Kuka ei vie MITÄÄN lastensa hoitajille, opettajille tms.?

  • Viestiketjun aloittaja outoa
  • Ensimmäinen viesti
Viinipullot on mennyt ihan omiin suihin..
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
Joo, ja tämä ope ajattelee, että olisitte pitäneet rasianne. Ylipakattua turhaakin turhempaa turhuutta. Jos vaikka 5-10 rasiaa saa 20-25 oppilaan ryhmässä joulun alla, niin ei todellakaan muista kuka sitä persettä niin sanotusti nuoli. Jonkun Pentikin kynttilän voi muistaakin, mutta ei kauan pysy mielessä sekään. Kevätjuhlista saa kantaa kukkaa ja kimppua suoraan biojätteisiin, kun on allergikko. En ole kiltimpi pitkin vuotta turhien lahjusten takia. Mutta ei niistä voi kieltäytyäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
No on sulla kyyninen ajattelutapa tässä asiassa ainakin :/
 
yks vaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
Jaa, no en minä vain opena ajattele noin. Ei se todellakaan mitään nuolentaa ole. Lahjoja antavat vanhemmat ovat niitä, jotka ovat omassa lapsuudessaan tottuneet siihen, että opettajalle viedään kortti tai lahja. Ei se ole lahjus tai nuolentaa, vaan ystävällisyyden osoitus. Ja ihan sama, mikä se lahja on. Kauniit sanat ovat hyvä lahja. Itselläni on tallessa vielä harjoittelun ajaltakin 20 vuotta sitten saamani itse askarrellut kortit. Osan lahjoista olen lahjoittanut eteenpäin punaiselle ristille, mutta pieneen tilaan menevät ovat muistojen laatikossa.
Mun serkku on opettaja (ala-asteella). Se sanoi ettei haluais mitään. Ei kuulemma tiedä mihin ne kaikki suklaat, kynttilät, posliiniesineet yms laittaa ku aina jouluna ja keväällä tulee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viinipullot on mennyt ihan omiin suihin..:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
Joo, ja tämä ope ajattelee, että olisitte pitäneet rasianne. Ylipakattua turhaakin turhempaa turhuutta. Jos vaikka 5-10 rasiaa saa 20-25 oppilaan ryhmässä joulun alla, niin ei todellakaan muista kuka sitä persettä niin sanotusti nuoli. Jonkun Pentikin kynttilän voi muistaakin, mutta ei kauan pysy mielessä sekään. Kevätjuhlista saa kantaa kukkaa ja kimppua suoraan biojätteisiin, kun on allergikko. En ole kiltimpi pitkin vuotta turhien lahjusten takia. Mutta ei niistä voi kieltäytyäkään.
Kylläpäs olet kyyninen. Eikö niitä kukkia voi antaa johonkin eteenpäin lahjaksi? Anna vaikka naapureille, palvelutaloon, sankarihaudalle. Yhtä suuri vaiva on viedä biojätteisiin. Jos saa omasta mielestään liian monta rasiaa konvehteja, niin kyllä niillekin ottaijia löytyy. Vie vaikka pelastusarmeijalle lahjaksi. Käsittämätöntä valitusta. Tämän täytyi olla provo. Ei kukaan ope voi olla noin tyhmä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
En mä kyllä perseen nuolenta ajatuksella pph:lle lahjaa vie. :/ En mä muillekaan anna lahjoja ruskea kieli pitkällä. :(
 
Ajatteleva
Minä ostan ainakin lahjoja siksi, että että haluan tehdä niin. Jos joku hoitopaikka tai opettaja tuntuu siltä, että haluan jotenkin erityisesti muistaa, niin ostan sitten lahjan tai kiitän sanallisesti tai molempia. On myös hoitotätejä ja opettajia, joita en todellakaan halua lahjoa ja niitä, joissa nyt ei ole paljon hyvää muttei mitään erityisen pahaakaan, mutta en todellakaan osta heille lahjoja. Jos koululainen haluaa itse muistaa opettajaa, saa hän sen tietenkin tehdä. Inhoan pakkolahjojen ostamista sen takia, että niitä nyt vaan aina on tapana ostaa. Jos yhden lapsemme opettajan kanssa olen kaksi kertaa keskustellut ja hän on molemmilla kerroilla ollut epäystävällinen, miksi ostaisin hänelle jouluna lahjan? Maailma on muutenkin niin pullollaan roinaa ja turhanpäiväisyyttä, että pahaa tekee.
 
