kuka jättää menemättä vanhempainiltaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käyn vain vanhempain vartit.
Vanhempainillat on aivan turhia ja siellä keskitytään vaan niiden "häirikkö" tapausten juttuihin, eli opettaja ja tälläisen lapsen vanhempi/vanhemmat juttelevat keskenään.

minä!! menen vain vanhempainvartteihin. syynä tähän se, että olen käynyt vissiin viidessä vanhempainillassa. ja joka kerta puheet on ollu samat.. siis ei mitään uutta koskaan. joten mielummin mä keskustelen opettajan kanssa kahdestaan (noissa vanhempainillloissa se ei meidän koulussa käy).

Olen käynyt melkein kaikissa vanhempainilloissa. Esikoisen vanhempainilloissa kävin aina, mutta kuopuksen vanhempainilloista jäi muutama pois. Ihan vaan sen vuoksi, että samat asiat käsiteltiin kummankin vanhempainilloissa ja jos olin jo edellisellä viikolla ollut esikoisen vanhempainillassa, en mennyt kuuntelemaan samoja asioita kuopuksen vanhempainiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vanhempainillat on aivan turhia ja siellä keskitytään vaan niiden "häirikkö" tapausten juttuihin, eli opettaja ja tälläisen lapsen vanhempi/vanhemmat juttelevat keskenään.

Hah, yleensä just näiden "häiriköiden" vanhemmat jättää tulematta, muut kyllä tulee.

Yritän käydä ainakin yhdessä/vuosi/lapsi. Mutta aina ei onnistu tai ei jaksa. Olen joka tapauksessa aktiivisesti yhteydessä opettajiin ja suunnilleen kärryillä koulun asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on:

Hah, yleensä just näiden "häiriköiden" vanhemmat jättää tulematta, muut kyllä tulee.

Eikä henkilökohtaisia asioita saa keskustella, ellei erikseen ole huoltaja antanut lupaa.

Mä en käy (omat syyni siihen) ollaan opettajan kanssa sovittu että soitellaan jos on jotain ja jos ei muuta asiaa niin vähintään kerran kuukaudessa soitetaan ja jutellaan miten on menny koulu jne jne ja meillä tää toimii hyvin!

Mun lasteni vanhempainilloissa on puhuttu vain koulun yhteisistä asioista. Lasten asiat on puitu vanhempainvarteissa ja niissä olen käynyt jokaisessa.

Hahahhaa! Olen itsekkin kuullut moista kommenttia, kuis kehtaat!
Kukaan meidän 4 lapsesta ei (ikävä kyllä, sinulle) ole häirikkö ja siltikään en ole käynyt kuin ensimmäisissä vanhempainilloissa. Vanhempainvarteissa sekä jos on jotain tiettyä tiedotettavaa, esim. yhteishaku/nettipalvelin/tms. silloin kyllä ollaan paikalla.
Ihan turhaan siellä joka syksy ja joka kevä karaa kuulemassa samat lätinät jossa tekopyhät äidit käyvät esittelemässä uusia kotimekkojaan XD

Alkuohjelmaa, tänä vuonna teemana "syö oikein ja nuku hyvin", en lähde kuuntelemaan. Mun pitäis tässä päättää menenkö 3 luokkalaisen vai 6 luokkalaisen tapaamiseen, aika ja paikka sama (varattu 0,5 h tapaamiseen kaikkien vanhempien ja opettajan kanssa luokassa ).

Tai sitten en mene ollenkaan, noitten anti on ollut aika laihaa.

Mä olen pyrkinyt välttämään vanhempaintapaamisia kouluilla viimeiseen asti. Tapaan opettajat mieluiten kahden kesken, sillä en jaksa useimpien vanhempien ennakkoluuloisia asenteita.

Joten jätän väliin jos vain mahdollista.

Näin on meidänkin koulussa.

Kyllä niistä voi ihan hyvällä omallatunnolla olla joskus pois, varsinkin kun on useampi lapsi niin niin iltoja ja vartteja kyllä kertyy vuosien varrella aika lukuisa määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Eikä henkilökohtaisia asioita saa keskustella, ellei erikseen ole huoltaja antanut lupaa.

No, teillä päin tehdään sitten eri tavalla kuin täällä meillä päin.
Täällä näiden "häiriköiden" vanhemmat itse aloittavat heidän ongelmiensa puinnin aina näissä vanhempainilloissa ja sitä se on sitten loppuun asti.

Vanhempain vartissa saa hyvin kuunneltua opettajalta lapsen kehityksestä ja muusta kouluun liittyvästä, sekä muissa ohi mennen tapaamisissa.
Eipä tuolla koskaan mitään ihmeellistä ole ollut niissäkään, paitsi se että on ujo tyttö, mutta onnksi rohkaissut itseään joka vuosiluokka ja ei enää ujostele niin paljoa.

Minä täällä kyselen tyhmänä että mikä on vanhempain vartti? Siis ilmeisesti opettajan ja vanhemman välinen keskustelu, mutta kuinka usein sellainen on ja onko se jokaiselle vai vain niille joilla jotain ongelmaa tms?
Mullahan ei ole vielä kouluikäisiä lapsia, mutta olen varma että jokaiseen vanhempainiltaan menee joko minä tai mies. Minusta ne on tärkeitä, olipa siellä tähdellistä tai vähemmän tähdellistä asiaa....

Joo mä huomasin tän saman aikanaan... tosin olin siis kauppiksessa.
Mä menin itse sinne vanhempain (olin itse 20v.) iltaan että olisin todellakin voinut sanoa pari valittua sanaa siinä niidenkin vanhempien kuullen mutta kuinka ollakkaan... näiden häiriköiden vanhemmat loisti poissaolollaan.
Otin kyllä silti asian puheeksi ja siitä sitten keskusteltiinkin, mut paremmin olis saattanu mennä perille jos kyseisten oppilaiden vanhemmat olis ollu paikalla... tai sitten ei....

Yhteistyössä