha. Eli lääkeellisessä PAS:ssa ei ole omaa keltarauhasta ja siksi Lugeja käytetään pidempään. Tuoresiirrossa ja ei-lääkkeellisessä siirrossa oma keltarauhanen tuottaa keltarauhashormonin. Tämä siis minun kokemukseni.
 
"Tuoresiirrossa ja ei-lääkkeellisessä siirrossa oma keltarauhanen tuottaa keltarauhashormonin. Tämä siis minun kokemukseni."
Käsitinköhän jotain väärin. IVF:ssähän keltarauhasta ei muodostu, kun alkiot kerätään punktiossa eivätkä ne irtoile omia aikojaan?
 

Yhteistyössä