en
En osata lapsilta jouluksi mitään opettajille. Kun olivat päättämässä ala-astetta, ostettiin yhteinen isompi lahja / lahjakortti, keväällä saattavat viedä kukkasen tai maustekahvia. Mitään krääsää en osta. Kaverinani on opettajia, jotka ovat kyllä liikuttuneita lahjoista, mutta ihan pulassa 10 hyasintin kanssa tai 15 kynttilän tai suklaarasian. Mielummin harvoin joku isompi yhteislahja... Arvostan kyllä heidän työtään.
 
muista kaikkia sitten!
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Mä olen aina vienyt jotain pientä, mutta tätä palstaa lukiessa huomaa, että osa ihmisistä on kiittämättömiä eivätkä muista lastensa hoitajia/opettajia millään tavalla. Miksi?
:LOL::LOL::LOL:

Oletko koskaan kuullut, että ne opettajat ja tarhatädit saavat ihan palkkaa = euroja siitä päivittäisestä työstään?

Vai lahjotko kaikki muutkin koulussa ja päiväkodissa?
Keittäjät ruokkivat sen mukulasi joka päivä, talonmies puhdistaa rappurallit lumesta ja auraa sinulle ja piltillesi tien sinne päiväkotiin. Siivoojat huolehtivat, että lapsesi on hyvä tulla puhtaaseen kouluun tai päikkäriin!

Vietkö heille kaikille muistamisia? MIKSI ET? KYLLÄ OLET KIITTÄMÄTÖN!

:headwall:
 
Provo vaan sullekin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viinipullot on mennyt ihan omiin suihin..:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
Joo, ja tämä ope ajattelee, että olisitte pitäneet rasianne. Ylipakattua turhaakin turhempaa turhuutta. Jos vaikka 5-10 rasiaa saa 20-25 oppilaan ryhmässä joulun alla, niin ei todellakaan muista kuka sitä persettä niin sanotusti nuoli. Jonkun Pentikin kynttilän voi muistaakin, mutta ei kauan pysy mielessä sekään. Kevätjuhlista saa kantaa kukkaa ja kimppua suoraan biojätteisiin, kun on allergikko. En ole kiltimpi pitkin vuotta turhien lahjusten takia. Mutta ei niistä voi kieltäytyäkään.
Kylläpäs olet kyyninen. Eikö niitä kukkia voi antaa johonkin eteenpäin lahjaksi? Anna vaikka naapureille, palvelutaloon, sankarihaudalle. Yhtä suuri vaiva on viedä biojätteisiin. Jos saa omasta mielestään liian monta rasiaa konvehteja, niin kyllä niillekin ottaijia löytyy. Vie vaikka pelastusarmeijalle lahjaksi. Käsittämätöntä valitusta. Tämän täytyi olla provo. Ei kukaan ope voi olla noin tyhmä.
Opettajia on monenlaisia, myös kyynisiä paskoja kuten minä. Sinähän tässä tyhmä olet, jos luulet että kaikki opet tykkää saada turhaa krääsää keväät talvet. Suklaat menee kollegoiden suuhun joululoman jälkeen (luuletko taukki että vien niitä edes kotiin?). Liian suuri vaiva on jaella kukkia naapureille, joita juuri ja juuri tervehdin, hautausmaalle on pitkä matka. Sentään kierrätän, ja sinä valitat. Ja muuten valitan niin paljon kuin haluan ja se sun täytyy vaan kestää. Naurettavaa niputtaa kaikki opettajat joksikin ilomielisiksi kansankynttilöiksi, jotka kyynelsilmin ottaa vastaan turhia kulutusjuhlatavaroita. Ja kiittääkin pitäisi???? Kiitokset voi hoitaa ilman materiaa. Hyvää yötä, ja älä vaivaudu vastaamaan että olen kauhea maikka, mulla menee työssäni ja oppilaiden kanssa hyvin, ja siksi niitä ---tanan konvehtirasioita tulee joka tuutista.
 
tulipa paha mieli tästä ketjusta
Alkuperäinen kirjoittaja muista kaikkia sitten!:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Mä olen aina vienyt jotain pientä, mutta tätä palstaa lukiessa huomaa, että osa ihmisistä on kiittämättömiä eivätkä muista lastensa hoitajia/opettajia millään tavalla. Miksi?
:LOL::LOL::LOL:

Oletko koskaan kuullut, että ne opettajat ja tarhatädit saavat ihan palkkaa = euroja siitä päivittäisestä työstään?

