Kuka käyttää Lyricaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Tuota "onnettomuuspilleriä"... Katsoitko MOT ohjelmaa siitä? Mielestäni tuollaista ohjelmaa ei saisi esittää potilaille, koska suuri osa sen käyttäjistä ei kykene käsittelemään sellaista realistisesti :( kyseessä on mielialaan ja vireystilaan vaikuttava lääke.

Se punainen kolmio siihen pakkaukseen olisi tosiaan paikallaan, sen verran selvästi se vaikuttaa jo pienilläkin annoksilla. Itselläni menee pieni annos: 25mg aamuin illoin. Jos otan 50mg kerrallaan niin toimintakyky laskee enkä selviä päivän askareista enää normaalisti -eli sitä ei tosiaan pitäisi ihan noin vain määrätä mastentuneelle jolla toimintakyky muutenkin on jo alentunut. Minulle määrättiin sitä 75mg/2krt/vrk ahdistukseen, mutta siitä määrästä olin kuin humalassa koko päivän (painan 70kg).

Suomessa on liikaa päihdyttäviä lääkkeitä ilman tuota kolmiota ja joistain niistä menee kyllä todella pihalle. Vastaavasti joitain kolmiolääkkeitä voi kiskoa moninkertaisesti enemmän kuin on määrätty eikä niillä ole lainkaan päihdyttävää vaikutusta. Jotain selkeyttä tarttis noihin merkintöihin.

edit: kaveri lopetti Lyrican käytön lyhyeen kun ei osannut kioskilla maksaa kolikoilla, unohti miten lasketaan.

Viimeksi muokattu:
Minä oon vajaa 3v lyricaa käyttänyt, 75-150g/ilta. Ei ole missään välissä tullut mitään 'huumaustiloja', ainut on se, että jos jostain syystä jättää ottamatta, niin tulee ihan tajuttomat vieroitusoireet.

Minulla oli krooniseen kipuun käytössä Lyrica noin 1,5 vuotta. Koskaan ei edes nukuttanut eikä ollut pää pyörällä tai muutakaan. Lopettaessa en huomannut mitään vieroitusoireita.

Lyricahan on alunperin epilepsialääke.

[QUOTE="wieras";29492455]Millaisia ne vieroitusoireet on? Mulla ei ole mitään, mutta en ole koskaan unohtanut.[/QUOTE]

Muutaman tunnin jälkeen alkaa hikoiluttaan ja paleltaan samaan aikaan, ahdistus nousee, hirveen levoton olen, pahoinvointia...

Ja miullakin nuo ottamatta jättämiset on siitä, kun jos en vaan oo muistanut, että ne loppu ja täten muista käydä apteekissa. Harvemmin näin käy, ja nyt viimeisten kertojen jälkeen olen visusti pitänyt huolen, että ei pääsekään loppumaan, aivan sietämätön tuo olo :$

mä söin kesällä n 3kk hermokipuun lyricaa 75mg/vrk, ja se autto kipuihin todella hyvin.

ainoat oireet mitä tosta tuli, oli jumalaton närästys lääkkeiden aloituksen myötä, aloitin siis 25mg ja nostin 1 tabletista kolmeen noin viikon aikana annostuksen, lopettaessa tiputin annostuksen samassa tahdissa, ja ensimmäinen päivä ilman lääkettä oli vähän sellainen et teki mieli ottaa lääke, mut toisena päivänä ei ollu enää mitään.

seuraavan kerran kun kivut ja muut oireet yltyy samalle tasolle kuin keväällä, otan uudestaan tuon lääkkeen käyttöön.

Mä käytän Lyricaa 2x225mg synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Olen käyttänyt jo esikoiseni kohdalla ja nyt toisen synnyttyä alkoi taas masennus/ahdistus pahanlaatuisena nostamaan päätään, joten lääkitys päätettiin aloittaa uudelleen. MOTia en katsonut ja hyvä kai sitten niin. Kohdallani Lyrica on toiminut hyvin eikä mitään sivuoireita ole tullut. Jos joskus (kuten tänä aamuna!) unohdan ottaa lääkkeen, tulee muutaman tunnin kuluttua kamala ahdistus ja epätoivo.. Ja sitten aina alan ihmettelemään, että kuinka minulla on nyt näin huono olo ja sitten tajuan, että lääkkeet on jääneet ottamatta! Yritän kyllä aina muistaa ottaa vaikka kahden lapsen kanssa pitää kiirettä, on meinaan niin kurja olo kun jää ottamatta. Esikoisen jälkeen, kun lopetin lääkityksen tein sen hyvin hitaasti annosta pienentäen niin ei tullut mitään ongelmia.

Yhteistyössä