Kuka jaksaa kierrättää? Minä en..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mintsankekka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpä tämä kuohautti tunteita pintaan. Joku sen tuolla hyvin kiteyttikin sanomalla etten ole laiska vaan välinpitämätön. Yhdyn tähän. En valitettavasti omaa mitään mielenkiintoa alkaa kiikuttaan roskia autolla lähimmän kaupan pihaan kun voin vaivattomasti nakate ne tuohon omaan piharoskikseen josta roskakuski korjaa ne kahdesti kuussa kaatopaikalle.

Jätekuljetuksen hintakin puhutti. En tiedä mitä tuo roskiksen tyhjentäminen joka toinen viikko maksaa tai, että pääsisimmekö lajittelemalla halvemmalla.

Hatunnosto teille, jotka jaksatte kierrättää. Ja nähtäväksi jää tuleeko niistä kurjista jälkeläisistänikin yhtä välinpitämättömiä kun itse olen vai tuleeko aika jolloin he saavat paatuneimmankin roskalorton kääntymään kunnon biokansalaiseksi :D

Mulla on erilliset astiat pahville, papereille, biojätteelle ja sekajätteelle. Kaikkiin näihin on erilliset rokiskset taloyhtiön pihassa. Lasin, peristot ja pienmetallin saa parinsadan metrin päähän kaupan pihassa sijaitsevaan lajittelupisteeseen. Ei oo iso vaiva viedä niitä samalla kun käy kaupassa.

Rehellisesti sanottuna enemmän vaivaa on tuottanut tolkuttaa miehenpuolikkalle mitä sinne sekaroskikseen ei saa laittaa.

Meillä on vessana biolan naturum, ei siis ole tavallinen vesivessa. Kerran kuussa kippaan astiallisen paskaa kompostiin kompostoitumaan ja sieltä sitten vuoden päästä kukkapenkkiin. Kyllä meillä kierrätetään siis kaikki mahdollinen. :D

Ei saaneet palstan kukkahattutädit käännyhtettyä tätä paatunutta roskislorttoa :D Nauratti oikein makeasti, kun luin tämän vanhan aloitukseni :D Edelleen meillä menee lähestulkooon kaikki jäte samaan astiaan, paristoja myöten. Joku mainitsi tuossa lakisääteisen kierrättämisen, mutta sellaista ei ainakaan kotikunnassamme vaalita: yksi roskis pihassa on riittävä.

Ja ymmärtäkää hyvät ihmiset: viidessä lapsessa, lemmikeissä ja liki 300m2 omakotitalossa on niin paljon työn puhdetta, että kaikkeen ei yksinkertaisesti vain taivu! Tuskin minun ekologinen jalanjälkeni (ja viiden nähtävästi sivistymättömän jälkeläisenikään..) on paljo muita suurempi.. ;)

• Tykkää
Reactions: päätön
Kierrätetään paperit, pahvit, metallit, lasi ja paristot. Ei vaadi mitään ponnisteluja tai vaivaa. Ennen kierrätettiin myös bio, mutta sen astian kanssa oli ongelmia jatkuvasti, niin se on jäänyt.

asumme maalla. omakotitalos. on peltoa ja puutarhaa. lapsi ja elain. olen yrittaja ja miehel pitkat tyopaivat. silti taivun kierrattamaan kaiken. metalli lasi paperi pahvi bio. muovit ja kaatopaikankin erittelisin mut sita ei taal periferiassa viela tajuta! meilla roska auto kay kerran 2-3kk ja on pienin mahdollinen roskaastia. taytyykin kayda kysymas tuosta energiajatteen itse viemisesta. kun suututtaa sita kaatikselke laittaa. ja niin. omat jatokset kompostoidaan myos. kulutamme myos sahkoa ja vetta nuukasti. ostamme vain tarpeeseen vastetta ja tavaraa. pyrin ostamaan kaiken ruuan suomalaisena. ja mahdollisimman lahella tuotettuna. kasvatamme mm oman lihan valilla tuos pellol muutaman naapurin kanssa. maapallo on lainassa. haluan tehda oman osuuteni. minulle on ihan sama mita miljoona kiinalaiata tekee. tama on mun tapa elaa.

Yhteistyössä