Kuka ei vie MITÄÄN lastensa hoitajille, opettajille tms.?

  • Viestiketjun aloittaja outoa
  • Ensimmäinen viesti
outoa
Mä olen aina vienyt jotain pientä, mutta tätä palstaa lukiessa huomaa, että osa ihmisistä on kiittämättömiä eivätkä muista lastensa hoitajia/opettajia millään tavalla. Miksi?
 
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
 
Lottie
Opettajalla voi olla luokassa 30 oppilasta. Jos näistä jokainen vie opettajalle jouluna ja kesäloman alkaessa jotain krääsää, ope saa 60 krääsälahjaa vuodessa. En aio lahjoa opettajia, en osta joululahjoja muillekaan aikuisille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lottie:
Opettajalla voi olla luokassa 30 oppilasta. Jos näistä jokainen vie opettajalle jouluna ja kesäloman alkaessa jotain krääsää, ope saa 60 krääsälahjaa vuodessa. En aio lahjoa opettajia, en osta joululahjoja muillekaan aikuisille.
ei lahjan tarvi olla mitään krääsää :attn: . me viedään paikallisten tuottajien jouluisia tuotteita.
 
no
mun esikoinen ei halua viedä opelle mitään, niin en sit ole minäkään vienyt. ja noille päikyssä oleville mukuloille tai siis heidän hoitajilleen en ole vienyt kuin joulukortin. kun niitä hoitajia on kolme per lapsiryhmä, niin tulis vähän liikaa lahjottavia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lottie:
Opettajalla voi olla luokassa 30 oppilasta. Jos näistä jokainen vie opettajalle jouluna ja kesäloman alkaessa jotain krääsää, ope saa 60 krääsälahjaa vuodessa. En aio lahjoa opettajia, en osta joululahjoja muillekaan aikuisille.
Juuri näin. Itse tuntisin veisin suklaata tms ja sitten saisi nostaa haloon siitä kun kaikki tuo suklaata niin on kauheat määrät. Viekööt ne jotka haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
 
Kortit vievät, siinä meidän lahjomiset tältä ja monelta muulta vuodelta. Joskus olen vienyt myös koko talon väelle jotain, esim. keksejä kahvin kanssa nautittavaksi tai suklaata ja joulukukan, sillä minusta täytyisi muistaa myös esim. siivoojia ja keittäjiä, tekeväthän hekin työtään lapseni eteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
Ja taas väärin. Jos sulta puuttuu kokonaan hyvä tahto ja kyky kiittää, älä kuvittele, että se puuttuu kaikilta.
 
hipi
Minä vien meidän kapuan kassalle jonkun ihanan jouluisen tuotteen, kun hän on koko vuoden minulle jaksanut myydä ruokaa.

Myös sille ihanalle ihmiselle, joka joka on joka torstai jaksanut viedä meidän roskat taloyhtiön katoksesta kaatopaikalle, ostan kyllä suklaarasian.

Työpaikkani siivoajalle vien kukkia, koska on jaksanut koko vuoden siivota sotkujani.
 
naperon äiti
Ei minun omana kouluaikana kyllä opettajalle viety mitään. Yläasteella taidettiin porukalla ostaa luokanvalvojalle koko luokan yhteinen lahja. Omani on vielä pikkuinen, joten ei tätä open lahjomisongelmaa vielä ole. Tuntuu kyllä pöhköltä. Lapsen perhepäivähoitajalle meinaan kyllä jotain pientä viedä (ehkä jouluiset servetit ja kynttilän tai pikkukukan - jotain sellaista mikä ei jää nurkkiin pölyttymään).
 
äitix4
Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
peesi :whistle:
samoin
Samaa mieltä.
peesaan myös
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en oo koskaan vieny, opettaja saa palkkaa mun lapsen opettamisesta. en oo koskaan tajunnu miks sille pitäis lahjoja viedä, eihän munkaan asiakkaat lahjo mua jouluna että olisin niille kiltimpi pitkin vuotta
Ei sitä siksi lahjaa viedäkään.
no, sanotaan suoraan. Perseen nuolentaahan se on suurelta osalta vanhempia :xmas:

ota tästä konvehtirasia joita saa kympillä kolme ja kuvittele että olemme oikeasti ajatelleet sinua kun tämän lahjan ostimme
Jaa, no en minä vain opena ajattele noin. Ei se todellakaan mitään nuolentaa ole. Lahjoja antavat vanhemmat ovat niitä, jotka ovat omassa lapsuudessaan tottuneet siihen, että opettajalle viedään kortti tai lahja. Ei se ole lahjus tai nuolentaa, vaan ystävällisyyden osoitus. Ja ihan sama, mikä se lahja on. Kauniit sanat ovat hyvä lahja. Itselläni on tallessa vielä harjoittelun ajaltakin 20 vuotta sitten saamani itse askarrellut kortit. Osan lahjoista olen lahjoittanut eteenpäin punaiselle ristille, mutta pieneen tilaan menevät ovat muistojen laatikossa.
 

Yhteistyössä