Kuka käynyt katsomassa Incepcion-elokuvan? Mitä ajatuksia se teissä herätti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietiskelijä"

Vieras
Koko elokuva ja sen loppu?

Minä ensin ajattelin elokuvan aikana, että ne Leonardon ystävät olivat joku ryhmä, joka on Leon päässä hänen unessaan ja yrittävät saada häneltä jotain tietoa. Sitten mietin, että jos Leo onkin jäänyt johonkin unimaailmaan, josta hänen vaimonsa yrittää saada häntä takaisin oikeaan todellisuuteen. Sitten lopussa ajattelin, että ehkäpä lapset ja vaimo ovat kuolleet oikeassa maailmassa ja Leon isä on järjestänyt heille unen, jossa lapset ovat elossa ja hän saa elää unessa heidän kanssaan. Sitten mietin, että lapset ja vaimo ovat kuolleet ja Leolle on luvattu, että jos hän suorittaa sen heidän tehtävänsä onnistuneesti niin hän pääsee ikuisesti uneen, jossa ainakin lapset elävät. Ja hän ei siis itse muistaisi tehneensä sellaista sopimusta vaan luulee lasten oikeasti olevan elossa. Tämä jäi minulle viimeiseksi "teoriaksi" elokuvasta :)

Eipä tähän varmasti oikeaa vastausta olekaan ja elokuvalla on haluttu saada ihmiset miettimään mitä ehkä tapahtui ja tapahtuu. Mitä ajatuksia sinulla heräsi? Kiinnostaa :)

No sellainen vaikutelma mun mielestä siinä haluttiin antaa, mutta jätettiin auki katsojan päätettäväksi. Kun se hyrrä pyöri ja pyöri ja loppui just kun olisi saanut tietää kaatuiko se vai ei. Minun ajatukseni on, että oli Leon unimaailmaa.

Siitä hyrrästä mekin ajateltiin että aha, näinkö se menikin. Mutta tosiaan, häiritsevästi se katkesi ikäänkuin juuri antaakseen sen vaikutelman että kaatuiko vai ei.

en ole katsonut,mutta mistä kertoo?
jos kattelis jos olis mielenkiintoinen,

Kertoo ihmisistä, jotka tunkeutuvat toisten ihmisten uniin. Voivat saada näin tietoonsa ihmisen tietoja ja salaisuuksia sekä tässä elokuvassa yrittävät istuttaa ajatuksen yhden ihmisen mieleen. Oli minusta ihan mielenkiintoinen. Ei keskittyminen herpaantunut kertaakaan.

joo, elokuva jätti katsojalle päätettäväksi oliko totta vai uni. Rupesi kuitenkin hieman kaatumaan se hyrrä,mutta aina ennen se kyllä kaatui aikaisemmin.

Oli ihan hyvä elokuva. Ainoa mikä häiritsi oli se kun joku piereskeli siinä vieressä,hyi

Yhteistyössä