kuka jättää menemättä vanhempainiltaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On mulla nyt vähän motivaatio-ongelma. Olen jo kuullut kaksi kertaa ne asiat, jotka yleisessä 7-luokan vanhempainillassa käydään läpi, varsinkaan kun mitään erikoisteemaa ei ole luvassa.

Kiusaus on melko iso jättää se yleinen jargon väliin ja mennä vain sinne oman ryhmänvalvojan vetämään etukäteisosuuteen tutustumaan 7-luokkalaisen ryhmänvalvojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietysti käyn.:
Ihmeellistä että on vanhempia jotka ei käy! Tai no, kun tätä palstaa lukee niin en itse asiassa kovin enää ihmettele. Väitän, että suurin osa vanhemmista haluaa ehdottomasti käydä ja sitten on näitä tämän palstan vakiomutseja joita ei lasten asiat kiinnosta.

Olen samaa mieltä että juuri nämä vanhemmat jotka ei käy; heidän lapsensa on yleensä ongelmalapsia jos ketkä. Yleensähän vanhempia tietysti kiinnostaa tutustua muihin vanhempiin ja tietää millaisia ystäviä ja perheitä luokalla on.

Mutta niinhän se on, että niiden eniten heitteillä olevien lasten vanhempia ei vanhempainilloissa käy.

:o Ei meillä lapset ole heitteillä, vaikka en vanhempainilloissa käykään.

Tuossakin on varmasti totta toinen puoli, eli
Lapsi pahasti heitteillä -> ei kiinnostusta vanhempainiltoihin.
Mutta nuolta ei voi automaattisesti kääntää toiseen suuntaan.

Hyvinkin saattaa toinen puoli olla totta, mutta ei kaikkien kohdalla tarvitse olla niin.Mä olen tiiviisti opettajiin yhteydessä jos tarvetta on ja todellakin olemme kiinnostuneet lastemme koulunkäynnistä ja muista asioista.Samoin on myös peruskoulunsa päättäneiden, ammattiin opiskelevien lastemme kohdalla.

Eihän kukaan sanonut, että koska sinä et käy vanhempainilloissa, lapsesi ovat häiriköitä vaan että häiriköiden vanhemmat eivät käy vanhempainilloissa. Sitten on ne ihan tavallisten lasten vanhemmat, jotka eivät käy vanhempainilloissa - niihin kuulut sitten vissiin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mä olen pyrkinyt välttämään vanhempaintapaamisia kouluilla viimeiseen asti. Tapaan opettajat mieluiten kahden kesken, sillä en jaksa useimpien vanhempien ennakkoluuloisia asenteita.

Joten jätän väliin jos vain mahdollista.

Saanko udella mitä ennakkoluuloja tarkoitat?

Olen sairas ja tarvitsen apuvälineitä liikkumiseen. Monet tietämättömät ihmiset yleensä luulee näkyvien oireideni johtuvan esim. päihteistä tai huumeista. Tähän virhearvioon on sortunut jopa sosiaaliviranomaiset ja poliisikin.

Viimevuonna jäi isompien poikien vanhempainiltaan menemättä, koska voin niin pahoin, etten kyennyt. Pienemmän pojan "vanhempainiltaan" jäi menemättä keväällä, kun kuulin, että ilta on vain sellainen luento kahvituksineen ja mun olisi pitänyt ajella sen takia 80km, enkä tiennyt olisiko pikkuneiti jaksanut kanssani sitä kuunnella kuitenkaan. Muuten olen mielelläni niissä ollut.

Aina olen käynyt vanheimpain illoissa ellei ole muuta estettä ollut. Sitä sanotaan koulun ja kodin yhteistyöksi, mitä pidän erittäin tärkeänä asiana. Vanhemmat jotka eivät useinkaan käy vanhempainilloissa ovat ehkä hivenen välinpitämättömiä. Toki illoissa usein on mukana toistoa, mutta varmasti myös uutta asiaa on aina mukana.

Yhteistyössä