Vai lahjotko kaikki muutkin koulussa ja päiväkodissa?
Keittäjät ruokkivat sen mukulasi joka päivä, talonmies puhdistaa rappurallit lumesta ja auraa sinulle ja piltillesi tien sinne päiväkotiin. Siivoojat huolehtivat, että lapsesi on hyvä tulla puhtaaseen kouluun tai päikkäriin!

Vietkö heille kaikille muistamisia? MIKSI ET? KYLLÄ OLET KIITTÄMÄTÖN!

:headwall:
Minusta on ainakin kiva saada työnantajalta joulumuistaminen, vaikka saankin palkan työstäni..

Ja vein myös keittiöön ja siivoojille suklaarasiat, ja olivat tosi otettuja.
Päiväkodin tädeille vein toisille lahjakortit ja toisille alkon glögit. Mietin tosi pitkään mitä veisin, halusin viedä kiitokseksi jotain mukavaa, koska olen niin kiitollinen siitä että lapset viihtyvät päiväkodissa.

 
vieras
Miksi pitää kuskata kynttilöitä ja kukkia opeille/tarhantädeille?

Meidän päikyn tätit oli todella iloisia, kun ostettiin jokaiselle iso poron muotoinen piparimuotti ja laitettiin muutama piparkakku mukaan. Nämä sitten paketoitiin kauniisti sellofaaniin ja kortti mukaan.
Joulun aikaan on paljon ihania ihan käyttöesineitä myynnissä, jotka eivät jää kaapin perälle pölyttymään tai lennä roskikseen.
 
Itse en vienyt tänä vuonna mitään lahjaa tms, koska ensinnäkin en ole ollut missään määrin tyytyväinen päiväkodin toimintaan eikä pyynnöistä huolimatta asiat ole korjaantuneet (mm. lähes 7 vuotias nukkuu yli tunnin päiväunet, mistään toiminnasta ei tiedoteta...) ja toiseksi meillä on niin hemmetin tiukkaa rahallsesti, että en laita mihinkään ylimääräiseen senttiäkään rahaa.

Lapset askarteli vaan kortit jokaiselle hoitajalle (7 yhteensä, kun lapset eri ryhmissä).

Ehkä olin töykeä - ehkä en, mutta ei voi mitään :ashamed:
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja naperon äiti:
Ei minun omana kouluaikana kyllä opettajalle viety mitään. Yläasteella taidettiin porukalla ostaa luokanvalvojalle koko luokan yhteinen lahja.
Tätä minäkin olen miettinyt. Miksi nykyään pitää olla kaikkia lahjomassa? Minusta lahja on paikallaan vasta kun ope vaihtuu, niin annetaan luokan yhteinen muistolahja.

Itse vein 2v kuopuksen pk-ryhmän hoitajille lahjat, olin ainoa. Isompien ryhmiin en sitten vienyt.
 
sinua ehkä miellyttää, toista ei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää kuskata kynttilöitä ja kukkia opeille/tarhantädeille?

Meidän päikyn tätit oli todella iloisia, kun ostettiin jokaiselle iso poron muotoinen piparimuotti ja laitettiin muutama piparkakku mukaan. Nämä sitten paketoitiin kauniisti sellofaaniin ja kortti mukaan.
Joulun aikaan on paljon ihania ihan käyttöesineitä myynnissä, jotka eivät jää kaapin perälle pölyttymään tai lennä roskikseen.
niin ihmisiä on monenlaisia, sinulle kyseinen poro muotti jäisi käyttöön, mutta itsellä ei kyllä jäisi, joten antaisin sen varmasti eteenpäin, enkä edes pipareista tykkää, joten niitäkään en söisi.
 
