kuka kertois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hello

Vieras
Oon viemäs tytön yksityiseen perhepäivähoitoon, ja se hoitaja sanoi et sil on oikeus periä lisämaksua hoidosta, ja varmaan periikin, koska lapseni saattaa välillä olla viikonkin kuukaudessa kerrallaan pois hoidosta.
Niin onko teiltä keltään peritty lisämaksua, ja paljonko?? Mikä ois kohtuullista teidän mielestä? Ymmärrän toki et jos se perii enemmän, kun sillehän se on miinusta jos noinkin paljon on lapsi pois hoidosta. Tietääkseni yksityinen hoitaja ei saa siltä ajalta palkkaa eikä kai lomakorvauksiakaan...

Kiitos jos joku kertois!!

en kyllä tiedä tuosta yksityisten hommasta mitään...mutta jos heillä on oikeus periä jotain lisämaksua niin ei hän lapsia kannattais viedä yksityisille ollenkaan vaan kunnalliseen. Kunnallisessahan puolestaan saa alennusta..tai siis no, pitää olla tiedossa että noin miten monta päivää tarvitsee hoitoa ja hoitomaksu sen mukaan sit.

olen yksityinen pph ja voin auttaa sua! on oikeus periä, mutta summasta pitää neuvotella vanhempien kaa. itse en sitä käyttänyt, mutta ei kyllä olleetkaan noin paljon poissa. mehän ei saada loma-ajoilta palkkaa ellei erikseen sovita, ja yksityiset ovat halvempia kuin kunnalliset, koksa kela tukee sitä paljon, et jos on kaikki hakemukset kunnossa ja tuet haettuina niin vanhempien osuus maksuista on n.100-200e riippuen hoitajasta ja kunnasta, eli saako kuntalisää.
=)

Yhteistyössä