Kuka käyttää piilareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Itsellä ollut 20v lasit jo ja nyt harkitsen kokeilevani piilareita.
Millaisia niitä on, mitkä parhaat, onko helppo käyttää ja ovatko sopineet silmillesi hyvin?
Itse kokeilin 10v sitten ja ne jotenkin hinkkasi silmiä. Tuntui pahalta silmissä ja aloin kuvittelee, ettei ne sovi minulle laisinkaan. Jätin sitten käyttämättä. Olisi vain niin helppoa ostaa aurinkolasit yms. kun niitä käyttäisi. Eikö ne kuitenkin näe silmistä, kun käy optikolla, että sopii piilarit mulle ja tämä "kuvitelma" rauhoittaisi mieltäni. Kun ajattelin siis viimeksi, että silmissä joku hinkkaa niitä ja ne ei ole vain huomannut mun silmissä mitään ns. vikaa :D

Paljon piilarit maksaa?

Mulla lasit ollu 15v, ovat aika "heikot", en tarvitse koko ajan. Tilasin kaverin yllyttämänä netistä piilarit. Vasta 3 kertaa olen käyttäny. Onhan se näin alkuun hankalaa se laittaminen. Tuntuvat käytössä hiukan. 6 tuntia kauempaa en ole pitänyt, alkaa kuivua. Tupakansavu ja ilmastointi pahentaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla lasit ollu 15v, ovat aika "heikot", en tarvitse koko ajan. Tilasin kaverin yllyttämänä netistä piilarit. Vasta 3 kertaa olen käyttäny. Onhan se näin alkuun hankalaa se laittaminen. Tuntuvat käytössä hiukan. 6 tuntia kauempaa en ole pitänyt, alkaa kuivua. Tupakansavu ja ilmastointi pahentaa.

http://www.lenson.com/fi/about_lenson.php
Tuolta siis.

Minä käytän töissä piilareita. Ne on ihan kertakäyttöisiä ja ne on olleet mielestäni kaikista paras ratkaisu.
Silmälasien kanssa on jotenkin hankalaa työskennellä, kun asentoa pitää jatkuvasti korjailla ja linssit huurtuu niin herkästi.
Äkkiä niitä oppii käyttämään ja kokeilemalla vaan löytää parhaimmat linssit.

ne ovat kehittyneet ihan valtavasti, on paljon kosteampia malleja kuin ennen. Itse en enää käytä kun kävin silmäleikkauksessa, mutta suht äskettäin ostin Intsrusta tositosi kosteita uutuuslinssejä ja ne olivat silmissä mukavat. Käy optikolla kokeilemassa.

Kertakäyttöiset on ohuita ja siksi tuntuvat mukavammalta silmissä kuin kuukausilinssit. Myös eri merkeissä on eroa. Kaikkein halvimmat ei yllättäin ole niitä parhaita.

Linssien kaarevuuksissa on myös eroja, joten käyti optikolla kannattaa. Netistä saa tilattua siten halvalla, kun tietää mitä tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö kuitenkin pitäisi käydä tarkistaa silmät optikolla ensin? Siksi kysyin hintaa, kun juuri tuon optikolla käynnin ja ensimmäiset piilarit olisi kyseessä.

Ilman muuta täytyy optikolla käydä.Mä en tod.tilais netistä!!

Eikö kuitenkin pitäisi käydä tarkistaa silmät optikolla ensin? Siksi kysyin hintaa, kun juuri tuon optikolla käynnin ja ensimmäiset piilarit olisi kyseessä.

Mulle on eka optikkokäynti ollut ilmainen, samoin ekat kokeilulinssit olivat muistaakseni tavallista edullisemmat.
Kannattaa käydä optikolla, niin se opastaa mm. oikeanlaisen hygienian ja linssien laiton+poiston.

Eli varmasti 10v nämä ovat muuttuneet varmaankin.
Lisäksi minulla oli kokeilussa ilmaiseksi kertakäyttöpiilarit ja varmaan olisi pitänyt kokeilla erilaisia( ja maksaa paremmista silloin ). 10v sitten oli tarjous, että saa kuukauden piilarit ilmaiseksi ja niitä ei edes saanut täysin omilla vahvuuksilla. Siksikin nämä oli varmaan hiukan epämukavat. Sain piilarit, jotka oli lähellä omaa lasien vahvuuksia.

Eli varmasti 10v nämä ovat muuttuneet varmaankin.
Lisäksi minulla oli kokeilussa ilmaiseksi kertakäyttöpiilarit ja varmaan olisi pitänyt kokeilla erilaisia( ja maksaa paremmista silloin ). 10v sitten oli tarjous, että saa kuukauden piilarit ilmaiseksi ja niitä ei edes saanut täysin omilla vahvuuksilla. Siksikin nämä oli varmaan hiukan epämukavat. Sain piilarit, jotka oli lähellä omaa lasien vahvuuksia.

Mulla ainakin piilariresepti oli pykälää vähemmän kuin varsinaiset silmälasit.

Ilman muuta ensin optikolle. Hän tarkistaa, millainen kaarevuus juuri sun käyttämissä piilareissa pitäisi olla ja samalla tarkistaa näön. Ja sitten sovitellaan niitä yhdessä optikon kanssa, hän kyllä huomaa heti, jos se ei istu sun silmään.

Mä olen käyttänyt piilareita joka päivä nyt viimeiset kolme vuotta. Ja tykkään kyllä :) . Mullakin tuppaa silmät kuivumaan illan mittaan, mutta sitten ne onkin jo aika ottaa pois. Jos olisi tarvis pitää kauemmin, niin huuhtasen ne jossain vaiheessa siinä nesteessä, niin kosteutta taas piisaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Niin ja se hintahan määräytyy voimakkuuksien mukaan.

Onko näin? Ennen ei ainakaan ollut.

Eikä ole.
Itselläni oli eroa silmissä -1,5 verran ja ihan saman hintaiset oli linssit.

Näin mä kyllä ymmärsin ku viimeksi optikolla kävin.
Jos olisin hajataiton vai mikä lie olikaan,ni ottanu piilareihin,ei siis ollu pakko,ni olisi maksanu jonkin verran enemmän.Vai onko sit noi erikoisuudet jotka tuo lisähintaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Niin ja se hintahan määräytyy voimakkuuksien mukaan.

Onko näin? Ennen ei ainakaan ollut.

Eikä ole.
Itselläni oli eroa silmissä -1,5 verran ja ihan saman hintaiset oli linssit.

Näin mä kyllä ymmärsin ku viimeksi optikolla kävin.
Jos olisin hajataiton vai mikä lie olikaan,ni ottanu piilareihin,ei siis ollu pakko,ni olisi maksanu jonkin verran enemmän.Vai onko sit noi erikoisuudet jotka tuo lisähintaa?

Kyllä. hajataittoahan ei yleensä piilareilla korjata ollenkaan ts. sitä korjataan erolla miinuksissa. Joitain uusia linssejä käsittääkseni on, joilla sitä voidaan korjata ja ne ovat varmasti kalliita.

Yhteistyössä