Kuka hoitaa lapset jos äiti possuflunssassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhmamma

Vieras
Jos mun lapset rokotetaan mut mua ei, olen yli24v ja perusterve enkä raskaana, kuka mun lapsia hoitaa jos olen sikainfluenssan takia pedissä 2 viikkoa? Mietiskelen vaan...

vähän realismia kehiin, oletko joka kevät ja syksy kausi-influenssan takia 2 viikkoa pedissä? kuka lapsiasi silloin hoitaa? epäilen itselläni possunuhaa nyt ja lapseni hoidan kuten aina muulloinkin.

Samaa miettinyt, ei mitään käsitystä. Naapurin mummo kyllä jo lupaili auttamaan, mutta taitaisi tositilanteessa olla liian huonokuntoinen. Enkä välttämättä ottaisi häntä meille tartutettavaksi, jottei mummolta mene henki samalla. Luotan tuuriin ja että asiat ratkeavat.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Sinä, lapsen isä, isovanhemmat tai sukulaiset/tuttavat.

Aika helppo vastaus helppoon kysymykseen.;)

Niin,helppo vastaus sille kellä asuu koko suku samassa pihapiirissä tai koko pitäjässä.
Vaan kun on meitäkin kuka on ihan joutunut aikuistumaan ja muuttamaan töiden takia toiselle paikkakunnalle ilman että oma isi tai äiti hoitaa meille kaiken valmiiksi.

Itse tietenkin meistä jokainen hoitaa lapsensa kipeänäkin, niin kauan kuin jaksaa. Mutta kovassa sairaudessa tai jos esim. sairaalaan joutuu, niin läheisillehän tuo vastuu lapsista jää. Meillä mummut, kummit ja naapurit tulisivat kyseeseen ensiksi. Jos oikein tiukalle tilanne menisi, niin sosiaalitoimiston kauttahan tuota apua olisi pyydettävä. Meillä kunnassa kodinhoitajan saaminen on erittäin epävarmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja kuka muukaan:
Äitihän ne hoitaa aina. AINA.

Nimenomaan. Esim. itse olin viime talvena a-influenssassa ja kukako hoiti kolme alle 4 veetä? No minä tietty. Kukas sitte????

miten olis vaikka lasten isä tai isovanhemmat?

Isovanhemmat töissä, samoin lasten isä. Enkä koe olevani sellanen sängynpohjassa uikuttaja kipeänäkään, eikä tullut kyllä edes mieleen, että mies olisi ollut töistä pois!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
no entäs sitten jos on sairaalassa. ei tukiverkkoja, eikä varoja yksityiseen hoitajaan.

No sairaalaanhan sitä voi joutua milloin vain, katkaiset vaikka jalkasi hyvänen aika.
Kaippa sellaista sattuu jatkuvasti. Todennäköisesti yhteiskunnan tukiverkot ottaa sitten osaa asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
no entäs sitten jos on sairaalassa. ei tukiverkkoja, eikä varoja yksityiseen hoitajaan.

No siinä tapauksessa jos lapsert jäävät täysin heitteille niin toki hyvinvointiyhteiskunta järjestää pilteille huostaanoton ja jonkun paikan, ei heitä nälkään kuolemaan jätetä!!!

Ajatelkaapa kun yksinhuoltajaäiti voi saada vaikka leukemia! Ja silloin joutuu olemaan kuukausitolkulla sairaalassa! Että eiköhän yksi sikatauti tossa hoidu vaikka vasemmalla kädellä lonkalta!

Alkuperäinen kirjoittaja kuka muukaan:
Äitihän ne hoitaa aina. AINA.

Nimenomaan. Esim. itse olin viime talvena a-influenssassa ja kukako hoiti kolme alle 4 veetä? No minä tietty. Kukas sitte????

miten olis vaikka lasten isä tai isovanhemmat?

Isovanhemmat töissä, samoin lasten isä. Enkä koe olevani sellanen sängynpohjassa uikuttaja kipeänäkään, eikä tullut kyllä edes mieleen, että mies olisi ollut töistä pois!!!

Hoidin lapseni myös vrk:n kuluttua umpilisäkeleikkauksesta!

Alkuperäinen kirjoittaja toinen yh:
vähän realismia kehiin, oletko joka kevät ja syksy kausi-influenssan takia 2 viikkoa pedissä? kuka lapsiasi silloin hoitaa? epäilen itselläni possunuhaa nyt ja lapseni hoidan kuten aina muulloinkin.

Oletko ollut koskaan oikein pahassa influenssassa? Itse olen, makasin kaksi päivää täysin horroksessa, en kunnolla muistanut mitä noina päivinä tapahtui. Jo juoman hakeminen keittiöstä oli todellinen urakka, pään nostaminen sängystä, jotta pystyin juomaan kävi työstä. Tuskin olet ainakaan nyt, sillä tuossa kunnossa oli lähes mahdotonta edes katsoa tv:tä, pystyin siihen muutamia minuutteja kerrallaan tosin tietämättä mitä siellä kunnolla tapahtui.

