Kuka ei vois viedä lapsia hoitoon uutena vuotena, kun lapsi laittais niin kovin vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Kannan minäkin korteni kekoon näissä hoitoon laitto-aloituksissa. Tuli vaan mieleen, ettei me edes voitais tuolle esikoiselle sanoa. että menee mammalle yöksi uutena vuotena. Lapsihan olis äärettömän pettynyt, tää on kuitenkin yksi isoimista asioista mitä koko vuodelta odottaa, aika tasoissa omien synttäreiden ja joulun kanssa ellei vielä parempaa. Mä kyllä tässä iässä ja äitinä ajattelen, et uusi vuosi alkaa olla enemmän lasten juhla jo... kuin että itseäni ajattelisin.Ei mulle ne raketit niin tärkeitä ole... ja kun lasta ajattelee niin ens tätä iloa vois häneltä viedä sillä syyllä, että ite pitäis päästä aikuisporukassa juhlimaan.

No, okei tiedetään, että kaikilla ei ole sen ikäistä lasta että viel ymmärtäis tämän uuden vuoden ilon päälle B)

mä voisin kuvitella,että meidän muksut tykkäis viettää Uutta Vuotta mummilla.Samoja juttuja varmaan tekisivät,mitä kotonakin.Mutta viisi viimeisintä vuotta ollaan oltu kotosalla...ja esikoinen on nyt 5v...

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
mä voisin kuvitella,että meidän muksut tykkäis viettää Uutta Vuotta mummilla.Samoja juttuja varmaan tekisivät,mitä kotonakin.Mutta viisi viimeisintä vuotta ollaan oltu kotosalla...ja esikoinen on nyt 5v...

Juu, onhan se mummilastakin kiinni. Meillä kun ei siellä ole naapureissa muita lapsia eikä varmasti lähetettäis yhtään rakettia. Täällä taas koko katu kerääntyy yhteen ja paukutellaan pitkän illan.

Ei meidän lapset kokis mitenkään erilaisena vaikka olisivat mummolassakin...
Itseasiassa huuto tuli tänään siitä, kun huomenna ovat menossa pariks yötä mummolle, eikä he päässy vielä tänään =)
Ai niin, esikoinen 8v...

En oo ikinä vienyt lapsia hoitoo anopille kysymättä ..aina oon lapsilta kysynyt: haluatteko yö kylään?? Mummille ja Papalle?? ja vastaus on joo...Uutena Vuotena en kylläkään niitä sinne vie. Joskus 3kk välein...jos silloinkaan...

Mun mielestä nämä on niin lasten juhlia, että haluan että juhlitaan yhdessä lasten kanssa. Eipä juolahtais mieleenkään lähteä johonkin ryypylle ihan vaan vuoden vaihdetta juhlimaan - ei se mun mielestäni ole mikään niin iso juhlan aihe sentään :D Kyllä minä mieluummin näen lasten riemun ja innostuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Mun mielestä nämä on niin lasten juhlia, että haluan että juhlitaan yhdessä lasten kanssa. Eipä juolahtais mieleenkään lähteä johonkin ryypylle ihan vaan vuoden vaihdetta juhlimaan - ei se mun mielestäni ole mikään niin iso juhlan aihe sentään :D Kyllä minä mieluummin näen lasten riemun ja innostuksen.

Joo, tää oli oikeastaan tiivistettynä juuri se mitä tarkoitinkin mutta en osannut vaan oikein sanojani muotoilla =)

Alkuperäinen kirjoittaja tane 77:
En oo ikinä vienyt lapsia hoitoo anopille kysymättä ..aina oon lapsilta kysynyt: haluatteko yö kylään?? Mummille ja Papalle?? ja vastaus on joo...Uutena Vuotena en kylläkään niitä sinne vie. Joskus 3kk välein...jos silloinkaan...

Mä taas en yleensäkään kysy, tai musta aikuiset päättää hoitoon menemiset eikä lapset voi ottaa vastuuta siïtä. Mut jokainen toki tavallaan eikä siinä ole tosiaankaan mitään pahaa, että isovanhemmat on mukana lastenlasten elämässä -rikkaushan se vain on =)

Jos meillä on sovittua menoa, ja lapsille on hoitopaikka (eli mun vanhemmat) hommattuna, niin ei me kysellä lapsilta haluavatko he ehkä hoitoon vai ei, ja toimita sen mukaan.

Mun vanhempien kanssakin voi kyllä katsoa raketteja ja ampuakin niitä, valaa tinaa, yms :)

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Joo, tää oli oikeastaan tiivistettynä juuri se mitä tarkoitinkin mutta en osannut vaan oikein sanojani muotoilla =)

:) Mua lähinnä naurattaa nää Varttuneemmat Teinit, jotka on ihan fiiliksissä jostain uudesta vuodesta ja oikein innolla tuppaa muksut hoitoon, että pääsee itse rälläämään - mitä hemmettiä? Mä olin semmonen joskus alle 18-vuotiaana :D

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

:) Mua lähinnä naurattaa nää Varttuneemmat Teinit, jotka on ihan fiiliksissä jostain uudesta vuodesta ja oikein innolla tuppaa muksut hoitoon, että pääsee itse rälläämään - mitä hemmettiä? Mä olin semmonen joskus alle 18-vuotiaana :D

=) Mua ei ainakaan ravintolaan sais kirveelläkään, jonoon eka palelemaan ja sitten jonottamaan baaritiskille kun paikka olis niin täynnä. Mutta toki niitä muitakin keinoja on juhlia kuin mennä baariin... Meille vaan tää vuodenvaihde lasten kanssa on se mieluisin tapa.

Mä en osais viedä lapsia hoitoon uutena vuotena enkä vappuna. Mä oon aina lapsena viettäny ne kotona ja on ollu mukavaa, niin jotenkin mä miellän ne perhejuhliksi. Bilettämään pääsee koska vaan, lasten kanssa isommin juhliminen onnistuu harvemmin :D

Vaikka on meillä esikoinen mun äidilläni, muttä hää meni sinne lomaa viettämään perjantaina ja tulee kotiin ylihuomenna. Ei uudenvuoden takia lähdetä hakemaan, kun siellä mummolassa on sitäpaitsi paremmat tulituksetkin :D

Riippuu mikä olisi se syy, miksi lasten pitäisi hoitoon mennä (oletuksena se, että sellainen mahdollisuus olisi) jos kyseessä olisi jotkut ainutkertaiset aikuistenjuhlat, voisin lapset vaikka vastentahtoisetikin laittaa hoitoon, jos siis sellainen paikka olisi jonne viedä.
Mulla ei ole pakkomiellettä päästä uutena vuotena, eikä minäkään muuna ns. pakkojuhlintaillan aikana juhlimaan. Lasten synnyttyä ja sitä ennenkin olemme olleet uudet vuodet yleensä vain kotona. Meillä uusivuosi on ollut sitä lasten ja perheen yhdessäoloa.

Yhteistyössä