minä
Mun mielestä kyseessä on ihan sama asia kuin se että mä saan töistä joululahjan, kyllä mä kiltisti töitä teen koko vuoden ilman sitä lahjaakin, mutta sen saaminen tuntuu hyvältä - kiva kun joku muistaa :) Samoin opettaja / päiväkodin täti varmasti tekee palkkansa eteen töitä, mutta onhan se kiva kun joku muistaa
 
kinuski
Päiväkotiin en vienyt mitään muuta kuin kuopukselta joulukortin, en nähnyt mitään syytä miksi viedä jotain suklaata tai kukkaa tms. Esikoinen olis halunnut viedä opettajalle ja luokka-avustajalle suklaarasiat, laitettiinkin suklaat ja kortit valmiiksi, ja sitten tänä aamuna kun oltiin lähdössä koululle, poika muisti että eihän ne kumpikaan ole paikalla (lomautukset). Ja mäkään en muistanut koko juttua, että olis aiemmin sitten vienyt...
 
hivenenhullu
jaa, mä en edes tiedä ketä kaikki mun lasta hoitaa siellä :eek: en kait mä nyt kaikilel tarhan hoitajille lahjaa kuskaa... :eek:
olen varmasti joku yber paska äiti mutta ei voi minkään...
 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja Provo vaan sullekin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viinipullot on mennyt ihan omiin suihin..:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
Joo, ja tämä ope ajattelee, että olisitte pitäneet rasianne. Ylipakattua turhaakin turhempaa turhuutta. Jos vaikka 5-10 rasiaa saa 20-25 oppilaan ryhmässä joulun alla, niin ei todellakaan muista kuka sitä persettä niin sanotusti nuoli. Jonkun Pentikin kynttilän voi muistaakin, mutta ei kauan pysy mielessä sekään. Kevätjuhlista saa kantaa kukkaa ja kimppua suoraan biojätteisiin, kun on allergikko. En ole kiltimpi pitkin vuotta turhien lahjusten takia. Mutta ei niistä voi kieltäytyäkään.
Kylläpäs olet kyyninen. Eikö niitä kukkia voi antaa johonkin eteenpäin lahjaksi? Anna vaikka naapureille, palvelutaloon, sankarihaudalle. Yhtä suuri vaiva on viedä biojätteisiin. Jos saa omasta mielestään liian monta rasiaa konvehteja, niin kyllä niillekin ottaijia löytyy. Vie vaikka pelastusarmeijalle lahjaksi. Käsittämätöntä valitusta. Tämän täytyi olla provo. Ei kukaan ope voi olla noin tyhmä.
Opettajia on monenlaisia, myös kyynisiä paskoja kuten minä. Sinähän tässä tyhmä olet, jos luulet että kaikki opet tykkää saada turhaa krääsää keväät talvet. Suklaat menee kollegoiden suuhun joululoman jälkeen (luuletko taukki että vien niitä edes kotiin?). Liian suuri vaiva on jaella kukkia naapureille, joita juuri ja juuri tervehdin, hautausmaalle on pitkä matka. Sentään kierrätän, ja sinä valitat. Ja muuten valitan niin paljon kuin haluan ja se sun täytyy vaan kestää. Naurettavaa niputtaa kaikki opettajat joksikin ilomielisiksi kansankynttilöiksi, jotka kyynelsilmin ottaa vastaan turhia kulutusjuhlatavaroita. Ja kiittääkin pitäisi???? Kiitokset voi hoitaa ilman materiaa. Hyvää yötä, ja älä vaivaudu vastaamaan että olen kauhea maikka, mulla menee työssäni ja oppilaiden kanssa hyvin, ja siksi niitä ---tanan konvehtirasioita tulee joka tuutista.
Sinä olet opettaja mun makuuni, oikeesti! :D

En ole vienyt päiväkotiin lahjoja. Minusta koko lahjahärdelli on niin jenkkiläistä. Toivotan lämpimästi hyvää joulua ja se saa riittää. Olen myös kiittänyt hyvästä työstä moneen otteeseen vuoden mittaan, minun ei tarvitse osoittaa kiitollisuuttani materialla. Mä olisin myös open tai hoitajan osassa ihan tuskastunut lahjoihin (kuitenkin vierailta ihmisiltä), krääsään josta en pidä, suklaaseen jota en syö jne., jos olisin heidän tilanteessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
peesi :whistle:
samoin
Joo, ne saa palkkaa työstään. Mieluummin annan lahajni ihmisille, jotka edes tunnen. Pojan (4.lk) nykyustä opettajaa en tunne edes ulkonäöltä niin, että osaisin tervehtiä jos tulee kylällä vastaan.
 

Yhteistyössä