Onneksi meillä ei ollut tuolloin lapsia. Kauhistuttaa ajatella, jos pitäisi tuossa kunnossa kyetä huolehtimaan vilkkaasta vajaan vuoden ikäisestä, kun ei itse meinaa pystyssä pysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oletko ollut koskaan oikein pahassa influenssassa? Itse olen, makasin kaksi päivää täysin horroksessa, en kunnolla muistanut mitä noina päivinä tapahtui. Jo juoman hakeminen keittiöstä oli todellinen urakka, pään nostaminen sängystä, jotta pystyin juomaan kävi työstä. Tuskin olet ainakaan nyt, sillä tuossa kunnossa oli lähes mahdotonta edes katsoa tv:tä, pystyin siihen muutamia minuutteja kerrallaan tosin tietämättä mitä siellä kunnolla tapahtui.

Onneksi meillä ei ollut tuolloin lapsia. Kauhistuttaa ajatella, jos pitäisi tuossa kunnossa kyetä huolehtimaan vilkkaasta vajaan vuoden ikäisestä, kun ei itse meinaa pystyssä pysyä.

Harvoin olen kipeänä, sillä pyrin pitämään erittäin hyvää huolta terveydestäni kaikin mahdollisin keinoin. Kuume ei ole korkea, joten pystyn vaivattomasti puuhastelemaan kuten ennenkin. Kunnon vatsataudissa olin kerran taaperon kanssa kaksin ja silloin koin kyllä todella huonoja hetkiä, mutta siitäkin selvittiin hyvin. :) Ei ole ongelmia muistaa ottaa vitamiineja aamuisin..

...että mennään vaikka makkariin sen vilkkaan alle yksivuotiaan kanssa, laitetaan ovi lukkoon tai sänky oven eteen, sähköpistokkeet onkin jo suojatulpitettu ja sitten maataan ketarat sojossa punkassa ja se yksivuotias tulee siinä itsekseen toimeen, välillä raotetaan silmää (jos ei muuten herää niin kello 20 min välein soimaan!) ja katsotaan että lapsi on ok.

Terve lapsi selviää kyllä minimihoidolla viikon pari kunhan senverran katsotaan perään ettei itseään telo!

Lapsettomilla on tuo ihana etuoikeus sairastaa kunnolla, lapsellisilla, varsinkaan yksinhuoltajilla, tuota ei ole. On vain pakko jaksaa vaikka olisi millainen tauti.

Ja joku joskus kehtasi sanoa et yksinhuoltajilla on helppoa..

Sama tyyppihän ne hoitaa oli tauti mikä tahansa. Eli sinä, äiti. Meille ei ole lakia joka meitä auttas.Siinä vaan pää kainalossa hommiin. :D

Ja TAASKO tohon revitään toi yksinhuoltajuus???? Just joo. Ihan yhtälailla se aviomiehenkin kanssa on vaikeaa sairastaa, jonkunhan on töissäkin käytävä!

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:

Lapsettomilla on tuo ihana etuoikeus sairastaa kunnolla, lapsellisilla, varsinkaan yksinhuoltajilla, tuota ei ole. On vain pakko jaksaa vaikka olisi millainen tauti.

Ja joku joskus kehtasi sanoa et yksinhuoltajilla on helppoa..

No jokainen on itse omat lapsensa hankkinut että turha valittaa! Maassa on sentään paljon lapsettomia jotka haluaisivat lapsen, lapselliset voivat olla vollottamatta siitä että on tsägä käynyt vaikka joskus hetkellisesti olisi vaikeampaakin! Kyllä lapsellisilla on todella helppoa verrattuna heihin joilla ei ole lapsia vaikka tahtoisivat (itselläni on kaksi lasta!).

Harvoin olen kipeänä, sillä pyrin pitämään erittäin hyvää huolta terveydestäni kaikin mahdollisin keinoin. Kuume ei ole korkea, joten pystyn vaivattomasti puuhastelemaan kuten ennenkin. Kunnon vatsataudissa olin kerran taaperon kanssa kaksin ja silloin koin kyllä todella huonoja hetkiä, mutta siitäkin selvittiin hyvin. :) Ei ole ongelmia muistaa ottaa vitamiineja aamuisin..

No se on hienoa, että onnistut influenssat välttämään itsestäsi huolta pitämällä. En minäkään ole ollut kuin kerran elämässäni aiemmin kuvailemassani kunnossa, jolloin olin muuten terve, terveellisesti syövä, liikuntaa harrastava ja nuori. Toivon, että vitamiinisi toimivat.

Täytyy tosiaan tehdä kuten joku ehdotti, että telkeytyy tarvittaessa makuuhuoneeseen. Liiallisesta nukkumisesta ei ole huolta, kun muksu kuitenkin kyllästyy puolessa tunnissa. Telomista on pahempi välttää, kun tuo on sellainen tohelo, että loukkaa itsensä vaikka patteriin tai kaapin nurkkaan.

Yhteistyössä